Codi |
|
A1 |
Gestionar i administrar una empresa o organització, entenent la seva ubicació competitiva i institucional i identificant les seves fortaleses i debilitats. |
A2 |
Integrar-se en qualsevol àrea funcional d'una empresa o organització mitjana o gran i ocupar qualsevol tasca de gestió en ella encomanada. |
A3 |
Emetre informes d'assessorament sobre situacions concretes d'empreses i mercats. |
A4 |
Redactar projectes de gestió global o d'àrees funcionals de l'empresa. |
A5 |
Entendre les institucions econòmiques com a resultat i aplicació de representacions teòriques o formals de l'economia. |
A6 |
Derivar de les dades informació rellevant impossible de reconèixer per no professionals. |
A7 |
Identificar les fonts d'informació econòmica rellevant i el seu contingut |
B1 |
Aprendre a aprendre |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa |
B5 |
Treballar de forma col·laborativa |
B6 |
Comunicar-se de manera efectiva i amb asertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà |
B7 |
Comprometres amb l’ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional |
B8 |
Sensibilització per a temes mediambientals |
C1 |
Dominar l’expressió i la comprensió d'un idioma estranger |
C2 |
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC |
C3 |
Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món |
C4 |
Moure’s amb facilitat per l’espai europeu i per la resta del món |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) a la llengua pròpia |
Objectius |
Competències |
Entendre el concepte de màrqueting i entendre la seva aplicació a l'empresa |
A1 A2
|
B7
|
C3
|
Desenvolupar l'habilitat d'interpretar l'entorn en el qual es desenvolupa de cara a detectar amenaces i oportunitats amb l'objectiu de desenvolupar estratègies empresarials concretes |
A1 A3 A5 A6 A7
|
B1 B2 B3 B4 B6 B7 B8
|
C1 C2 C3 C4 C5
|
Entendre la complexitat del consumidor i el procés de compra. Cal que conegui eines com la investigació comercial pel seu anàlisi. Cal que l'alumne domini abastament i tingui interioritzats els conceptes de segmantació i posicionament |
A1 A3 A4 A5 A7
|
B1 B3 B6 B7 B8
|
C2 C3
|
Conèixer, dominar i tenir interioritzades les eines que el màrqueting mix proposa (preu, producte, distribució i comunicació) |
