Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A4 |
Conèixer la naturalesa i el funcionament d'una empresa o una altra institució pública o privada i de les seves àrees funcionals, entenent la seva ubicació competitiva i institucional i la seva dimensió estratègica. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A4 |
Sap analitzar la influència de l'entorn sobre l'empresa.
Coneix el concepte d'empresa i el d'empresari.
Sap explicar el concepte de competitivitat empresarial.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B4 |
Presenta resultats d’allò que s’ espera en la manera adequada d’ acord amb la bibliografia donada i en el temps previst
| | B5 |
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
| | B6 |
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,...
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1 |
Comprèn informació i articles de caràcter rutinari
| | C4 |
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
|
Tema |
Subtema |
TEMA 1. L’EMPRESA, L’EMPRESARI I LA CREACIÓ D’EMPRESES
|
1.1. La naturalesa de l'empresa
1.2. Tipus d'empreses
1.3. La figura de l'empresari
1.4. La creació d'empreses
|
TEMA 2. LES ÀREES FUNCIONALS I L’ANÀLILSI INTERN DE L'EMPRESA |
2.1. Les àrees funcionals de l'empresa
2.2. L'anàlisi funcional de l’empresa
2.3. L'anàlisi de recursos i capacitats
|
TEMA 3. L'ENTORN I L’ANÀLISI EXTERN DE L’EMPRESA |
3.1. La naturalesa de l'entorn
3.2. L’anàlisi de l'entorn general
3.3. L’anàlisi de l'entorn específic
|
TEMA 4. LA DIRECCIÓ ESTRATÈGICA I LA COMPETITIVITAT EMPRESARIAL |
4.1. El procés de direcció estratègica
4.2. Estratègies corporatives
4.3. Estratègies competitives
4.4. L’ètica i la responsabilitat social de l’empresa |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
35 |
0 |
35 |
Treballs |
|
2 |
20 |
22 |
Estudis previs |
|
2 |
50 |
52 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
12 |
0 |
12 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
2 |
0 |
2 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves mixtes |
|
3 |
20 |
23 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a presentar l’assignatura i el sistema d’avaluació. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Treballs |
Treballs que realitza l'alumne. |
Estudis previs |
Cerca, lectura i treball de documentació, proposta de solució d'exercicis a realitzar en el laboratori... per part de l'alumne. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
Plantejament d’una situació (real o simulada) en la que ha de treballar l’estudiant per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Atenció personalitzada |
Utilització de les hores d'atenció a l'estudiant per resoldre qüestions i dubtes concrets. |
Descripció |
Durant la realització de les pràctiques proposades l'alumnat tindrà les oportunes tutoritzacions per part del professor, tant a l'aula com fora de l'aula. Les hores de tutoria al despatx del professor es comunicaran als alumnes a l'inici del curs.
|
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Treballs |
|
Es realitzarà un treball en grup al llarg del curs. |
25% |
Proves mixtes |
|
Es realitzaran dues proves mixtes amb preguntes teòriques i pràctiques. Les proves inclouran un test de teoria i preguntes pràctiques (exercicis, casos, etc.) a desenvolupar. La primera prova es realitzarà a meitat del curs. La segona prova tindrà lloc a la data oficial del examen final i inclourà tots el continguts de l'assignatura. El pes de la primera prova en la nota final és del 15% i el de la segona del 60%. |
75% |
Altres |
|
Resolució de casos, exercicis i/o altres activitats pràctiques. |
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Aquesta assignatura s'aprova amb un cinc, però és requereix una nota mínima d'un 4 sobre 10, al test de teoria, tant a la primera com a la segona convocatòria. Segona convocatòria: L'examen de la segona convocatòria constarà de dues parts: teòrica i pràctica. La part teòrica inclourà preguntes tipus test. La pràctica inclourà exercicis, preguntes curtes, casos, etc. En la qualificació de l'examen, el pes de la teoria serà del 50% i el de la pràctica, el 50% restant. No es tindran en compte les activitats realitzades durant el curs. No es permetrà l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves. |
Bàsica |
MARTÍN DE CASTRO, G.; MONTORO SÀNCHEZ, M.A.; DÍEZ VIAL, Fundamentos de administración de empreses. Tercera edicion., Aranzadi, 2016
BUENO, E., Curso básico de economía de la empresa: un enfoque de organización, Pirámide, 2006
BUENO, Y.; CASANI, F.; SANDIVAL, A.; SANTOS, B.; SORIA, P., Fundamentos de administración de empresas. Ejercicios practicos, Ediciones UAM, 2016
CASTILLO, A.M., Introducción a la economía y administración de empresas, Pirámide, 2003
FUENTES, M. y CORDÓN, E., Fundamentos de dirección y administración de empresas, Piramide, 2014
IBORRA, M.; DASÍ, A.; DOLZ, C.; FERRER, C., Fundamentos de dirección de empresas. Conceptos y habilidades directivas, Paraninfo, 2014
MAYNAR, P. (Dir. y coord.), La economía de la empresa en el espacio de educación superior, McGraw-Hill, 2008
|
|
Complementària |
GARCÍA, S.; NÁJERA, J.J. Y RICO, M.G. , Organización y administración de empresas. Una visión práctica, ESIC, 2001
GARCÍA, J. Y CASANUEVA, C. (Coord. y Dir.), Prácticas de la gestión empresarial, McGraw-Hill, 2000
HERNÁNDEZ, M. J. (Coord.), Casos prácticos de administración y organización de empresas, Pirámide, 2000
PÉREZ, E., Prácticas de Administración de Empresas, Pirámide, 2008
SUÁREZ, A., Decisiones óptimas de inversión y financiación en la Empresa, Pirámide, 2005
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|