Codi |
|
A3 |
Aportar racionalitat a l'anàlisi i a la descripció de qualsevol aspecte de la realitat econòmica |
A10 |
Derivar de les dades, informació rellevant impossible de reconèixer per no professionals |
A11 |
Aplicar a l'anàlisi dels problemes criteris professionals basats en la utilització d'instruments tècnics |
B1 |
Aprendre a aprendre |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa |
C2 |
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC |
Objectius |
Competències |
1. Comprendre el llenguatge i els instruments matemàtics. |
A3 A11
|
B3
|
|
2. Potenciar el raonament lògic i analític. |
A3 A10
|
B1 B3
|
|
3. Conèixer els instruments matemàtics necessaris per poder desenvolupar la resta d'assignatures relacionades. |
|
B2 B4
|
C2
|
4. Operar amb succesions i sèries de nombres reals, especialment les geomètriques. |
A3
|
B2 B4
|
|
5. Relacionar les sèries geomètriques amb problemes financers. |
A3 A11
|
B2
|
|
6. Conèixer els conceptes bàsics del càlcul integral d'una variable. |
|
B4
|
C2
|
7. Comprendre les aplicacions mètriques de la integral definida i impròpia. |
|
B3
|
|
8. Calcular àrees de figures limitades per corbes d'una variable. |
|
B3 B4
|
C2
|
9. Conèixer els conceptes bàsics del càlcul diferencial de vàries variables. |
|
B1 B4
|
C2
|
Tema |
Subtema |
PART I:
CÀLCUL NUMÈRIC D'UNA VARIABLE. |
Tema 1: Succesions i sèries de nombres reals
1.1 Succesions de nombres reals
1.2 Límit d'una Succesions
1.3 Sèrie de nombres reals. Succesió de sumes parcials.
1.4 Condició necessària de convergència.
1.5 Sèrie geomètrica |
|
Tema 2: Integral indefinida
2.1 Primitiva d'una funció. Propietats
2.2 Mètodes d'integració |
|
Tema 3: Integral definida i impròpia
3.1 Definició i propietats
3.2 Teorema fonamental de càlcul integral. Regla de Barrow
3.3 Aplicacions mètriques de la integral definida
3.4 Integrals impròpies
|
PART II:
ANÀLISI DE VÀRIES VARIABLES |
Tema 4: Funcions de n variables
4.1 Conceptes topològics
4.2 Límits i continuïtat de funcions
4.3 Diferenciació de funcions
4.4 Elasticitat |
|
Tema 5: Funció composta, implícita i homogènia
5.1 Funció composta i inversa
5.2 Derivació de funcions compostes. Regla de la cadena
5.3 Funcions implícites. Derivació de funcions implícites
5.4 Funcions homogènies. Teorema d'Euler |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
24 |
24 |
48 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
14 |
14 |
28 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
10 |
25 |
35 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
6 |
6 |
12 |
|
Atenció personalitzada |
|
5 |
0 |
5 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
1.5 |
0 |
1.5 |
Proves pràctiques |
|
2 |
0 |
2 |
Proves pràctiques |
|
5 |
12.5 |
17.5 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació del curs: objectius, continguts, metodologies, avaluació, eines, planificació i temporalització. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'exercicis relacionats amb la temàtica de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis |
Pràctica autònoma de resolució d'exercicis |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Resolució d'exercicis amb programari lliure. |
|
Resolució de problemes, exercicis |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Atenció personalitzada |
|
Descripció |
Resolució de dubtes de l'estudi guiat i autònom. Personalitzades i fora de l'aula ordinària. |
|
|
Descripció |
Pes |
Proves objectives de preguntes curtes |
L'estudiant ha de demostrar que ha assolit els coneixements teòrics desenvolupats a l'aula. Poden ser de resposta curta o de multielecció. |
20% |
Proves pràctiques |
Resolució d'exercicis on l'estudiant ha de reflectir que ha assolit el coneixements pràctics de l'assignatura. |
70% |
Proves pràctiques |
Resolució d'exercicis a l'aula ordinària. Aquesta prova es de caràcter obligatori per a tots els estudiants que vulguin seguir l'avaluació continuada. |
10% |
Altres |
Es farà una prova d'avaluació continuada de cadascuna de les parts del programa amb un pes relatiu del 40% i 60% respectivament. S'exigirà una nota mínima de 3,5 en cadascuna de les proves. |
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'estudiant que no hagi assolit la nota mínima en la primera prova o bé no hagi seguit l'avaluació continuada, s'examinarà del contingut total de l'assignatura en l'examen de la primera convocatòria oficial, i s'avaluarà del 100% dels continguts. A la segona convocatòria es farà un únic examen final, on s'avaluarà el 100% del programa. |
Bàsica |
Alegre, Pedro [et al.]., Ejercicios resueltos de matemáticas empresariales. Vol. I i II (Reimp.)., A.C., 1991 Madrid.
Hammnond, Peter; Sydsaeter, Knut., Matemáticas para el análisis económico., Prentice Hall, 1996 Madrid.
|
|
Complementària |
Alejandre, Francesc; Llerena, Francesc; Vilella Misercòrdia., Problemes de matemàtiques per a Econòmiques i Empresarials., Media, 1995 Sant Cugat del Vallès.
Ayres, Frank; Mendelson Elliott., Cálculo diferencial e integral., McGraw-Hill. 3ª ed., 1991 Madrid
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
MATEMÀTIQUES PER A L'ECONOMIA/16061103 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
ANÀLISI MATEMÀTICA I/16061013 |
|
|
Altres comentaris |
Són necessaris els coneixements de les assignatures Introducció a les Matemàtiques Empresarials (extracurricular) i Anàlisi Matemàtica I |
|