DADES IDENTIFICATIVES 2007_08
Assignatura MICROECONOMIA I Codi 16081012
Ensenyament
Ciències Empresarials (2002) (Campus Terres de l'Ebre)
Cicle 1er
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
6 3 3 Troncal Primer Primer
Llengua d'impartició
Català
Departament Economia
Coordinador/a
FARRÉ ALBENDEA, FRANCISCO JAVIER
Adreça electrònica xavier.farre@urv.cat
Professors/es
FARRÉ ALBENDEA, FRANCISCO JAVIER
Web
Descripció general i informació rellevant Introducció a la teoria microeconòmica bàsica

Competències
Codi  
A1 Gestionar i administrar una empresa o organització, entenent la seva ubicació competitiva i institucional i identificant les seves fortaleses i debilitats.
A2 Integrar-se en qualsevol àrea funcional d'una empresa o organització mitjana o gran i ocupar qualsevol tasca de gestió en ella encomanada.
A3 Emetre informes d'assessorament sobre situacions concretes d'empreses i mercats.
A4 Redactar projectes de gestió global o d'àrees funcionals de l'empresa.
A5 Entendre les institucions econòmiques com a resultat i aplicació de representacions teòriques o formals de l'economia.
A6 Derivar de les dades informació rellevant impossible de reconèixer per no professionals.
A7 Identificar les fonts d'informació econòmica rellevant i el seu contingut
B1 Aprendre a aprendre
B2 Resoldre problemes de forma efectiva
B3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu
B4 Treballar de forma autònoma amb iniciativa
B5 Treballar de forma col·laborativa
B7 Comprometres amb l’ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional
B8 Sensibilització per a temes mediambientals
C2 Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC
C3 Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món
C5 Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) a la llengua pròpia

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
1. Conèixer els conceptes i les tècniques bàsiques de l'anàlisi microeconòmic A3
A6
2. Comprendre les interrelacions que es produeixen entre consumidors i productors i analitzar com varien en funció de l'estructura de mercat A3
A6
3. Definir els mecanismes de que disposa el sector públic per intervindre en el mercat i analitzar els efectes que tenen sobre els consumidors i els productors A2
A3
A5
A6
B3
B5
B8
C5
4. Entendre les causes i plantejar les possibles solucions als problemes d'escassetat dels béns A1
A2
A3
A4
A5
A6
A7
B1
B2
B3
B7
C3
C5
5. Valorar la relació entre obertura del mercat, competència, desenvolupament i pobresa A3
A5
A6
B1
B3
B4
C2
C3

Continguts
Tema Subtema
Introducció Introducció
Tema 1. Funcions de demanda Teoria bàsica de les decisions de consum
Tema 2. Funcions d’oferta Teoria bàsica de les decisions de producció
Tema 3. El mercat perfectament competitiu Teoria bàsica de la interrelació entre decisions de consum i de producció als mercats perfectament competitius
Tema 4. La interacció estratègica Introducció a la teoria de jocs
Tema 5 Els mercats de competència imperfecta Teoria bàsica de la interrelació entre decisions de consum i de producció als mercats de monopoli i oligopoli

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació dels objectius bàsics de l'assignatura
Sessió Magistral Exposició dels continguts teòrics de l'assignatura
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Resolució d'exercicis pràctics dels conceptes explicats

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Descripció
resolució dels dubtes dels estudiants

Avaluació
  Descripció Pes
Proves de Desenvolupament preguntes de contingut teòric 30%
Proves objectives de preguntes curtes preguntes de contingut pràctic 20%
Proves objectives de tipus test preguntes de contingut teòric i pràctic 50%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Opció 1 Avaluació continuada: Constarà de dues proves parcials, la data de les quals es determinarà durant el curs: --La 1a prova parcial (50%de la nota final) correspondrà als temes 1, 2 i 3. Constarà de 15 preguntes tipus test (5 punts) i una sèrie de preguntes a desenvolupar per l'alumne (5 punts). Els alumnes que suspenguin el 1er Parcial podran acollir-se a realitzar l'examen final de l'assignatura. --La 2a prova parcial (50% de la nota final) correspondrà als temes 4 i 5. Constarà de 15 preguntes tipus test (5 punts) i una sèrie de preguntes a desenvolupar per l'alumne (5 punts). Aquesta prova només podran realitzar-la els aquells/es que aprovin el 1er Parcial. Els alumnes que suspenguin aquest 2n Parcial podran acollir-se a realitzar l'examen final de l'assignatura. Opció 2 Examen final (100% de la nota final): Constarà de 20 preguntes tipus test (6 punts) i preguntes a respondre per l'alumne (4 punts) i es realitzarà a la data corresponent del període oficial d'exàmens


Fonts d'informació

Bàsica

Frank, Robert H. (2001): Microeconomía y conducta. McGraw Hill, Madrid.

Mankiw, N. Gregory (2002): Principios de Economía, 2a ed. McGraw Hill, Madrid.

Parkin, Michael (2004): Economía, 6a edició. Pearson Educación, Mèxic

Pindyck, R. S. i Rubinfeld, D. (2001): Microeconomía, 5a ed. Prentice Hall, Madrid.

Complementària

Recomanacions