A1 A2 A4 A7
|
B2 B3 B4 B5 B7
|
C2
|
Tema |
Subtema |
BLOC A: INTRODUCCIÓ AL MARKETING |
Tema 1 CONCEPTE DE MÀRQUETING
1.1 Introducció: Què és el Màrqueting? El concepte de Màrqueting.
1.2 Evolució del concepte de màrqueting. Les diferents orientacions de l’empesa.
1.3 La miopia en el marketing.
1.4 Màrqueting estratègic i màrqueting operatiu.
1.5 Característiques de les empreses amb orientació de màrqueting.
1.6 Marketing com un procés.
1.7 Introducció al ‘Mix’ de Màrqueting (Les 4 Ps).
1.5 Màrqueting: Present i futur.
|
BLOC B: L’ANALISI EN EL MÀRQUETING: ENTRON, MERCAT I CONSUMIDOR |
Tema 2 L'ENTORN DE MÀRQUETING
2.1 Introducció.
2.2 El microentorn de l’empresa.
2.3 El macroentron de l’empresa .
2.4 L'entorn de màrqueting.
Tema 3 LA INVESTIGACIÓ COMERCIAL DE MERCATS
3.1 Introducció i sistema de informació de màrqueting (SIM).
3.2 L’elaboració de la informació comercial i el SIM.
3.3 El procés de investigació comercial.
3.4 La previsió de la demanda futura (Els mètodes i tècniques en la investigació comercial, qualitativa i quantitativa).
Tema 4 EL CONSUMIDOR
4.1 Introducció i definicions de l’estudi del comportament del consumidor.
4.2 Models del comportament del consumidor.
4.3 Principals factors en el comportament del consumidor: Variables internes i externes.
4.5 El procés de decisió de compra (i fases).
4.6 Tipus de comportaments de compra
|
BLOC C : LA SEGMENTACIÓ I EL POSICIONAMENT (POSITIONING) |
Tema 5 SEGMENTACIÓ
5.1 Introducció i significat de la segmentació de mercats.
5.2 Els nivells de segmentació.
5.3 Els criteris i bases en la segmentació.
5.4 El procés de segmentació i la identificació del mercat objectiu.
5.5 Els requisits per una bona segmentació de mercats.
5.6 La definició del públic objectiu.
Tema 6 POSICIONAMENT (POSITIONING)
6.1 Introducció al concepte del posicionament en el mercat.
6.2 La diferenciació de l’oferta.
6.3 En què consisteix el positioning?
6.4 La elecció del positioning correcte.
|
BLOC D: EL MIX DE MÀRQUETING |
Tema 7 POLÍTICA DE PRODUCTE
7.1 Què és un producte? El concepte de producte.
7.2 La classificació dels productes.
7.3 Decisions sobre el producte: Els atributs dels productes.
7.4 Decisions sobre el ‘mix’ de productes: La cartera de productes
7.5 Introducció al màrqueting de serveis: La naturalesa del servei.
Tema 8 ELS PREUS DE VENDA
8.1 Introducció i importància del preu de venda.
8.2 Factors determinants dels preus (interns i externs).
8.3 Mètodes de fixació dels preus de venda.
Tema 9 LA DISTRIBUCIÓ COMERCIAL
9.1 Introducció als canals de distribució.
9.2 La naturalesa dels canals de distribució.
9.3 Les decisions sobre el disseny del canal.
9.4 Les decisions sobre la gestió del canal.
9.5 El merchandising (Retailing).
Tema 10 LA COMUNICACIÓ COMERCIAL.
10.1 Introducció a la comunicació comercial integrada (CIM).
10.2 El procés de comunicació.
10.3 El ‘mix’ de la comunicació.
10.4 Les etapes en el desenvolupament d’una comunicació efectiva.
|
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
SDFSD |
Sessió Magistral |
Les classes tenen una primera part de presentació teòrica i conceptual dels temes, utilitzant medis de suport com transparències, casos i vídeos |
Treballs |
La segona part es composa d’exercicis i d’exposicions dels treballs d’avaluació continuada dels estudiants. |
Presentacions / exposicions |
Caldra exposar el treball realitzat en public |
|
Presentacions / exposicions |
Sessió Magistral |
Treballs |
Proves pràctiques |
Proves objectives de tipus test |
|
Descripció |
Asistir a classe ajudara a l'alumne a interioritzar conceptes i amb els exemples pràctics presentats podrà profunditzar en la realitat empresarial. |
|
|
Descripció |
Pes |
Treballs |
Al començament del quadrimestre es proposaran el(s) treball(s) (en grup) d’avaluació continuada sobre el marketing.Tot i que la assistència a classe no és obligatòria, és la responsabilitat de cada estudiant de assistir a alguna de les primeres sessions de l’assignatura o posar-se en contacte amb el professor durant les primeres 2 setmanes de l’assignatura per tal de posar-se al dia sobre les instruccions dels treballs de l’assignatura i per apuntar-se a un grup de treball.Cal aprovar l’examen per tal d’aprovar l’assignatura. |
Formarà el 30% de la nota juntament amb la presentació |
Presentacions / exposicions |
Habilitats, materials i qualita en la que el treball es presenta |
Formarà el 30% de la nota juntament amb el treball |
Proves pràctiques |
A determinar |
A determinar |
Proves objectives de tipus test |
L'examen de l'assignatura sera tipus test |
Formarà el 70% de l'assignatura, sempreque s'hagi aprovat l'examen. |
Altres |
La participació a classe i les aportacions seran valorades pel professor de forma qualitativa |
Qualitativa |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La segona convocatoria serà un exàmen tipus test. No puntuarà la nota de cap treball |
Bàsica |
|
- Dossier(s) d’articles preparats pels professors. Disponibles Al Moodle.
- La web de l’assignatura: Entrar per la web del Departament de Gestió d’Empreses. Llibre: Kotler, P. Dirección de Marketing. Edición del Milenio, 10ª Edición. Madrid, Prentice-Hall, 2000 o llibre equivalent.
|
Complementària |
|
- Santesmases, M. Marketing. Conceptos y estrategias. Madrid,
Pirámide, 1999.
- Martin
Armario, E. Marketing. Ariel, Barcelona, 1998.
- Lambin, J.J. Marketing estratégico, Madrid. McGraw Hill,
1995.
- Rodríguez Ardura, I. El Marketing y el éxito en la empresa (2ª ed.). Madrid:
Pirámide, 1998.
- Kotler, P.; Armstrong, G.; Saunders, J.; Wong,
V. Principles of marketing. The European
Edition. Hertfordshire:
Prentice Hall, 1999.
|
|