DADES IDENTIFICATIVES 2013_14
Assignatura (*) ECONOMIA DEL SECTOR TURÍSTIC Codi 16062224
Ensenyament
Economia (2001)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
6 4.5 1.5 Optativa Primer
Llengua d'impartició
Català
Departament Economia
Coordinador/a
BOVÉ SANS, MIQUEL ANGEL
Adreça electrònica miquelangel.bove@urv.cat
Professors/es
BOVÉ SANS, MIQUEL ANGEL
Web http://moodle.urv.cat
Descripció general i informació rellevant
Com a conseqüència de l'extinció del pla d'estudi que estàs cursant, en aquesta assignatura només tindràs dret a examen. Per conèixer la data de realització de l'examen consulta a l'apartat d'horaris de les assignatures. En cas d'haver de sol·licitar convocatòria extraordinària recorda que per poder matricular aquest dret d'examen hauràs de presentar una sol·licitud a la secretaria del teu Campus/Centre.

Continguts
Tema Subtema
Tema 1. Introducció 1.1 Concepte i definicions del turisme
1.2 Agents i mercats turístics
1.3 Accés a estadístiques sobre turisme
Tema 2. Anàlisi de la demanda turística 2.1 Models tradicionals de demanda turística
2.2 Models de característiques del producte
2.3 Anàlisis empíriques i resultats
Tema 3. Estructures de mercat i comportaments de les empreses turístiques 3.1 Els costos de les empreses turístiques
3.2 Les diferents estructures dels mercats turístics
3.3 Els comportaments estratègics de les empreses turístiques
Tema 4. Aspectes macroeconòmics del turisme 4.1 L'impacte econòmic de l'activitat turística
4.2 L'anàlisi cost-benefici del turisme
4.3 Les taules input-output i els comptes satèl•lit del turisme
Tema 5. Interaccions entre turisme i medi ambient 5.1 Les relacions entre turisme i medi ambient
5.2 Les externalitats i els béns públics en el sector turístic
5.3 El desenvolupament turístic sostenible
Tema 6. Polítiques econòmiques per al sector turístic 6.1 La planificació del desenvolupament turístic
6.2 La regulació en front dels incentius
6.3 L'aplicació de polítiques en el setor turístic

Atenció personalitzada
Descripció

Avaluació
 
Altres comentaris i segona convocatòria

L'avaluació tant en primera com en segona convocatòria consistirà en un examen amb un pes del 100% de la nota final.

1ªconvocatòria – 1r Quadrimestre: 07/01/2014 al 17/01/2014

                            2n Quadrimestre: 19/05/2014 al 30/05/2014

2ªconvocatòria – 1r i 2n Quadrimestre: 13/06/2014 al 27/06/2014

Consulteu el calendari d'exàmens a la guia docent.

-->

L'avaluació tant en primera com en segona convocatòria consistirà en un examen amb un pes del 100% de la nota final.

1ªconvocatòria – 1r Quadrimestre: 07/01/2014 al 17/01/2014

2n Quadrimestre: 19/05/2014 al 30/05/2014

2ªconvocatòria – 1r i 2n Quadrimestre: 13/06/2014 al 27/06/2014

Consulteu el calendari d'exàmens a la guia docent.


Fonts d'informació
Bàsica

Figuerola, M. (2000): Introducción al estudio económico del turismo. Cívitas Ediciones. Madrid.

OMT (2001): Apuntes de Metodología de la Investigación en Turismo. Organización Mundial del Turismo. Madrid.

Pedreño, A. i Monfort, V.M. (eds) (1996): Introducción a la Economía del Turismo en España. Editorial Cívitas. Madrid.

Sinclair, M.T. i Stabler, M. (1997): The Economics of Tourism. Routledge. London & New York.

Complementària

Alegre, J.; Cladera, M. i Juandeda, C. (2003): Análisis cuantitativo de la actividad turística. Ediciones Pirámide. Madrid.

Alegre, J.; Juaneda, N. i Riera, A. (1999): Models d'elecció discreta i models amb dades de panell. Universitat de les Illes Balears. Palma.

Baum, T. i Mudambi, R. (1999): Economic and Management Methods for Tourism and Hospitality Research. J. Wiley & Sons. Chichester, UK.

Bull, A. (1994): La Economía del Sector Turístico. Alianza Editorial. Madrid.

Cals, J.; Matas, A. i Riera, P. (1993): Evalucación de Proyectos. Análisis de la rentabilidad social desde la perspectiva del turismo y del ocio. Ministerio de Industria, Comercio y Turismo. Madrid.

Cornella, A. (1995): L’impacte de les tecnologies de la informació en el turisme. Revista Econòmica de Catalunya, núm. 28. pàgs. 91-98.

De Rus, G. i León, C. (1997): Economía del Turismo. Un Panorama. Revista de Economía Aplicada, núm.15 (vol. V), pàgs. 71-109.

Esteve, R. i Fuentes, R. (2000): Economía, historia e instituciones del turismo en España. Ediciones Pirámide. Madrid.

Martín, D. (1999): Las tecnologías de la información y el turismo. Estudios Turísticos, núm. 142. pàgs. 3-24.

OMT (202): El turismo en la era de las alianzas, fusiones y adquisiones. Organització Mundial del Turisme. Madrid.

Pepall, L; Richards, D. i Norman, G. (2002): Industrial Organization: Contemporany Theory and Practice, 2nd Ed. South-Western, Thompson Learning. Cincinnati.

Pindyck, R.S. i Rubinfeld, D.L. (2001): Microeconomía. 5ª ed. Prentice Hall. Madrid.

Tisdell, C.A. (2000): The Economics of Tourism.Edward Elgar Publising. Cheltenham, UK.

Tribe, J. (2000): Economía del ocio y el turismo. Editorial Síntesis. Madrid.

Uriel, E. i Monfort, V. (dir) (2001): El sector turístico en España. IVIE - Caja de Ahorros del Mediterraneo. València.

Addicionalment s'oferiran lectures d'articles especialitzats susceptibles de ser discutits en les classes, i de ser utilitzats com a bibliografia pels treballs a desenvolupar pels alumnes.

(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent