Codi |
|
A1 |
Contribuir a la bona gestió de l'assignació de recursos tant en l'àmbit privat com en el públic |
A2 |
Identificar i anticipar problemes econòmics rellevants en relació amb l'assignació de recursos en general, tant en l'àmbit privat com en el públic |
A3 |
Aportar racionalitat a l'anàlisi i a la descripció de qualsevol aspecte de la realitat econòmica |
A4 |
Avaluar conseqüències de diferents alternatives d'acció i seleccionar les millors, donats els objectius |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu |
Objectius |
Competències |
Analitzar els sistemes d'assignació de recursos, incorporant informació incorplerta i comportaments estratègics. |
A1 A2 A3 A4
|
B2 B3
|
|
Tema |
Subtema |
1. Jocs simultanis |
1. Equilibri de Nash
2. Equilibri perfecte
3. Equilibri correlacionat
|
2. Jocs seqüencials |
1. Informació perfecta i imperfecta
2. Stratègies mixtes, estratègies de comportament i Teorema de Kuhn
3. Seqüencialitat racional
4. Equilibri seqüencial |
3. Jocs repetits i amb informació incompleta |
1. Jocs repetits
2. Teoremes de factibilitat per als jocs repetits
3. Jocs baiesians
4. Equilibri baiesià |
4. Jocs cooperatius |
1. Jocs cooperatius amb utilitat transferible
2. Cor
3. Valor de Shapley
|
5. Implementació i disseny de mecanismes |
1. Implementació de regles d'elecció social
2. Principi de revelació
3. Teorema de Gibbard-Satterthwaite
4. Mecanisme de Groves-Clarke
5. El Teorema del fill malcriat |
6. Equilibri general de mercats competitius i subhastes |
1. Cor i equilibri d'economies de bescanvi
2. Teoremes fonamentals de l'economia del benestar
3. Subhastes amb informació completa i incompleta |
7. Intercanvi i assignació de béns indivisibles |
1. El model de Shapley i Scarf
2. Repartiment de béns indivisibles sense drets de propietat
3. El model d'emparellament de Gale i Shapley |
8. Negociació i contractes |
1. Model axiomàtic de negociació de Nash
2. Model estratègic de negociació de Rubinstein
3. El model principal-agent |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
|
Sessió Magistral |
|
28 |
56 |
84 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
23 |
23 |
46 |
|
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves de desenvolupament |
|
4 |
12 |
16 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació general de l'assignatura |
Sessió Magistral |
Exposició de cadascun dels temes que conformen l'assignatura |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució d'exercicis i qüestions teòriques a l'aula. |
|
Descripció |
Atenció personalitzada a dubtes de caràcter general de l'assignatura i de l'avaluació i específics de cada tema. |
|
|
Descripció |
Pes |
Proves de desenvolupament |
Quatre exàmens parcials consistents en el desenvolupament de qüestions teòriques i exercicis numèrics. Cada examen representa el 25% la nota final. |
100% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
A l'inici del curs, cada estudiant ha de triar entre dues opcions d'avaluació en primera convocatòria. Opció 1: avaluació continuada (quatre exàmens parcials). Opció 2: examen final a realitzar durant el període oficial d'exàmens. L'avaluació mitjançant examen final (ja sigui en primera o segona convocatòries) consistirà en una prova similar als exàmens parcials fets durant el curs (desenvolupament de qüestions teòriques i resolució d'exercicis numèrics). La qualificació en segona convocatòria és independent de la qualificació en primera convocatòria. |
Bàsica |
|
Campbell, D. E. (1995): Incentives: Motivation and the Economics of Information, Cambridge University Press, Cambridge, UK. Charalambos, A. i S. K. Chakrabarti (2000): Games and Decision Making, Oxford University Press, Nova York. Eichberger, J. (1993): Game Theory for Economists, Academic Press, San Diego. Myerson, R. B. (1991): Game Theory: Analysis of Conflict, Harvard University Press, Harvard, MA. |
Complementària |
|
Gravelle, H. i R. Rees (2006): Microeconomía, 3a edició, Pearson Prentice Hall, Madrid. Varian, H. (1992): Análisis microeconómico, 3a edició, Antoni Bosch, Barcelona. Vega Redondo, F. (2003): Economics and the Theory of Games, Cambridge University Press, Cambridge, UK. |
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
MICROECONOMIA I/16061015 | MICROECONOMIA II/16061016 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|