Codi |
|
A1 |
Contribuir a la bona gestió de l'assignació de recursos tant en l'àmbit privat com en el públic |
A2 |
Identificar i anticipar problemes econòmics rellevants en relació amb l'assignació de recursos en general, tant en l'àmbit privat com en el públic |
A3 |
Aportar racionalitat a l'anàlisi i a la descripció de qualsevol aspecte de la realitat econòmica |
A4 |
Avaluar conseqüències de diferents alternatives d'acció i seleccionar les millors, donats els objectius |
A9 |
Entendre les institucions econòmiques com a resultat i aplicació de representacions teòriques o formals de l'economia |
A11 |
Aplicar a l'anàlisi dels problemes criteris professionals basats en la utilització d'instruments tècnics |
B1 |
Aprendre a aprendre |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa |
B8 |
Sensibilització amb els temes mediambientals. |
Objectius |
Competències |
Estudiar el comportament racional dels agents econòmics bàsics, consumidors i empreses.
|
A1 A2 A3 A4 A9 A11
|
B1 B2 B3 B4
|
|
Comprendre el funcionament dels mercats en competència perfecta.
|
A1 A2 A3 A4 A9 A11
|
B1 B2 B3 B4
|
|
Caracteritzar l'eficiència econòmica i analitzar mecanismes que aconsegueixen resultats econòmicament eficients.
|
A1 A2 A3 A4
|
B1 B2 B3
|
|
Entendre els problemes d'eficiència en presència d'externalitats i béns públics.
|
A1 A2 A3 A4
|
B1 B2 B3 B4 B8
|
|
Tema |
Subtema |
1. TEORIA DEL CONSUMIDOR |
1.1 Preferències, corbes d’indiferència i funcions d’utilitat
1.2 La restricció pressupostària
1.3 L’ elecció òptima
1.4 Variacions en la renda. Béns normals i inferiors. Corbes d’Engel
1.5 Variacions en els preus. Béns ordinaris i Giffens. Corbes de demanda
1.6 Demanda marshalliana i demanda hicksiana. L’equació de Slutsky
1.7 Anàlisi del benestar |
2. TEORIA DE LA PRODUCCIÓ
|
2.1 Funcions de producció. Els rendiments a escala
2.2 Isoquantes, relació de substitució tècnica i elasticitat de substitució
2.3 Combinació òptima de factors
2.4 Funcions de costos a curt i a llarg termini
2.5 Maximització de beneficis
2.6 L’oferta d’ una empresa i d’una indústria perfectament competitiva
|
3. EQUILIBRI GENERAL I EFICIÈNCIA |
3.1 Eficiència en l’intercanvi
3.2 L’equilibri general en una economia d’intercanvi perfectament competitiva
3.3 Equilibri general amb producció
3.4 Externalitats
3.5 Béns públics
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
|
Sessió Magistral |
|
38 |
76 |
114 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
15 |
15 |
30 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves pràctiques |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura a l'alumne amb la finalitat d'explicar els objectius, continguts, metodologia i criteris d'avaluació del curs. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
|
Descripció |
Temps per resoldre dubtes als estudiants. L'atenció serà principalment personalitzada i es durà a terme en el despatx del professor. |
|
|
Descripció |
Pes |
Proves pràctiques |
Una de les dues alternatives:
A) avaluació continuada: dos proves parcials
B) examen final
|
A) la nota serà la mitjana de les dues proves (50% cadascuna)
B) 100%
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per superar l'assignatura en primera convocatòria, l'alumne pot optar (de forma excloent) per una de les dues alternatives: A) avaluació continuada en dos proves parcials; B) examen final basat en el contingut global de l'assignatura. En la segona convocatòria, els alumnes seran avaluats mitjançant un examen de tot el temari de l'assignatura que determinarà el 100% de la nota. |
Bàsica |
Varian, H.R., Microeconomía intermedia: un enfoque moderno, 5ª Edició, Antoni Bosch
|
|
Complementària |
Pindyck, R.S. y D.L. Rubinfeld, Microeconomía, 5ª Edició, Prentice Hall
Nicholson, W, Microeconomía: Principios básicos y aplicaciones, 6ª Edició, McGraw-Hill
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
TEORIA ECONÒMICA DE LA DECISIÓ/16061105 | TEORIA DEL SECTOR PÚBLIC/16062022 | TEORIA DE L'ORGANITZACIÓ INDUSTRIAL/16062025 | MICROECONOMIA SUPERIOR/16062026 | ECONOMIA DEL MEDI AMBIENT/16062223 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
ANÀLISI MATEMÀTICA I/16061013 | ANÀLISI MATEMÀTICA II/16061014 | MICROECONOMIA I/16061015 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|