Codi |
|
A1 |
Contribuir a la bona gestió de l'assignació de recursos tant en l'àmbit privat com en el públic |
A2 |
Identificar i anticipar problemes econòmics rellevants en relació amb l'assignació de recursos en general, tant en l'àmbit privat com en el públic |
A3 |
Aportar racionalitat a l'anàlisi i a la descripció de qualsevol aspecte de la realitat econòmica |
A4 |
Avaluar conseqüències de diferents alternatives d'acció i seleccionar les millors, donats els objectius |
A9 |
Entendre les institucions econòmiques com a resultat i aplicació de representacions teòriques o formals de l'economia |
A11 |
Aplicar a l'anàlisi dels problemes criteris professionals basats en la utilització d'instruments tècnics |
B1 |
Aprendre a aprendre |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu |
C2 |
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC |
C3 |
Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món |
Objectius |
Competències |
1. Conèixer els conceptes i tècniques bàsiques de l'anàlisi econòmica |
A3
|
|
|
2. Comprendre les interrelacions que es produeixen entre consumidors i productors i analitzar com varien en funció de l'estructura de mercat |
A3 A11
|
|
|
3. Definir els mecanismes de que disposa el sector públic per intervindre en el mercat i analitzar els efectes que tenen sobre els consumidors i els productors |
A1 A2 A3 A4 A9 A11
|
B2
|
|
5. Valorar la relació entre obertura del mercat, competència, desenvolupament i pobresa |
A1 A2 A3 A9
|
B1 B3
|
C2 C3
|
Tema |
Subtema |
Introducció |
|
Tema 1. Funcions de demanda |
Teoria bàsica de les decisions de consum
|
Tema 2. Funcions d’oferta
|
Teoria bàsica de les decisions de producció |
Tema 3. El mercat perfectament competitiu
|
Teoria bàsica de la interrelació entre decisions de consum i de producció als mercats perfectament competitius
|
Tema 4. La interacció estratègica |
Introducció a la teoria de jocs |
Tema 5. Els mercats de competència imperfecta
|
Teoria bàsica de la interrelació entre decisions de consum i de producció als mercats de monopoli i oligopoli
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0.6 |
2.6 |
|
Sessió Magistral |
|
36 |
54 |
90 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
12 |
14.4 |
26.4 |
Debats |
|
3 |
3 |
6 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
3 |
9 |
12 |
Proves pràctiques |
|
3 |
9 |
12 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació dels objectius i continguts bàsics de l’assignatura |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts teòrics de l’assignatura |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Realització d’exercicis i problemes a l’aula |
Debats |
Anàlisi crítica d'un determinat problema econòmic |
|
Sessió Magistral |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Debats |
Atenció personalitzada |
Activitats Introductòries |
|
Descripció |
Resolució de dubtes i qüestions dels estudiants |
|
|
Descripció |
Pes |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Presentació d'exercicis resolts |
5% |
Proves objectives de preguntes curtes |
Raonament i aplicació dels coneixements teòrics |
65% |
Proves pràctiques |
Resolució raonada |
30% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
En primera convocatòria hi ha dues opcions: - Avaluació continuada: durant el curs l'alumne realitzarà un examen dels tres primers temes del programa i, finalment, el dia de la 1a convocatòria realitzarà, de la resta de temari, un darrer examen. Per a fer mitjana ha de treure en cadascuna de les parts un mínim del 35% del seu valor. - L'alumne que no opti per l'avaluació continuada, realitzarà un examen final el dia de la 1a convocatòria de tots els continguts del temari sobre el 100% de la qualificació. En segona convocatòria: - El dia de la 2a convocatòria es realitzarà un examen final de tots els continguts del temari sobre el 100% de la qualificació. |
Bàsica |
Parkin, Michael., Economía., Pearson. 6ª edició., 2004 Méxic.
|
|
Complementària |
Pindyck, Robert S. i Daniel L. Rubinfeld., Micro-economía., Prentice Hall. 5ª edició., 2001 Madrid.
Mankiw, N. Gregory., Principios de Economía., McGraw Hill. 2ª edició., 2002 Madrid.
|
|
|
Altres comentaris |
• Assistència regular a les sessions teòriques.
• Estudi de l’assignatura amb regularitat, disciplina i constància.
• Conscienciar-se de la importància de posar a prova els coneixements suposadament adquirits en l’estudi teòric intentant la resolució de les llistes de qüestions, exercicis i problemes publicades com a material docent de l’assignatura.
|
|