Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A5 |
Dirigir una empresa o una altra institució pública o privada i dirigir o gestionar en alguna de les seves àrees funcionals (recursos humans, administració i finances, comercialització i màrqueting, operacions). |
| A7 |
Analitzar amb rigor científic estudis de cas d'empreses i problemes empresarials i emetre informes d'assessorament i consultoria que donin resposta a aquests problemes. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A5 |
Sap ubicar la funció de recursos humans a l’empresa.
Coneix la importància estratègica de les persones i la seva gestió.
Aplica les polítiques de recursos humans, n'analitza els possibles problemes i proposa solucions.
| | A7 |
Sap interpretar els problemes relacionats amb la gestió de recursos humans.
Proposa solucions adients als problemes detectats tenint en compte els conceptes teòrics i el context del cas.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B5 |
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
S’ interessa per la importància de l’activitat que es desenvolupa en el grup
| | B6 |
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant
Sap respondre a les preguntes que se li formulen
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C4 |
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
|
Tema |
Subtema |
PART I: LA GESTIÓ DE PERSONES A L’ORGANITZACIÓ |
|
1. Naturalesa i funcions de la gestió de persones a l’empresa |
1.1. Què és la gestió de persones? Naturalesa i funcions
1.2. Importància estratègica de la gestió de persones
1.3. Nivells de gestió |
2. D’on ve la funció de personal? Història |
2.1. Orígens
2.2. Fase del benestar
2.3. Management científic
2.4. Ciències del comportament
2.5. Integració de polítiques de personal
2.6. Gestió de recursos humans
2.7. Gestió de persones |
3. Qui és el responsable d’aquesta funció? Agents |
3.1. Alta direcció
3.2. Línia de comandament
3.3. Departament de RH
3.4. Agències externes
3.5. Model de rols de Tyson |
PART II: ACTIVITATS I POLÍTIQUES DE LA FUNCIÓ DE PERSONAL |
|
4. Planificació de RH |
4.1. Conceptualització, conceptes i objectius
4.2. Procés
4.3. Avantatges i inconvenients
4.4. Mètodes
4.5. Aplicació pràctica |
5. Anàlisi i descripció dels llocs de treball |
5.1. Conceptualització, conceptes i objectius
5.2. Procés
5.3. Avantatges i inconvenients
5.4. Mètodes
5.5. Aplicació pràctica |
6. Reclutament, selecció i socialització |
6.1. Conceptualització, conceptes i objectius
6.2. Procés
6.3. Avantatges i inconvenients
6.4. Mètodes
6.5. Aplicació pràctica |
7. Formació i desenvolupament |
7.1. Conceptualització, conceptes i objectius
7.2. Procés
7.3. Avantatges i inconvenients
7.4. Mètodes
7.5. Aplicació pràctica |
8. Avaluació de l’acompliment |
8.1. Conceptualització, conceptes i objectius
8.2. Procés
8.3. Avantatges i inconvenients
8.4. Mètodes
8.5. Aplicació pràctica |
9. Retribució i compensació |
9.1. Conceptualització, conceptes i objectius
9.2. Procés
9.3. Avantatges i inconvenients
9.4. Mètodes
9.5. Aplicació pràctica |
10. Promocions i transferències |
10.1. Conceptualització, conceptes i objectius
10.2. Procés
10.3. Avantatges i inconvenients
10.4. Mètodes
10.5. Aplicació pràctica |
11. Gestió de la desvinculació |
11.1. Conceptualització, conceptes i objectius
11.2. Procés
11.3. Avantatges i inconvenients
11.4. Mètodes
11.5. Aplicació pràctica |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
2 |
4 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
20 |
40 |
60 |
Sessió Magistral |
|
34 |
38 |
72 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
10 |
12 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Es descriurà en què consistirà l'assignatura, el seu temari, les metodologies docents i el sistema d'avaluació. S'explicarà la dinàmica de treball setmanal, la distribució de les sessions i es conformaran els grups de treball. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Es determinaran les proves d'avaluació continuada, individuals i en grup, a realitzar durant el quadrimestre. Es comptarà la participació activa dels estudiants. |
Sessió Magistral |
La modalitat serà participativa i es durà a terme a través de preguntes que fomentin la reflexió i el debat així com a partir dels dubtes que plantegin els estudiants. |
