DADES IDENTIFICATIVES 2013_14
Assignatura (*) TEORIA DE L'ORGANITZACIÓ INDUSTRIAL Codi 16062025
Ensenyament
Economia (2001)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
6 3 3 Troncal Tercer Primer
Llengua d'impartició
Català
Departament Economia
Coordinador/a
OLIVA FURES, MARTIN
Adreça electrònica martin.oliva@urv.cat
Professors/es
OLIVA FURES, MARTIN
Web http://moodle.urv.cat
Descripció general i informació rellevant Únicament convocatòria extraordinària d'examen, que cal sol•licitar prèviament a la Secretaria del centre.
Com a conseqüència de l'extinció del pla d'estudi que estàs cursant, en aquesta assignatura només tindràs dret a examen. Per conèixer la data de realització de l'examen consulta a l'apartat d'horaris de les assignatures. En cas d'haver de sol·licitar convocatòria extraordinària recorda que per poder matricular aquest dret d'examen hauràs de presentar una sol·licitud a la secretaria del teu Campus/Centre.

Continguts
Tema Subtema
Part I: MONOPOLI CAPÍTOL 1. EFICIÈNCIA I PODER DE MERCAT
1.1 Monopoli i poder de mercat
1.2 Eficiència i estructura de mercat
1.3 Eficiència dinàmica: innovació
Annex 1. Competència perfecta
Annex 2. Agregació de demandes
Annex 3. Preferències quasi-lineals


CAPÍTOL 2. DISCRIMINACIÓ DE PREUS
2.1 Discriminació perfecta
2.2 Discriminació de segon grau
2.3 Discriminació de tercer grau
2.4 Extensions: discriminació temporal i interdependència de demandes


CAPÍTOL 3. RELACIONS VERTICALS
3.1 Control vertical
3.2 Integració vertical
3.3 Límits a la integració vertical
Annex 1. Monopoli bilateral


Part II: OLIGOPOLI CAPÍTOL 4. MODELS BÀSICS D’OLIGOPOLI
4.1 Conceptes de teoria de jocs
4.2 La capacitat com a variable estratègica: model de Cournot
4.3 Solució de col·lusió
4.4 Estabilitat dels càrtels
Annex 1. Oligopoli i poder de mercat

CAPÍTOL 5. ENTRADA A LA INDÚSTRIA
5.1 Model de Stackelberg
5.2 Avantatja del primer moviment
5.3 Barreres a l’entrada
Annex 1. Model de Stackelberg-Dixit
Annex 2 Mercats atacables


CAPÍTOL 6. COMPETÈCIA EN PREUS
6.1 La paradoxa de Bertrand
6.2 Explicacions a la paradoxa de Bertrand
6.3 Duopoli amb diferenciació horitzontal de producte
6.4 Diferenciació horitzontal i entrada a la indústria
6.5 Diferenciació vertical de productes



Atenció personalitzada
Descripció

Avaluació
 
Altres comentaris i segona convocatòria

L'avaluació tant en primera com en segona convocatòriaconsistirà en un examen amb un pes del 100% de la nota final.


Període 1ªconvocatòria: 11/11/2013 al 22/11/2013

Període 2ªconvocatòria: 31/03/2014 al 11/04/2014


Consulteu el calendari d'exàmens a la guia docent.


Fonts d'informació
Bàsica

Church, Jeffrey; Ware, Roger. Industrial Organization. Madrid: McGraw-Hill, 1999.

Oliva, M., Carles, M., Durán, C. y Pérez, M.J., Teoria de l'Organització Industrial. URV. 2008

Tarziján, J. y Paredes, R. Organización industrial para la estrategia empresarial.Madrid: Pearson Prentice Hall, 2006

Complementària

Cabral, Luis. Economía Industrial. Madrid: McGraw Hill, 1996.

Fernández de Castro, Juan; Duch, N. Economía Industrial: un enfoque estratégico. Madrid: McGraw-Hill, 2003.

Milgron, Paul; Roberts, John. Economía, Organización y Gestión de la Empresa. Barcelona: Ariel, 1992.

Tirole, J. (1990): La teoría de la organización industrial. Ariel Economía. Barcelona.

(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent