Codi |
|
A2 |
Integrar-se en qualsevol àrea funcional d'una empresa o organització mitjana o gran i ocupar qualsevol tasca de gestió en ella encomanada. |
A5 |
Entendre les institucions econòmiques com a resultat i aplicació de representacions teòriques o formals de l'economia. |
A6 |
Derivar de les dades informació rellevant impossible de reconèixer per no professionals. |
A7 |
Identificar les fonts d'informació econòmica rellevant i el seu contingut |
B1 |
Aprendre a aprendre |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva |
C2 |
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC |
Objectius |
Competències |
1. Ordenar la informació econòmica per aprofitar-la millor |
A5 A6
|
B1
|
|
2. Aplicar les mesures estadístiques més representatives a la informació disponible |
A6 A7
|
B1
|
|
3. Conèixer els conceptes d'estadística per entendre un informe econòmic especialitzat |
A2 A6 A7
|
B1
|
|
4. Usar correctament les eines electròniques (calculadora, MS-Excel...) per a l'organització i la síntesi d'informació quantitativa |
A6 A7
|
B1 B2
|
C2
|
Tema |
Subtema |
TEMA 1. Introducció |
S’introdueix el concepte i contingut de l’estadística des d’un punt de vista global, donant una visió genèrica dels continguts de les assignatures d’estadística. S’introdueixen conceptes bàsics com variable, població, mostra, individu, ...
|
TEMA 2. Anàlisi descriptiva de les dades |
Es treballa en l’obtenció, ordenació, representació, síntesi de dades corresponents a una única variable quantitativa sobre un conjunt d’individus. S'estudia les característiques més destacades de la distribució.
|
TEMA 3. Tractament descriptiu bidimensional |
S’amplia l’anàlisi del tema 2 a l’anàlisi de dues variables quantitatives obtingudes per al mateix grup d’individus. L’anàlisi bidimensional permet mostrar possibles relacions entre les variables considerades (correlació, regressió).
|
TEMA 4. Números índexs i taxes de variació |
En aquest tema es consideren conceptes tant propers a la nostra vida quotidiana com les variacions en l’evolució de diferents magnituds econòmiques, els índexs de preus, o la diferència entre valors nominals (o corrents) i valors reals (o constants).
|
TEMA 5. Fonaments de probabilitat |
S’introdueixen conceptes claus de probabilitat per tal de poder assimilar amb garanties el contingut de l’assignatura Estadística II
|
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
A través de textos d’altres matèries, premsa escrita i consulta d’informació via internet fer que l’alumne percebi la utilitat de l’estadística. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l’assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i interpretació d’un problema o exercici. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Formulació, anàlisi, resolució i interpretació d’un problema o exercici mitjançant les TIC. Es tractarà de treure tot el potencial estadístic a les dades mitjançant el programa EXCEL de Microsoft. |
Resolució de problemes, exercicis |
Proposar a l'alumne la resolució de problemes similars als resolts a classe en cada tema. |
|
Atenció personalitzada |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Resolució de problemes, exercicis |
|
Descripció |
Consultes: Resoldre de forma personalitzada dubtes als alumnes. |
|
|
Descripció |
Pes |
Proves objectives de preguntes curtes |
La primera part de l'examen final pot consistir en una bateria de preguntes directes. Amb el coneixement adquirit de la matèria, l'alumne ha de respondre de manera breu. L'error de resposta en aquest tipus de pregunta no resta de la puntuació final d'aquesta primera part. |
30-40% |
Proves objectives de tipus test |
La primera part de l'examen final pot consistir en una bateria de preguntes test. L'alumne selecciona una entre 4 possibilitats de resposta. L'error de resposta en aquest tipus de pregunta descompta un terç de la puntuació de la pregunta. |
30-40% |
Proves pràctiques |
La segona part de l'examen final inclou problemes a resoldre semblant als que hi ha a les pràctiques de l'assignatura. L'alumne ha de donar resposta als problemes, plasmant de manera pràctica, els coneixements teòrics i pràctics de l'assignatura. |
60-70% |
Altres |
Al llarg del curs es proposaran dates concretes per tal de passar proves optatives amb preguntes tipus test relatives als continguts teòrics i pràctics. La puntuació global d'aquestes proves, valorada sobre 1 punt, se sumarà a la qualificació final de l'assignatura. |
puntuació màxima 1 |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
El primer dia de classe s'indicaran les normes de realització de l'examen final així com el material que es pot portar per realitzar l'examen. Aquestes normes estaran penjades a l'espai moodle de l'assignatura durant tot el curs. Segona convocatòria: L'estructura d'examen de la segona convocatòria és idèntica a la primera convocatòria: primera part amb preguntes objectives o tipus test (valoració del 30-40% de la nota final) i una segona part amb problemes similars als de les pràctiques de classe (60-70% de la nota final). |
Bàsica |
|
- DOMINGO, M. (coord.) (2006): Exercicis d’estadística empresarial. Cossetània Edicions, Universitat Rovira i Virgili, Col·lecció Eina 36.
- MARTÍN PLIEGO, F.J. (2002): Introducción a la estadística económica empresarial. Teoría y Práctica. Editorial AC (Thomson) (Madrid).
- MONTIEL, A.M.; RIUS, F; BARÓN, F.S. (1997): Elementos básicos de estadística económica y empresarial, Prentice Hall, Madrid.
-
|
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
MATEMÀTIQUES EMPRESARIALS I/16081017 |
|
|