Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A2 |
Ser capaz de buscar, analizar e interpretar información cuantitativa y cualitativa de carácter financiero-contable, económico, social y legal, relevante para la toma de decisiones empresariales.
|
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | B6 |
Comunicar información, ideas, problemas y soluciones de manera clara y efectiva en público o ámbitos técnicos concretos |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares | | C1 |
Dominar en un nivel intermedio una lengua extranjera, preferentemente el inglés. |
Resultados de aprendizaje |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A2 |
Analitza els problemes de l'empresa i l'empresari.
Comprèn la normativa europea i internacional sobre ocupació i immigració.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| B6 |
Sabe responder a las preguntas que se le formulan.
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| C1 |
Extrae el sentido general de los textos que contienen información no rutinaria dentro de un ámbito conocido.
|
tema |
Subtema |
TEMA 1. Mercats Internacionals i la Llei: una introducció |
1.1. Les transaccions internacionals
1.2. Els operadors en les transaccions internacionals
1.3. La nova lex mercatoria
1.4. Definició i fonts
1.5. Aplicació de les institucions
1.6. La resolució de conflictes. Arbitratge Internacional
|
TEMA 2. Mercat dels operadors |
2.1. Definició
2.2. Les empreses multinacionals i grups d'empreses
2.3. Les organitzacions internacionals de negocis: PE, CPE
2.4. Tipus de col.laboració empresarial: AEMA, joint ventures, etc
|
TEMA 3. Mercat de les operacions |
3.1. Comerç electrònic
3.2. Els contractes subjectes als termes i condicions
3.3. Les vendes internacionals contractes
3.4. La col.laboració i contractes de distribució
3.5. Els contractes de finançament
3.6. Transport i els contractes de logística
|
TEMA 4. Normativa del Mercat. La llibertat de la competència |
4.1. Dret de la Competència Europea
A. Pràctiques col • lusòries
B. Abús de posició dominant
C. Fusions
D. Ajudes estatals
4.2. La llibertat de la competència a nivell internacional
4.3. Aplicació de les Institucions
4.4. Règim disciplinari
|
TEMA 5. Llei de Propietat Intel lectual |
5.1. Propietat Intel lectual
5.2. La protecció internacional de patents i marques
5.3. Internacional de llicències
|
TEMA 6. instruments negociables i financers |
6.1. Financera Internacional
6.2. Internacional de les formes de pagament: els instruments negociables
6.3. Documental de crèdit
6.4. Garanties bancàries i cartes de crèdit standby
6.5. Altres instruments
|
TEMA 7. Dret del Treball a la Unió Europea |
7.1. La lliure circulació de treballadors
7.2. L'estratègia europea d'ocupació
7.3. Les directives de la UE sobre la reestructuració i en la igualtat de tracte en l'ocupació
7.4. El tractament de la immigració laboral a la UE
7.5. Els interlocutors socials a escala de la UE: informació, consulta i negociació sobre les regles d'ocupació
|
TEMA 8. Llei d'Ocupació en les normes internacionals |
8.1. Principis i normes de l'Organització Internacional del Treball i l'ocupació dels treballadors migrants
8.2. Els reglaments de les Nacions Unides i el Consell d'Europa sobre l'ocupació
8.3. Els instruments internacionals subscrits per Espanya en l'ocupació i la immigració
8.4. Els sindicats en l'àmbit internacional: els objectius i accions en matèria d'ocupació i la immigració
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
1 |
0 |
1 |
Sesión magistral |
|
50 |
80 |
130 |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
|
8 |
4 |
12 |
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Pruebas prácticas |
|
4 |
0 |
4 |
Pruebas objetivas de tipo test |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Sesión magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
A l'aula ordinària formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
descripción |
El primer dia de classe s' informarà a l'estudiant de l'atenció personalitzada i individual referent a dubtes i problemes de la matèria. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Pruebas objetivas de tipo test |
|
Proves que inclouen preguntes tancades amb diferents alternatives de resposta. L'alumne selecciona una reposta entre un número limitat de possibilitats.
La valoració del test serà el resultat de restar 0,25 per cada resposta errònia a la suma d'un punt per cada resposta encertada.
Puntuació mínima: 12 punts. |
60% |
Pruebas prácticas |
|
Proves que inclouen activitats, problemes o casos a resoldre. L'alumne ha de donar resposta a l'activitat plantejada, plasmant de manera pràctica, els coneixements teòrics i pràctics de l'assignatura.
Es realitzaran 4 casos pràctics al llarg del curs. Cadascun valdrà un 10% de la nota final. |
40% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
En la segona convocatòria no es guarda la nota de l'avaluació continuada. La prova constarà de dues parts que es farà el mateix dia i hora: la primera un examen tipus test (60% nota final) i la segona la resolució d'un cas pràctic (40%) |
Básica |
|
Sánchez
Calero, F., Principios de Derecho Mercantil, última edició. Menéndez, A.
(dir.), Lecciones de Derecho Mercantil, última edició.
Jiménez
Sánchez, G. J. (coord.), Lecciones de Derecho Mercantil, última edició |
Complementária |
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|