Atenció personalitzada |
Utilització de les hores d'atenció a l'estudiant per a resoldre qüestions i dubtes concrets. Es recomana escriure als professors prèviament per a confirmar la visita. |
Descripció |
Resoldre els dubtes que plantegin els estudiant a l'aula o en les hores convingudes per a tutories fora de l'aula. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Avaluació continuada: Participació activa a l'aula. Les tasques específiques s'explicaran en la sessió introductòria del curs. Alguns exercicis es realitzaran a l'aula i d'altres es prepararan prèviament en forma de treballs i presentacions, principalment grupals. |
50% |
Proves mixtes |
|
Examen: En l'examen final caldrà obtenir un mínim de 4/10 per a poder fer mitja amb les altres puntuacions de l'avaluació continuada. |
50% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La 2ª convocatòria es valora en base a: - Treballs del curs a lliurar com a molt tard 24h ABANS de l'examen (50%). Aquests treballs es realitzaran individualment i per escrit. Als estudiants que hagin superat l'avaluació continuada a la primera convocatòria se'ls guardarà aquesta nota per a la segona convocatòria. Els estudiants que l'hagin superat parcialment a la primera convocatòria s'hauran de posar en contacte amb el professorat de l'assignatura per a determinar quins elements de l'avaluació continuada hauran de lliurar. - Examen (50%). Caldrà obtenir un mínim de 4/10 per a poder fer mitja amb les altres puntuacions de l'avaluació continuada. |
Bàsica |
Torrington, D.; Hall, L.; Taylor, S. and Atkinson, C., HUMAN RESOURCE MANAGEMENT, Pearson Education, 2011
John Storey, Dave Ulrich, Patrick M. Wright, Strategic Human Resource Management, Taylor and Francis, 2019
John Stredwick, An introduction to Human Resource Management, Taylor and Francis, 2013
Simon Dolan, La gestión de los recursos humanos: cómo atraer, retener y desarrollar con éxito el capital humano en tiempos de transformación, , 2013
Robert L. Cardy, Luis R. Gómez-Mejía, Gestión de recursos humanos, (8a. ed.), 2016
María del Carmen de la Calle Durán, Marta Ortiz de Urbina Criado, Fundamentos de recursos humanos, (3a. ed.), 2018
Scott Snell, George Bohlander, Administración de recursos humanos, (16a. ed.), 2013
|
|
Complementària |
|
Llibres ·
De la Calle Durán, M.C. y Ortiz de
Urbina Criado, M. (2006), Fundamentos de
recursos humanos, Madrid: Pearson Educación. ·
Delgado, M.I.; Gómez, L.; Romero,
A.M. y Vázquez, E. (2006), Gestión de
recursos humanos: Del análisis teórico a la solución práctica, Madrid:
Pearson Prentice Hall. ·
Fernández López, J. (2005), Gestión por competencias: Un modelo
estratégico para la dirección de recursos humanos, Madrid: Pearson
Educación. ·
García-Tenorio Ronda, J. y Sabater
Sánchez, R (2004), Fundamentos de
dirección y gestión de recursos humanos, Madrid: Thomson. ·
Leal
Millán, A.; De Prado, A.A.; Rodríguez, L. y Román, M. (1999), El factor humano en las relaciones
laborales: Manual de dirección y gestión, Madrid: Ediciones Pirámide. ·
Pereda
Marín, S. y Berrocal Berrocal, F. (2006), Técnicas
de gestión de recursos humanos por competencias, 2ª edición, Madrid:
Editorial Universitaria Ramón Areces. ·
Porret
Gelabert, M. (2008), Recursos humanos:
Dirigir y gestionar personas en las organizaciones, 3ª edición, Barcelona:
ESIC Editorial. ·
Puchol, L. (2005), Dirección y gestión de recursos humanos,
6ª edición, Madrid: Ediciones Díaz de Santos. ·
Valverde, M. (2002), Recursos Humans I, Barcelona: Ediuoc. ·
Werther,
W.B. y Davis, K. (2008), Administración
de Recursos Humanos. El capital humano de las empresas, McGraw Hill:
Méjico. Revistes ·
Capital
Humano ·
Dirigir
Personas, Revista Profesional de la Gestión de Personas, AEDIPE (Asociación
Española de dirección y Desarrollo de Personas) ·
Estudios Financieros, Revista de
Trabajo y Seguridad Social: Recursos Humanos ·
Harvard
Deusto Business Review Altres fonts ·
Periódicos:
Expansión y Empleo (http://www.expansionyempleo.com/actualidadytendencias.html) ·
Pàgines web d'empreses ·
Pel·lícula:
Recursos Humanos, 1999, Director: Laurent Cantet. |
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
ORGANITZACIÓ D'EMPRESES/16214003 | COMPORTAMENT ORGANITZATIU/16214107 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|