Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A6 |
Redactar projectes de gestió global o d'àrees funcionals de l'empresa que reflecteixin la capacitat per identificar i desenvolupar iniciatives empresarials. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A6 |
Coneix la funció estratègica del màrqueting.
Identifica les implicacions d'un pla d'acció de màrqueting per als diferents departaments de l'empresa.
Pot sistematitzar la informació per a desenvolupar estratègies de màrqueting.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B3 |
Analitza una situació donada i identifica aspectes que cal millorar
Proposa noves idees, oportunitats o solucions a problemes i/o processos coneguts
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
Utilitza la informació comprenent les implicacions econòmiques, legals, socials i ètiques de l’ accés a la informació i el seu ús
| | C4 |
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
|
Tema |
Subtema |
1. Conceptes de màrqueting |
a. Concepte de màrqueting
b. Àmbits d’actuació del màrqueting
c. Orientacions i aproximacions al mercat
d. Evolució dels paradigmes de màrqueting
e. Ètica i màrqueting |
2. La planificació estratègica de màrqueting |
a. El procés de màrqueting
b. Necessitat de planificar en màrqueting
c. Conceptes de planificació de màrqueting
d. Els objectius i la seva naturalesa
e. Guia per a la preparació del pla de màrqueting
f. Funcions del pla de màrqueting |
3. Els condicionants de l’entorn del màrqueting |
a. Concepte d’entorn
b. Factors del macroentorn
c. Factors del microentorn
d. Estimació de l’evolució i seguiment de l’entorn |
4. La implantació d’estratègies de màrqueting |
a. Estratègies de creixement
b. Estratègies d’aprofitament de l’avantatge competitiu
c. Estratègies d’innovació
d. Estratègies en front la competència
e. Estratègies de cartera de productes |
5. El comportament del consumidor |
a. L’estudi del comportament del consumidor
b. Models de comportament
c. Els hàbits de compra
d. Evolució i tendències |
6. El màrqueting business to business (B2B) |
a. Comportaments de compra en les organitzacions
b. L’organització i els processos de compres a les empreses i organitzacions
c. Variables de la venda B2B |
7. La segmentació dels mercats |
a. Conceptes i utilitats de la segmentació
b. Justificació de la segmentació dels mercats
c. Procés per a segmentar els mercats
d. Models de segmentació de mercats
e. Criteris de segmentació de mercats de consum
f. Criteris de segmentació de mercats industrials
g. Criteris de segmentació de mercats de serveis
h. Estratègies de segmentació i definició del públic objectiu |
8. El posicionament dels productes i les marques |
a. Concepte de imatge, identitat i posicionament
b. Procés per a determinar el posicionament dels productes i les marques
c. Interpretació dels posicionaments
d. Estratègies de posicionament
e. El reposicionament |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
4 |
6 |
Sessió Magistral |
|
50 |
84 |
134 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
0 |
1 |
Proves pràctiques |
|
8 |
0 |
8 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introducció i presentació de l'assignatura |
Sessió Magistral |
Exposició dels conceptes teòrics del màrqueting i es donaran pautes per a la realització del treball de desenvolupament. |
Atenció personalitzada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. Segons les necessitats dels estudiants. Com sempre, el professor esta disponible a quedar amb els estudiants, individualment o en grup per resoldre qualsevol tipus de dubte que tingueu relacionat amb l'assignatura. |
Descripció |
Preparació i discusió dels treballs de desenvolupament en grup, a realitzar al llarg del curs, en contacte amb el professor
|
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves objectives de tipus test |
|
L'examen final de l'assignatura constarà d'un test sobre continguts teorico-practiques.
|
50% |
Proves pràctiques |
|
Treballs que els alumnes desenvoluparan en grup i/o individual segons i instruccions, i defensaran publicament a l'aula. |
50% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'avaluació consistirà en uns treballs (en grup i/o individuals) (50%) i un examen final tipus test (50%). Nota Important! Per tal de tenir en compte la nota d'avaluació continuada, cal treure un mínim de 4 sobre 10 en l'examen tipus test. En segona convocatòria el 100% de la nota és l'examen final. |
Bàsica |
Kotler, P, Dirección de Marketing. Edición del Milenio, 10ª Edición, Madrid, Prentice-Hall,
|
Philip Kotler. Dirección de Marketing. Prentice Hall (última edició)
Dossier(s) d’articles preparats pels professors. Disponibles Al Moodle.
|
Complementària |
|
- Santesmases, M. Marketing. Conceptos y estrategias. Madrid,
Pirámide, 1999.
- Martin
Armario, E. Marketing. Ariel, Barcelona, 1998.
- Lambin, J.J. Marketing estratégico, Madrid. McGraw Hill,
1995.
- Rodríguez Ardura, I. El Marketing y el éxito en la empresa (2ª ed.). Madrid:
Pirámide, 1998.
- Kotler, P.; Armstrong, G.; Saunders, J.; Wong,
V. Principles of marketing. The European
Edition. Hertfordshire:
Prentice Hall, 1999.
|
|
Altres comentaris |
Es recomena consultar l'espai Moodle de l'assignatura.
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|