Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A5 |
Ser capaç de cercar, analitzar i interpretar informació quantitativa i qualitativa de caràcter econòmic, social i legal, rellevant per a la presa de decisions en el context financer. |
| A7 |
Entendre els principis bàsics de l'economia (tant a nivell microeconòmic com macroeconòmic) i la seva influència sobre el sector financer. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
| C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A5 |
Domina els instruments d'anàlisi de l'estructura econòmica d'un territori.
Coneix els fons documentals més habituals per a l'anàlisi de l'activitat econòmica.
Utilitza i combina informacions de diferents fons documentals, n'extreu el contingut bàsic i redacta informes de síntesi de tipus sectorial o territorial.
| | A7 |
Coneix i comprèn les diferents activitats, institucions i agents presents a l'economia espanyola.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B5 |
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
| | B6 |
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,...
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1 |
Comprèn informació i articles de caràcter rutinari
| | C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
| | C4 |
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
|
Tema |
Subtema |
TEMA 1.- ACTIVITAT ECONÒMICA I CREIXEMENT ECONÒMIC |
|
TEMA 2. - ANÀLISI SECTORIAL D’UNA ECONOMIA |
|
TEMA 3. – MERCAT DE TREBALL I SECTOR PÚBLIC |
|
TEMA 4. INDICADORS SOCIOECONÒMICS |
|
TEMA 5. – SECTOR EXTERIOR I CAPACITAT O NECESSITAT DE FINANÇAMENT EXTERIOR |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
30 |
30 |
60 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
12 |
10 |
22 |
Treballs |
|
6 |
30 |
36 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
6 |
20 |
26 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves de desenvolupament |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació del contingut de l'assignatura, metodologies docents i avaluació |
Sessió Magistral |
Exposició sintètica del contingut principal de cadascun dels temes en què es divideix l'assignatura |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Realització d'exercicis relatius a cadascun dels temes de l'assignatura |
Treballs |
Realització de treballs en grup d'acord amb les indicacions i tutorització del professor (avaluables) |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
Resolució de casos aplicats i articles. |
Atenció personalitzada |
Utilització de les hores d'atenció a l'estudiant per a resoldre qüestions i dubtes concrets. |
Descripció |
L'atenció personalitzada es planteja en base a les consultes dels alumnes a les hores de tutories, l'assessorament en l'aula d'informàtica i la tutorització del treball. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Treballs |
|
Treball en grup- Els continguts, metodologia i terminis seran indicats pel professor |
25% |
Proves de desenvolupament |
|
Examen final: examen sobre tots els continguts de l'assignatura
|
60% |
Altres |
|
Resolució de preguntes i casos aplicats |
15% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Primera convocatòria: Els alumnes que no superin una qualificació de 3,5 en l'examen final en primera convocatòria suspendran l'assignatura en primera convocatòria (la nota final de la primera convocatòria serà la nota de l'examen final). Nota del treball: la nota del treball és 0 per als estudiants que no hagin participat en l'exposició final del treball. Segona convocatòria: Els alumnes que no superin una qualificació de 3,5 en l'examen final en segona convocatòria suspendran l'assignatura en segona convocatòria (la nota final de la segona convocatòria serà la nota de l'examen final). La qualificació final en segona convocatòria serà la més favorable a l'estudiant d'entre: a) 20% treball i 80% examen final b) 100% examen final. |
Bàsica |
IRAIZOZ, B., RAPUN, M, MUÑOZ CIDAD, C, Introducción a la economía aplicada, 2020, Civitas, Madrid
GARCIA DELGADO, J.L. i R. MYRO (coord.), Lecciones de economía española, 16a ed., 2021, Civitas, Madrid.
GARCIA DELGADO, J.L, Economía Española. Una introducción, 2019, Civitas, Madrid
MARTIN, M. et al. , Introducció a l’economia aplicada: Fonts i instruments, 2000, Servei Lingüístic URV (EINA 17).
MUÑOZ CIDAD, C. et al. , Las cuentas de la nación I. Introducción a la economía aplicada, 3a ed., 2008, Civitas, Madrid.
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|