Codi |
|
A1 |
Contribuir a la bona gestió de l'assignació de recursos tant en l'àmbit privat com en el públic |
A2 |
Identificar i anticipar problemes econòmics rellevants en relació amb l'assignació de recursos en general, tant en l'àmbit privat com en el públic |
A3 |
Aportar racionalitat a l'anàlisi i a la descripció de qualsevol aspecte de la realitat econòmica |
A4 |
Avaluar conseqüències de diferents alternatives d'acció i seleccionar les millors, donats els objectius |
A8 |
Identificar les fonts d'informació econòmica rellevant i el seu contingut |
A9 |
Entendre les institucions econòmiques com a resultat i aplicació de representacions teòriques o formals de l'economia |
A11 |
Aplicar a l'anàlisi dels problemes criteris professionals basats en la utilització d'instruments tècnics |
B1 |
Aprendre a aprendre |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu |
B5 |
Treballar de forma col·laborativa |
C3 |
Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món |
Objectius |
Competències |
Identificar situacions en les quals l'assignació de recursos realitzada pel mercat no és desitjable i valorar la necessitat d'actuació de l'Estat. |
A1 A2
|
|
|
Diferenciar polítiques, objectius i instruments de política econòmica així com les interrelacions entre ells. |
A3 A4
|
B3
|
|
Conèixer els principals objectius de política econòmica per a una societat inmersa en una economia globalitzada. |
A2 A3
|
B3
|
C3
|
Avaluar les diferents polítiques econòmiques portades a terme en els darrers anys així com les seves repercusions en els diferents àmbits. |
A4 A8 A9
|
B1
|
|
Prendre consciència de la impossibilitat d'aconseguir tots els objectius alhora així com la necessitat d'establir prioritats en funció de la conjuntura. |
A4 A11
|
B5
|
|
Tema |
Subtema |
I. POLÍTICA ECONÒMICA: CONCEPTES I PROBLEMES BÀSICS |
1. Economia i política econòmica.
2. El marc de la política econòmica
3. Objectius, instruments i polítiques.
4. Relació entre objectius
5. Elaboració de la política econòmica
|
II OBJECTIUS BÀSICS DE LA POLÍTICA ECONÒMICA |
6. Plena ocupació
7. Estabilitat de preus
8. Creixement econòmic
9. Qualitat de vida i conservació del MA
10. Redistribució de la renda
|
III APLICACIONS |
11. Política fiscal
12. Política monetària
13. Polítiques de rendes
14. Políticas microeconòmiques
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
2 |
4 |
|
Treballs |
|
4 |
15 |
19 |
Sessió Magistral |
|
34 |
34 |
68 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
10 |
20 |
30 |
Presentacions / exposicions |
|
5 |
9 |
14 |
|
Atenció personalitzada |
|
3 |
2 |
5 |
|
Proves de Desenvolupament |
|
2 |
8 |
10 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Lectura i comentari raonat de textos seleccionats. |
Treballs |
Lliurament i comentari d'un treball proposat pel professor referent a quelcom dels objectius de l'assignatura. |
Sessió Magistral |
Explicació dels continguts bàsics de l'assignatura i dels procediments de treball en l'àmbit de la política econòmica. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució de les diferents pràctiques proposades en el decurs del quatrimestre. |
Presentacions / exposicions |
Exposició i defensa d'un treball vers l'evolució d'un objectiu de política econòmica així com de les polítiques que l'han afectat. |
|
Treballs |
Sessió Magistral |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Presentacions / exposicions |
|
Descripció |
El professor tindrà cura d'atendre les necessitats personals dels alumnes respecte als dubtes que tinguin vers els continguts i procediments de la matèria. Així mateix, hi haurà un seguiment personalitzat del treball que ha de lliurar i del que ha d'exposar. |
|
|
Descripció |
Pes |
Treballs |
Treball sobre un objectiu d'aprenentatge. |
1,5 punts |
Presentacions / exposicions |
Exposició sobre l'evolució temporal d'un objectiu de política econòmica així com de les polítiques que l'han afectat. |
1,5 punts |
Proves de Desenvolupament |
Prova sobre els continguts i procediments treballats. |
7 punts |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
El dia de la 2a convocatòria es realitzarà un examen final de tots els continguts del temari. La nota d'aquesta prova suposarà el 100% de la qualificació. |
Bàsica |
Cuadrado Roura,Juan R. y otros, Política Económica. Objetivos e Instrumentos., 2001,
Albi, E., Teoría de la Hacienda Pública, 2000,
Arias, X.C., Formación de la Política Económica, 1996,
Diferents autors, Lectures proposades pel professor, ,
|
Cuadrado Roura,Juan R. y otros.
(2001) Política Económica. Objetivos e Instrumentos. Madrid: Mc Graw Hill Albi, E. et al. (2000) Teoría de la Hacienda Pública Madrid: Editorial Ariel. Arias, X.C. (1996) Formación de la Política Económica Madrid: Editorial Ariel. Lecturas propuestas por el
profesor de la asignatura. |
Complementària |
|
|
|