Type A
|
Code |
Competences Specific | | A3 |
Develop people management skills and can conduct negotiations to make favorable and sustainable agreements in the area of business management.
|
| A5 |
Run a business or other public or private institution and direct or manage any of their functional areas (human resources, administration and finance, sales and marketing, operations).
|
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | B5 |
Teamwork, collaboration and sharing of responsibility |
| B6 |
Clear and effective communication of information, ideas, problems and solutions in public or a specific technical field |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear | | C4 |
Be able to express themselves correctly both orally and in writing in one of the two official languages of the URV |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A3 |
Students have a basic knowledge of business administration and organizational behavior.
| | A5 |
Students can solve cases that simulate real business.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| B5 |
Participate actively and share information, knowledge and experience.
| | B6 |
Prepare their presentations and use a variety of presentation strategies (audiovisual support, eye contact, voice, gesture, time, etc.).
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
| C4 |
Produce well-structured, clear and rich written texts
|
Topic |
Sub-topic |
BLOC I. INTRODUCCIÓ |
|
TEMA 1. L’ADMINISTRACIÓ D’EMPRESES I EL COMPORTAMENT ORGANITZATIU |
1.1. La naturalesa de les organitzacions
1.2. L’administració d’empreses i el comportament organitzatiu
1.3.L'anàlisi del treball directiu
1.6. Els limitants en la presa de decisions
1.7. L'ètica i la responsabilitat social
1.8. La cultura organitzativa |
BLOC II: LA PLANIFICACIÓ, CONTROL I DISSENY ORGANITZATIU |
|
TEMA 2. LA PLANIFICACIÓ, ELS OBJECTIUS I L’ESTRATÈGIA |
2.1. La planificació: concepte i tipologia
2.2. El procés de planificació
2.2. Els objectius de l’organització: conceptualització, multiplicitat i integració
2.3. L’estratègia de l’organització
2.4. El procés de control |
TEMA 3. ESTRUCTURA I DISSENY ORGANITZATIU |
3.1. L’estructura organitzativa: concepte i elements
3.2. Tipus d’estructures organitzatives.
3.3 . Departamentalització
3.4. Poder i autoritat
3.5. Delegació i descentralització
3.6. El teltreball i els models híbrits.
|
TEMA 4. ELS EQUIPS I GRUPS DE TREBALL |
4.1. La direcció i els equips de treball
4.2. Naturalesa dels grups
4.3. Formació i desenvolupament de grups
4.4. Tipus de grups |
BLOC III: LA DIRECCIÓ I EL COMPORTAMENT ORGANITZATIU |
|
TEMA 5. LA MOTIVACIÓ |
5.1. La direcció i la motivació
5.2. El procés de motivació
5.3. Teories motivacionals de contingut
5.4. Teories motivacionals de procés
5.5. La motivació a la pràctica |
TEMA 6. EL LIDERATGE |
6.1. La direcció i el lideratge
6.2. Elements bàsics del lideratge
6.3. Teories dels trets o característiques dels líders (dels trets)
6.4. Teories conductuals
6.5.Teories de contingència |
TEMA 7. LA COMUNICACIÓ |
7.1. La direcció i la comunicació
7.2. El procés de comunicació
7.3. Tipus de comunicació
7.4. Barreres a la comunicació
7.5. Millora de la comunicació |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
2 |
0 |
2 |
Practical cases/ case studies |
|
15 |
37 |
52 |
Lecture |
|
38 |
48 |
86 |
Personal attention |
|
1 |
1 |
2 |
|
Multiple-choice objective tests |
|
2 |
2 |
4 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Presentació de l'assignatura. El primer dia de classe, el professor donarà informació sobre el desenvolupament de l'assignatura: objectius, programa, competències de la titulació que es treballen, metodologia docent, bibliografia recomenada i sistema d'avaluació |
Practical cases/ case studies |
Els alumnes analitzaran, resoldran i exposaran casos que simulen la realitat empressarial o activitats similars relacionades amb la temàtica de l'assignatura, que guiaran el desenvolupament de les classes pràctiques. El sistema de participació i la metodologia de les classes pràctiques s'especifiacrà durant les primeres setmanes del curs |
Lecture |
Els continguts de l'assigmatura s'exposaran mitjançant classes invertides |
Personal attention |
Atenció personalitzada en les hore de tutoria |
Description |
Durant les hores de consulta el professor atendrà i resoldra els dubtes de l'alumne tant pel que fa a les classes teòriques com a les classes pràctiques. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Practical cases/ case studies |
|
Activitat/s d'aprenentatge (que es treballaran dins i fora de l'aula) que plantegen una situació en la que l'estudiant ha de donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global.
|
40% |
Multiple-choice objective tests |
|
Es realitzarà una prova tipus test sobre els continguts de l'assignatura durant el quadrimestre
Es realitzarà una prova final tipus test sobre els continguts de l'assignatura |
10%
50% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
La segona convocatòria consistirà en un examen sobre els continguts teòrics i pràctics de l'assignatura, que representarà un pes del 100% |
Basic |
|
Bateman, T. y Snell, S. (2009), Administración: liderazgo y colaboración en un mundo competitivo, McGrawHill, México. Daft, R., (2004), Administración, Thomson, México Díez de Castro, J., Redondo López, C., Barreiro Fernández, B. López Cabarcos, M.A. (2002), Administración de Empresas: Dirigir en la sociedad del conocimiento, Pirámide, Madrid. Luthans, F. (2008), Comportamiento organizacional, McGrawHill, México. Robbins, S. (2004), Comportamiento Organizacional, Pearson Prentice Hall, México Setó Pamies (2022): Comportament Organitzatiu, Material editat URV |
Complementary |
|
Castillo Clavero, A.M y Abad Guerrero, I.M. ( 2000), La dirección en la práctica: casos de gestión de empresas, Pirámide, Madrid. Hernámdez Ortiz, MJ ( 2000), Casos prácticos de administración y organización de empresas, Pirámides, Madrid. Pérez Gorostegui, E. (2007), Comportamiento Organizativo, Editorial universitaria Ramón Areces |
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|