Codi |
|
A6 |
Entendre les institucions econòmiques com a resultat i aplicació de representacions teòriques o formals de l'economia. |
B1 |
Aprendre a aprendre |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa |
Objectius |
Competències |
Estudiar el comportament racional dels agents econòmics bàsics, consumidors i empreses. |
A6
|
B1 B2 B3 B4
|
|
Caracteritzar l'eficiència econòmica i analitzar mecanismes que aconsegueixen resultats econòmicament eficients. |
A6
|
B1 B2 B3 B4
|
|
Entendre els problemes d'eficiència en presència d'externalitats, béns públics i informació assimètrica. |
A6
|
B1 B2 B3 B4
|
|
Tema |
Subtema |
PART I: Equilibri general d’economies de consumidors |
TEMA 1: TEORIA DELS CONSUMIDORS
1.1 Preferències i corbes d’indiferència
1.2 Funcions d’utilitat
1.3 La restricció pressupostària
1.4 L’elecció òptima
1.5 Funcions de demanda
TEMA 2. TEORIA DE L’INTERCANVI
2. 1 La caixa d’Edgeworth
2.2 Eficiència en el sentit de Pareto
2.3 L’equilibri general competitiu
2.4 Teoremes fonamentals de l’economia del benestar |
PART II. Fallades del mercat competitiu |
Tema 3. EXTERNALITATS
3.1 Concepte i tipologia
3.2 Externalitats en el consum
3.3 Externalitats en la producció
Tema 4. BÉNS PÚBLICS
4.1 Concepte de bé públic
4.2 Provisió eficient d’un bé públic
4.3 Finançament privat d’un bé públic i polissons
4.4 Finançament públic d’un bé públic
4.4.1 L’equilibri de Lindahl
4.4.2 El mecanisme de Clarke-Gloves
Tema 5. INCERTESA
5.1 Teoria de la utilitat esperada
5.2 L’aversió al risc
5.3 El mercat d’assegurances
Tema 6. INFORMACIÓ ASSIMÈTRICA
6.1. Anàlisi del risc moral
6.2. Anàlisi de la selecció adversa |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura a l'alumne amb la finalitat d'explicar els objectius, continguts, metodologia i criteris d'avaluació del curs. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
|
Descripció |
Temps per resoldre dubtes als estudiants. L'atenció serà principalment personalitzada i es durà a terme en el despatx del professor. |
|
|
Descripció |
Pes |
Proves pràctiques |
Una de les dues alternatives:
A) avaluació continuada: dos proves parcials
B) examen final |
A) la nota serà la mitjana de les dues proves (50% cadascuna)
B) 100% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per superar l'assignatura mitjançant l'avaluació continuada serà necessari obtenir en cada prova un mínim del 30% de la corresponent prova. Alternativament (i de forma excloent) al sistema d'avaluació continuada, en la primera convocatòria l'alumne pot optar per realitzar un examen final basat en el contingut global de l'assignatura. En la segona convocatòria, els alumnes seran avaluats mitjançant un examen de tot el temari de l'assignatura. |
Bàsica |
|
Pindyck, Robert S. i Daniel L. Rubinfeld,
Microeconomia, 5a edició, Prentice Hall Varian, Hal R., Microeconomía intermedia,
5a edició, Antoni Bosch
|
Complementària |
|
Bergstrom, Theodor C. i Hal R. Varian, Ejercicios de Microeconomía
intermedia, 5a edició, Antoni Bosch Congregado, Emilio, Antonio A. Golpe i María Teresa Leal, Microeconomía:
cuestiones y problemas resueltos, 1a edició, Prentice Hall |
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
MICROECONOMIA I/16051012 | MATEMÀTIQUES EMPRESARIALS I/16051017 | MATEMÀTIQUES EMPRESARIALS II/16051018 |
|
|