DADES IDENTIFICATIVES 2010_11
Assignatura (*) PRÀCTIQUES EMPRESARIALS I Codi 16042245
Ensenyament
Administració i Direcció d'Empreses (2002)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
6 0 6 Optativa Primer
Segon
Llengua d'impartició
Català
Departament Economia
Gestió d'Empreses
Coordinador/a
ESPASA ARANA, JORDI
BURRUT RIBES, RAMON MARIA
Adreça electrònica jordi.espasa@urv.cat
ramonmaria.burrut@urv.cat
lluis.carreras@urv.cat
Professors/es
ESPASA ARANA, JORDI
BURRUT RIBES, RAMON MARIA
CARRERAS ROIG, LLUÍS
Web http://www.fcee.urv.es
Descripció general i informació rellevant L'assignatura Pràctiques empresarials I permet aconseguir una formació integral de l'estudiant, tant en les qüestions més tècniques relacionades amb l'empresa com en l'organització dels diferents departaments

Competències
Codi  
A3 Emetre informes d'assessorament sobre situacions concretes d'empreses i mercats.
A4 Redactar projectes de gestió global o d'àrees funcionals de l'empresa.
A5 Identificar les fonts d'informació econòmica rellevant i el seu contingut
A6 Entendre les institucions econòmiques com a resultat i aplicació de representacions teòriques o formals de l'economia.
A7 Derivar de les dades informació rellevant impossible de reconèixer per no professionals.
B1 Aprendre a aprendre
B2 Resoldre problemes de forma efectiva
B3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu
B4 Treballar de forma autònoma amb iniciativa
B5 Treballar de forma col·laborativa
B6 Comprometres amb l’ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional
B7 Comunicar-se de manera efectiva i amb asertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà
C1 Dominar l’expressió i la comprensió d'un idioma estranger
C2 Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC
C3 Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món
C5 Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llèngua pròpia

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Conèixer els diferents àmbits d'actuació com a professional A7
B3
B4
B5
C1
C2
C3
Conèixer situacions que tindrà que resoldre a l'incorporar-se al món laboral A4
A7
B2
B3
B4
B5
C1
C2
Potenciar una anàlisis crítica de les tasques realitzades A3
A4
A5
A7
B2
B3
B4
B5
C1
C2
C5
Aprendre a treballar en equip A3
A4
A6
A7
B1
B2
B3
B5
B6
B7
C1
C2
C5
Afavorir la inserció en el mercat laboral A7
B2
B5
B6
C1
C2
C5

Procediments de selecció
Procediments
Els passos a seguir en les Pràctiques I, són els següents:
1. Període de matriculació
2. Introducció de les preferències
3. Publicació de les assignacions

La introducció de les preferències i la publicació de les assignacions es fa exclussivament a través de la pàgina Web de l'assignatura

Procediment d'inscripció i assignació a empreses:
Els alumnes poden escollir realitzar les pràctiques durant el primer o el segon quadrimestre, en el torn de matí o tarda.
Se'ls garanteix que el període de realització de les pràctiques no excedirà el 50% del temps íntegre que constituieix el curs acadèmic, i que mai coincidirà amb el període d'examens.
Un cop realitzada la matrícula els estudiants hauran d'introduir les seves preferències al formulari que trobaran a la Web de l'assignatura (http://www.fcee.urv.es)
El criteri d'admissió dels alumnes serà per rigorós ordre de matriculació i en funció de la demanda de les empreses. Un cop seleccionats els alumnes acceptats a l'assignatura, l'assignació a les diferentes empreses es farà en funció de:
1. El torn i quadrimestre triat per l'alumne
2. La demanda de les empreses

Pla específic d'actuació
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries
Treballs de pràctiques externes
Selecció de posició de pràctiques Els passos a seguir en les Pràctiques I, són els següents:
1. Període de matriculació
2. Introducció de les preferències
3. Publicació de les assignacions

La introducció de les preferències i la publicació de les assignacions es fa exclusivament a través de la pàgina Web de l'assignatura
Estada / execució de pràctiques Un cop feta l'assignació, l'alumne ha de tenir en compte:
1. les dates clau per a la realització de les pràctiques empresarials I, durant el primer quadrimestre o en el segon quadrimestre.
2. Els dies durant els quals s'ha de fer el lliurament dels convenis i s'han de retornar al tutor
3. Els dies durant els quals hi ha d'haver la trobada amb el tutor de la Fcee.
4. Els dies durant els quals s'ha de fer el lliurament del quadern de pràctiques al tutor de la Fcee.
Relació amb el tutor de pràctiques intern Entrevistes que l'alumne manté amb el seu tutor de la universitat en diferents moments del desenvolupament de les pràctiques.
Relació amb el tutor de pràctiques extern Relació directa i continuada que l'alumne manté amb el seu tutor d'empresa, institució pública o centre de recerca com a persona que l'orientarà durant el desenvolupament de les pràctiques.

Mecanismes coordinació/seguiment
 
Selecció de posició de pràctiques
Relació amb el tutor de pràctiques intern
Activitats Introductòries
Relació amb el tutor de pràctiques extern
Descripció
Els implicats en el desenvolupament de les assignatures de Pràctiques i les funcions que tenen assignades cadascun d’ells són: A. Comissió de Pràctiques Està formada pels responsables dels diferents ensenyaments i el Coordinador de les Pràctiques. Les funcions que desenvolupa aquesta Comissió són: •Recollir els suggeriments dels membres implicats en les Pràctiques, especialment dels tutors/es, amb la finalitat d’optimitzar el funcionament. •Organitzar els mecanismes de captació i selecció d’empreses i institucions col•laboradores •Resoldre els conflictes que sorgeixen en el desenvolupament de les Pràctiques •Assignar als alumnes el lloc de realització de les Pràctiques Empresarials i fer una sessió informativa per explicar el funcionament de les assignatures. •Mantenir contactes i reunions amb les persones responsables de les empreses i institucions col•laboradores •Coordinar les tasques dels tutors B. Tutors/es de la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials Professorat de la FCEE encarregat del seguiment de les Pràctiques dels alumnes. Són nomenats pel Departament d’Economia i pel Departament d’Empresa per un període d’un curs acadèmic. Les seves funcions són: •Tutoritzar l’alumnat que realitza les assignatures de Pràctiques i que li són assignats per la Comissió de Pràctiques •Realitzar les trobades i tutories amb el tutor del centre col•laborador com amb l’alumne/a •Avaluar les pràctiques de l’alumne C. Tutors/es de les empreses i institucions col•laboradores Són els professionals de les empreses i institucions col•laboradores encarregats/des del seguiment de les Pràctiques. Aquest professional es configura com la persona de referència de l’alumne durant la seva estada a l’empresa o institució. Les seves funcions són: •Fer el seguiment de l’alumne en l’empresa o institució •Facilitar el desenvolupament personal i professional de l’alumne •Reunir-se amb el tutor de la FCEE per fer el seguiment de l’alumne •Omplir un informe d’avaluació de l’alumne/a que es farà arribar al professor tutor/a de la FCEE un cop finalitzades les Pràctiques D. Alumnes Són els destinataris de les pràctiques i les seves funcions són: •Conèixer el funcionament i calendari de les Pràctiques •Assistència a les sessions informatives •Desenvolupar les tasques que li siguin encomanades en l’empresa o institució •Mantenir el contacte amb el tutor de la FCEE i de l’empresa o institució

Avaluació
  Descripció Pes
Estada / execució de pràctiques La coordinació de les pràctiques de cada alumne la comparteixen el professor responsable del programa i el tutor assignat per l'empresa. Ambdós supervisen les tasques realitzades per l'alumne vetllant per la seva formació. La qualificació de l'alumne es basa en l'avaluació que fa l'empresa de les tasques realitzades. 90%
Altres

Valoració global

10%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


 
Altres comentaris
Només podran cursar aquesta assignatura els alumnes que hagin superat el 50% dels cràdits del seu ensenyament
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent