DADES IDENTIFICATIVES 2013_14
Assignatura (*) INVESTIGACIÓ DE MERCATS Codi 16042218
Ensenyament
Administració i Direcció d'Empreses (2002)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
6 3 3 Optativa Primer
Llengua d'impartició
Català
Departament Gestió d'Empreses
Coordinador/a
RABASSA FIGUERAS, MARIA NOEMÍ
Adreça electrònica noemi.rabassa@urv.cat
Professors/es
RABASSA FIGUERAS, MARIA NOEMÍ
Web
Descripció general i informació rellevant
Com a conseqüència de l'extinció del pla d'estudi que estàs cursant, en aquesta assignatura només tindràs dret a examen. Per conèixer la data de realització de l'examen consulta a l'apartat d'horaris de les assignatures. En cas d'haver de sol·licitar convocatòria extraordinària recorda que per poder matricular aquest dret d'examen hauràs de presentar una sol·licitud a la secretaria del teu Campus/Centre.

Continguts
Tema Subtema
Tema 1. Aspectes fonamentals de la investigació Comercial Introducció a la Investigació de Mercats
Necessitats d'informació a la gestió de Màrqueting
Aplicacions de la investigació comercial
Limitacions de la investigació de mercats
Organització de la investigació comercial
El procés d'investigació comercial
Fonts d’informació
Classificació de les Metodologies d’Investigació de Mercats

Tema 2. La investigació qualitativa Grups de discussió.
Entrevista en profunditat.
Observació directa.
Interpretació de resultats i presa de decisions.
Tema 3. El disseny d’estudis quantitatius La base del disseny de la mostra
Mostreig
Error mostral

Tema 4. Tècniques d’Investigació quantitativa Tècniques d'investigació quantitativa
L'observació i l'experimentació
L’enquesta
Els panells i òmnibus
El disseny de qüestionari
Treball de camp.

Tema 5. Anàlisi quantitativa Codificació de les variables
Anàlisi univariable
Anàlisi bivariable: Taules de contingència
Anàlisi multivariable. Necessitats de la perspectiva multivariant per explicar la presa de decisions en màrqueting.
Tema 6. Investigació de mercats aplicada La segmentació de mercats
L'estimació de la demanda potencial
Mapes de posicionament
Els factor que determinen la fidelització
Pre-test de campanyes
Test de producte/concepte
Anàlisi del consumidor
Pretest publicitari
Postest de campanyes
Efectivitat publicitària
Seguiment (tracking) de la publicitat.
Efectivitat promocional
Audiència de mitjans
Efectivitat de mitjans
Anàlisis de formats i continguts


Atenció personalitzada
Descripció
Per qualsevol aclariment o dubte es pot contactar amb el professor responsable de l’assignatura via mail per fixar una tutoria.

Avaluació
 
Altres comentaris i segona convocatòria

L'avaluació tant en primera com en segona convocatòria consistirà en un examen tipus test i pràctic amb un pes del 100% de la nota final.

1ªconvocatòria – 1r Quadrimestre: 07/01/2014 al 17/01/2014

2n Quadrimestre: 19/05/2014 al 30/05/2014

2ªconvocatòria – 1r i 2n Quadrimestre: 13/06/2014 al 27/06/2014

Consulteu el calendari d'exàmens a la guia docent.


Fonts d'informació
Bàsica

Luque Teodoro. Investigación de márkeitng, Fundamentos. 1ª edición. Barcelona: Ariel 1997.

Miquel, Salvador (et al.). Investigación de Mercados. Madrid: McGraw-Hill, 1997.

Visauta, B (2002). Análisis Estadístico con SPSS para Windows: McGraw-Hill, 2002.

Complementària

Malhorta, Naresh K. Investigación de Mercados. Un enfoque práctico. 2ª edición. México: Prentice Hall Hispanoamericana, S.A.

Brunet, Ignasi (et al.). Tècniques d’investigació Social. Funaments epistemològics i metodològics. 1ª edició, Barcelona: Pòtic, 2002

(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent