Codi |
|
A2 |
Integrar-se en qualsevol àrea funcional d'una empresa o organització mitjana o gran i ocupar qualsevol tasca de gestió en ella encomanada. |
A5 |
Entendre les institucions econòmiques com a resultat i aplicació de representacions teòriques o formals de l'economia. |
A6 |
Derivar de les dades informació rellevant impossible de reconèixer per no professionals. |
A7 |
Identificar les fonts d'informació econòmica rellevant i el seu contingut |
B1 |
Aprendre a aprendre |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva |
C2 |
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC |
Objectius |
Competències |
1. Ordenar la informació econòmica per aprofitar-la millor |
A5 A6
|
B1
|
|
2. Aplicar les mesures estadístiques més representatives a la informació disponible |
A6 A7
|
B1
|
|
3. Conèixer els conceptes d'estadística per entendre un informe econòmic especialitzat |
A2 A6 A7
|
B1
|
|
4. Usar correctament les eines electròniques (calculadora, MS-Excel...) per a l'organització i la síntesi d'informació quantitativa |
A6 A7
|
B1 B2
|
C2
|
Tema |
Subtema |
TEMA 1. Introducció |
S’introdueix el concepte i contingut de l’estadística des d’un punt de vista global, donant una visió genèrica dels continguts de les assignatures d’estadística. S’introdueixen conceptes bàsics com variable, població, mostra, individu, ...
|
TEMA 2. Anàlisi descriptiva de les dades |
Es treballa en l’obtenció, ordenació, representació, síntesi de dades corresponents a una única variable quantitativa sobre un conjunt d’individus. S'estudia les característiques més destacades de la distribució.
|
TEMA 3. Tractament descriptiu bidimensional |
S’amplia l’anàlisi del tema 2 a l’anàlisi de dues variables quantitatives obtingudes per al mateix grup d’individus. L’anàlisi bidimensional permet mostrar possibles relacions entre les variables considerades (correlació, regressió).
|
TEMA 4. Números índexs i taxes de variació |
En aquest tema es consideren conceptes tant propers a la nostra vida quotidiana com les variacions en l’evolució de diferents magnituds econòmiques, els índexs de preus, o la diferència entre valors nominals (o corrents) i valors reals (o constants).
|
TEMA 5. Fonaments de probabilitat |
S’introdueixen conceptes claus de probabilitat per tal de poder assimilar amb garanties el contingut de l’assignatura Estadística II
|
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
A través de textos d’altres matèries, premsa escrita i consulta d’informació via internet fer que l’alumne percebi la utilitat de l’estadística. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l’assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i interpretació d’un problema o exercici. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Formulació, anàlisi, resolució i interpretació d’un problema o exercici mitjançant les TIC. Es tractarà de treure tot el potencial estadístic a les dades mitjançant el programa EXCEL de Microsoft. |
Resolució de problemes, exercicis |
Proposar a l'alumne la resolució de problemes similars als resolts a classe en cada tema. |
|
Atenció personalitzada |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Resolució de problemes, exercicis |
|
Descripció |
Consultes: Resoldre de forma personalitzada dubtes als alumnes. |
|
|
Descripció |
Pes |
Proves objectives de preguntes curtes |
A l'examen de final del curs es realitzarà una prova consistent en preguntes curtes on l'alumne haurà de plasmar els coneixements teòrics i pràctics de l’assignatura |
35% |
Proves objectives de tipus test |
Al llarg del curs es proposaran dates concretes a fi i efecte de passar proves objectives amb preguntes tipus test relatives als continguts teòrics i pràctics involucrant aspectes de més d'un bloc del programa. A través d'aquestes proves s'avaluarà el progrés de l'alumne |
15% |
Proves pràctiques |
A l'examen de final del curs es realitzarà una prova consistent en exercicis del tipus practicat en les sessions de resolució de problemes |
50% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'examen en segona convocatòria constarà de dues parts en què l'alumne haurà de plasmar els coneixements teòrics i pràctics de l'assignatura: - Proves objectives de tipus preguntes curtes i/o de tipus test (40%) - Proves pràctiques (60%) |
Bàsica |
|
- DOMINGO, M. (coord.) (2006): Exercicis d’estadística empresarial. Cossetània Edicions, Universitat Rovira i Virgili, Col·lecció Eina 36.
- MARTÍN PLIEGO, F.J. (2002): Introducción a la estadística económica empresarial. Teoría y Práctica. Editorial AC (Thomson) (Madrid).
- MONTIEL, A.M.; RIUS, F; BARÓN, F.S. (1997): Elementos básicos de estadística económica y empresarial, Prentice Hall, Madrid.
-
|
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
MATEMÀTIQUES EMPRESARIALS I/16081017 |
|
|