Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A4 |
Conèixer la naturalesa i el funcionament d'una empresa o una altra institució pública o privada i de les seves àrees funcionals, entenent la seva ubicació competitiva i institucional i la seva dimensió estratègica. |
| A5 |
Dirigir una empresa o una altra institució pública o privada i dirigir o gestionar en alguna de les seves àrees funcionals (recursos humans, administració i finances, comercialització i màrqueting, operacions). |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A4 |
Coneix els principals conceptes de la gestió de l’àrea productiva de l’empresa.
| | A5 |
Coneix els mètodes de gestió propis del disseny del subsistema d’operacions: mètodes de localització, mètodes de distribució en planta i mesura del treball.
Sap identificar els diferents sistemes de planificació de les operacions, en coneix l'aplicabilitat, i resol els mètodes de càlcul: planificació agregada per taules, Bowman i programació lineal.
Sap identificar els diferents sistemes de gestió d’inventaris i la seva aplicabilitat: MRP, gestió clàssica i Just in Time.
Coneix els principals conceptes de la programació i control de les operacions i sap resoldre els diferents mètodes i algorismes.
Coneix els elements propis de la gestió de projectes i els principals mètodes de suport: diagrama de Gantt i PERT. Sap utilitzar el programari.
Coneix els conceptes principals del control de la qualitat del procés i sap utilitzar les eines estadístiques bàsiques: gràfics de control i anàlisi estadística de les dades.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B2 |
Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a dades i no només opinions subjectives i segueix un mètode lògic d’ anàlisis de la informació
Presenta diferents opcions alternatives de solució davant un mateix problema i avalua els seus possibles riscos i avantatges
Analitza els problemes i les seves causes des d’ un enfocament global i de mitjà i llarg termini
| | B6 |
Les presentacions estan estructurades, complint amb els requisits exigits, si n’hi hagués
Sap respondre a les preguntes que se li formulen
Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació,...
Les seves presentacions estan degudament preparades, utilitzant estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps,...)
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
| | C4 |
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
|
Tema |
Subtema |
Tema 1: Introducció a la Direcció d'operacions |
1.1) Direcció d’operacions i SCM
1.2) Lean management i JIT
1.3) La Tecnologia de la Producció Optimitzada
1.4) Indústria 4.0
1.5) Producció circular
|
Tema 2: El disseny del subsistema d'operacions |
2.1) Estratègia empresarial i Estratègia d’operacions
2.2) Selecció i disseny del producte
2.3) Selecció i disseny del procés productiu
2.4) Planificació de la capacitat
2.5) La localització de l’activitat
2.6) La distribució en planta
2.7) Disseny i mesura del treball
|
Tema 3: La planificació de les operacions |
3.1) El procés de planificació, programació, execució i control
3.2) La planificació agregada i el Programa Mestre de Producció |
Tema 4: La gestió d'inventaris |
4.1) La gestió clàssica d’inventaris
4.2) El sistema MRP
4.3) Just in time
|
Tema 5: La programació a curt termini |
5.1) Les activitats d’execució i control
5.2) L’assignació de la càrrega als centres de treball
5.3) La seqüenciació
|
Tema 6: El control de la qualitat del procés |
6.1) Eines clàssiques de control estadístic de la qualitat
6.2) Gràfics de control per variables i per atributs
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
10 |
15 |
25 |
Atenció personalitzada |
|
3 |
0 |
3 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
35 |
40 |
75 |
|
Proves pràctiques |
|
2 |
10 |
12 |
Proves pràctiques |
|
2 |
5 |
7 |
Proves de desenvolupament |
|
4 |
10 |
14 |
Proves mixtes |
|
2 |
10 |
12 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura, mètode docent a l'aula, activitats a realitzar, avaluació continuada i examen final. |
Sessió Magistral |
Desenvolupar els principals conceptes, mètodes i tècniques pròpies de Direcció d'Operacions. |
Atenció personalitzada |
Atenció fora de l'aula en l'horari previst. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Aprendre les principals tècniques i mètodes de gestió de les operacions mitjançant la realització d'exercicis. |
Descripció |
El professorat de l'assignatura oferirà a l'alumnat un horari
d'atenció setmanal, per resoldre els dubtes relatius al desenvolupament i
aprenentatge de l'assignatura. En segon lloc, es disposarà del Fòrum de dubtes del Campus Virtual Moodle, també per compartir els dubtes i aclariments. Finalment, l'alumnat podrà contactar amb el professorat mitjançant el correu electrònic de la URV. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves pràctiques |
|
Avaluació continuada:
Examen corresponent als temes 1, 2 i 3 |
15% |
Proves pràctiques |
|
Avaluació continuada:
Examen corresponent als temes 4 i 5 |
10% |
Proves de desenvolupament |
|
Avaluació continuada: activitats realitzades durant el curs, a l'aula i fora de l'aula, per lliurar a moodle
|
15% |
Proves mixtes |
|
Examen final d'avaluació de tot el contingut de l'assignatura |
60% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
En segona convocatòria, la qualificació final serà la màxima nota que resulti d'entre els dos càlculs següents: (A) Nota mitjana ponderada de qualificació obtinguda en les proves d'avaluació continuada realitzades durant el curs (40%) i la qualificació obtinguda en la prova final realitzada en la data oficial de segona convocatòria (60%). (B) Nota obtinguda en la prova final realitzada en la data oficial de segona convocatòria (100%). En cas que el o la estudiant no hagi realitzat l'avaluació continuada, l'avaluació en segona convocatòria serà únicament amb l'examen final, el qual tindrà un pes en la nota final del 100%. El o la estudiant que no es presenti a l'examen final obtindrà una qualificació de no presentat/da. No es permetrà la utilització de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves. |
Bàsica |
|
Bibliografia bàsica: Chase,R.B.; Jacobs,F.R.; Aquilano,N.J.: Administración de operaciones: producción y cadena de suministros. McGraw Hill (2009) Dominguez Machuca,J.A. et alt.: Dirección de operaciones. Aspectos estratégicos en la producción y los
servicios. McGraw-Hill (1997) Dominguez Machuca,J.A. et alt.: Dirección de operaciones. Aspectos tácticos y operativos en la producción y los servicios. McGraw-Hill (1997) Heizer,J. y Render,B.: Dirección de la producción. Decisiones
estratégicas. Prentice Hall (2001) Heizer,J. y Render,B.: Dirección de la producción. Decisiones
tácticas. Prentice Hall (2001) Krajewski,L.J.; Ritzman, L.P.; Malhotra, M.K.: Administración de
operaciones : procesos y cadenas de valor. Pearson educación (2008) |
Complementària |
|
Bibliografia complementària: Goldratt, E.M.; Cox, J.: La Meta: Un proceso de mejora continua.
Ed. Díaz de Santos (2010) Davis,M.M.; Aquilano, N.J.; Chase, R.B.: Fundamentos de
Dirección de Operaciones. McGraw-Hill (2001) Juran,J.M.
y Gryna,F.M.: Planificación y análisis de
la calidad. Ed. Reverté (1981) Juran,J.M.
y Gryna,F.M.: Manual de Control de
Calidad. Vol. I y II. McGraw-Hill (1994) |
Assignatures que en continuen el temari |
TÈCNIQUES DE DECISIÓ EMPRESARIAL/16214112 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|