Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A5 |
Ser capaç de cercar, analitzar i interpretar informació quantitativa i qualitativa de caràcter econòmic, social i legal, rellevant per a la presa de decisions en el context financer. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
| C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A5 |
Inicia i desenvolupa l’activitat exterior de l’empresa.
Identifica elements de l’entorn que tinguin influència controlable o incontrolable en l’expansió internacional.
Sap dissenyar una estratègica comercial competitiva segons el mercat internacional escollit.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B5 |
Col·labora en la definició, organització i distribució de les tasques del grup
Fomenta que tots els membres es comprometin amb la gestió i funcionament de l'equip
| | B6 |
Les presentacions estan estructurades, complint amb els requisits exigits, si n’hi hagués
Sap respondre a les preguntes que se li formulen
Fa presentacions interessants i convincents
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1 |
Explica i justifica breument les seves opinions i projectes
Comprèn instruccions sobre classes o tasques assignades pels professors
Comprèn informació i articles de caràcter rutinari
| | C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
| | C4 |
Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
|
Tema |
Subtema |
BLOC I. CONCEPTES BÀSICS DEL MÀRQUETING INTERNACIONAL |
|
TEMA 1. Introducció al Màrqueting Internacional. |
1.1. El mercat global
1.2. Dimensions del mercat global
1.3. Concepte de competitivitat internacional
1.4. Màrqueting global versus màrqueting internacional
1.5. La importància del màrqueting internacional
|
BLOC II. MÀRQUETING ESTRATÈGIC INTERNACIONAL |
|
TEMA 2. Anàlisi del macro-entorn internacional. |
2.1. L'entorn econòmic
2.2. L'entorn cultural i social
2.3. L'entorn polític i legal
2.4. Informació i tecnologia
|
TEMA 3. Segmentació i posicionament en el mercat internacional |
3.1. Segmentació del mercat global
3.2. Definició del públic objectiu global
3.3. Posicionament global del producte
|
UNITAT 4. Dimensions internacionals del comportament del consumidor |
4.1. Introducció a la presa de decisions del consumidor
4.2. Analitzar i influir en els comportaments dels consumidors
4.3. Els individus i les famílies que influeixen
4.4. Les influències culturals i interculturals
4.5. El comportament dels consumidors internacionals
|
TEMA 5. La selecció de mercats i les estratègies d'internacionalització |
5.1. Les característiques dels mercats
5.2. Anàlisi de les oportunitats en el mercat internacional
5.3. Criteris per a la selecció de mercats
5.4. Decisions de localització i la cadena de valor
5.5. Estratègies per a la penetració i expansió en el mercat internacional
|
TEMA 6. Màrqueting internacional en mercats emergents |
6.1. Mercats emergents
6.2. Reptes i oportunitats
6.3. Anàlisi d'oportunitats en mercats emergents
|
BLOC III. ESTRATÈGIES DE MÀRQUETING MIX EN MERCATS INTERNACIONALS
|
|
TEMA 7. El desenvolupament de productes i serveis per al mercat global
|
7.1. Conceptes bàsics
7.2. Marques globals
7.3. Disseny del producte global
7.4. Nivells de saturació del producte en mercats globals
7.5. Nous productes en el màrqueting internacional
7.6. Màrqueting de serveis en l'àmbit internacional
|
TEMA 8. Sistemes de distribució internacional |
8.1. Objectius i restriccions de canals
8.2. Factors que defineixen la selecció de canals de distribució
8.3. Estructura dels canals de distribució
8.4. Innovació de canals internacionals
8.5. Estratègia de canals per a la penetració en nous mercats
|
TEMA 9. Estratègies de promoció en el mercat internacional |
9.1. El procés de comunicació: Single country versus Multicountry
9.2. Estratègies de promoció internacional
9.3. Publicitat global
9.4. Mitjana planning i anàlisi
9.5. Gestió de força de vendes
9.6. Altres formes de promoció en el mercat internacional
|
TEMA 10. La fixació de preus en el mercat global |
10.1. Estratègies de fixació de preus globals
10.2. Assignació de preus per transferència
10.3. Influències de l'entorn sobre fixació de preus
10.4. Factors interns empresarials
|
TEMA 11. Gestió i control del pla de Màrqueting Internacional |
11.1. Lideratge i organització
11.2. Mètodes formals de control
11.3. Avaluació de rendiment
11.4. L'auditoria del màrqueting global
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
30 |
30 |
60 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
22 |
40 |
62 |
Presentacions / exposicions |
|
8 |
16 |
24 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació del mòdul
Presentació de l'estructura i les unitats del mòdul
Presentació de l'avaluació que es porta a terme i dels objectius d'aprenentatge del curs
|
Sessió Magistral |
Explicació dels continguts.
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Aplicació a l'aula dels coneixements teòrics, presentacions d'estudis de casos, resolució de problemes, anàlisi i debats relacionats amb els continguts del mòdul.
|
Presentacions / exposicions |
Presentació escrita dels treballs i exposició oral
|
Descripció |
Les hores d'atenció al despatx s'establiran (4h per setmana) per resoldre els problemes i les preguntes que els estudiants puguin tenir.
A més, la comunicació es pot fer a través de correu electrònic i moodle.
|
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Sessió Magistral |
|
S'avaluarà:
-l'assistència,
-la participació |
1 % |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
S'avaluarà:
-l'assistència,
-la participació en els debats,
-el treball en equip,
-la presentació oral
|
4% |
Presentacions / exposicions |
|
El mòdul és avaluat amb dos treballs. Cada un d'ells amb un 30% de pes a la nota final.
Els detalls sobre el treball es donarà durant el curs
S'avaluarà tant el treball escrit com l'exposició oral i el treball en equip.
|
40% |
Proves mixtes |
|
Prova final de tots els continguts de l'assignatura. |
55% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
2a convocatòria L'estudiant ha d'haver presentat els dos treballs abans de fer la prova de 2a convocatòria. La nota es calcularà de la següent manera: Treball 1 (escrit i presentació oral): 30% Treball 2 (escrit i presentació oral): 30% Prova final: 40% |
Bàsica |
Onkvisit, S., & Shaw J.J. , International marketing : analysis and strategy, 4th edition, Routlege
Paliwoda, S.J., & Thomas, M.J. , International Marketing, 3rd edition, Oxford
Cerviño, J., Marketing internacional : nuevas perspectivas para un mercado globalizado, , Piramide
Churruca, A., García-Lomas, O. & Cerviño Fernández, J. , Marketing Internacional: Casos y ejercicios prácticos, , Piramide
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|