Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A5 |
Dirigir una empresa o una altra institució pública o privada i dirigir o gestionar en alguna de les seves àrees funcionals (recursos humans, administració i finances, comercialització i màrqueting, operacions). |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A5 |
Comprèn les funcions i tasques que realitza el Director de Màrqueting dins de les empreses industrials o de serveis.
Coneix i utilitza els criteris d’anàlisi necessaris per a la presa de decisions de Màrqueting en empreses industrials o de serveis.
Sap resoldre problemes relacionats amb les estratègies de Màrqueting propis d’empreses industrials o de serveis.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B3 |
Reconeix les limitacions i punts dèbils en els seus processos i mètodes de treball
Analitza una situació donada i identifica aspectes que cal millorar
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C3 |
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
| | C4 |
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
PART I. MÀRQUETING INDUSTRIAL |
|
TEMA 1. Introducció al màrqueting industrial
|
1.1. Què és el màrqueting industrial
1.2. Màrqueting industrial vs màrqueting de consum
1.3. Tipus de clients industrials
1.4. Tipus de productes industrials
1.5. El màrqueting mix industrial
|
TEMA 2. Comportament de compra organitzacional |
2.1. Introducció
2.2. Característiques del mercat industrial
2.3. El centre de compra
2.4. Fases del procés de decisió de compra
2.5. Tipus de situacions de compra
2.6. Implicacions per a compres industrials
2.7. Implicacions per a vendes industrials
2.8. Teories de compres en les organitzacions
|
TEMA 3. Segmentació en els mercats industrials |
3.1. Introducció
3.2. Avantatges i limitacions
3.3. Criteris de segmentació
3.4. Estratègies de mercat objectiu
|
TEMA 4. Màrqueting mix industrial |
4.1. Introducció
4.2. Producte
4.3. Distribució
4.4. Preu
4.5. Comunicació |
TEMA 5. Relacions comercials en els mercats industrials |
5.1. CRM
5.2. Relació venedor-client
5.3. Motivació per a relacionar-se
5.4. Tipus de relacions en el mercat industrial
5.5. Avantatges del màrqueting relacional
5.6. Quan establir relacions en els mercats industrials
5.7. Estratègies per a relacionar-se en els mercats industrials
5.8. Com distribuir els recursos entre diferents grups de clients
5.9. Model de desenvolupament de relacions
|
PART II. MÀRQUETING DE SERVEIS. |
|
TEMA 1. Naturalesa i classificació dels serveis.
|
1.1. Naturalesa
1.2. Els serveis en els productes ampliats
1.3. Classificació
1.4. El model molecular
1.5. Característiques diferencials dels serveis
|
TEMA 2. La Qualitat del Servei.
|
2.1. Definició
2.2. Disseny per a la qualitat
2.3. Model de diagnòstic de la qualitat
2.4. Millora de la qualitat
2.5. El ServQual
2.6. Qualitat del servei i els empleats
2.7. Qualitat del servei i l'evidència física
|
TEMA 3. Pla de Mk de Serveis |
3.1. Conceptualització del pla de màrqueting de serveis
3.2. Fixació de preus del servei
3.3. Promoció del servei
3.4. Comunicació del servei
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
2 |
4 |
Sessió Magistral |
|
30 |
48 |
78 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
10 |
18 |
28 |
Presentacions / exposicions |
|
4 |
8 |
12 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
1 |
2 |
Treballs |
|
4 |
20 |
24 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
1 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Fer entendre el concepte d'estudi a través de la presentació de l'assignatura, l'estructura i les unitats que es duran a terme, així com els objectius d'aprenentatge del curs i l'avaluació. |
Sessió Magistral |
Per explicar la teoria que figura en el programa |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Aplicació a l'aula dels coneixements teòrics, presentacions d'estudis de casos, resolució de problemes, anàlisi i debats relacionats amb els continguts del mòdul. |
Presentacions / exposicions |
Presentació escrita dels treballs i exposició oral |
Atenció personalitzada |
Temps d'ensenyament personal dedicat als estudiants per resoldre qualsevol dubte o problema. |
Treballs |
Realització de dos treballs en grup |
Descripció |
En cas que la docència sigui presencial l'atenció personalitzada es podrà dur a terme al despatx del professor/a o a l'aula sigui abans o després de la classe.
En cas que la docència sigui mixta/híbrida aquesta atenció podrà dur-se a terme a través d'eines virtuals o per videoconferència.
A més, sigui como sigui la docència, la comunicació també pot fer-se a través del correu electrònic i/o moodle.
|
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Treballs |
|
Treball 1 sobre Màrqueting Industrial: 20%
Treball 2 sobre Màrqueting de Serveis: 20% |
20%
20% |
Proves objectives de tipus test |
|
Examen final de tot el temari |
50% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Nota mínima d'examen per ambdues convocatòries per tal de fer la mitja amb l'avaluació continuada: 3,5 Primera convocatòria: Examen sobre tot el temari: 50% de la nota Treball 1 sobre Màrqueting Industrial: 20% de la nota (treball en grup) Treball 2 sobre Màrqueting de Serveis: 20% de la nota (treball en grup) Participació, assistència a classe, realització d'activitats, casos pràctics, debats,... : 10% de la nota (5% + 5%) Segona convocatòria: Examen sobre tot el temari: 60% de la nota Treball 1 sobre Màrqueting Industrial: 20% de la nota (treball en grup) Treball 2 sobre Màrqueting de Serveis: 20% de la nota (treball en grup) Per aquells estudiants que decideixen presentar-se directament a la segona convocatòria tenen l'opció de realitzar els dos treballs individualment. |
Bàsica |
F. Robert Dwyer, John F. Tanner , Marketing industrial: conexión entre la estrategia, las relaciones y el aprendizaje, McGraw-Hill, 2007
Sangri Coral, Alberto , Marketing en empresas industriales, Editorial Mad, 2007
Valerie Zeithaml, Mary Jo Bitner , Marketing de Servicios, McGraw-Hill, 2010
Chias, J. , El Marketing son personas, McGraw-Hill, 1991
Prado, R. y Pascual, L., Marketing industrial y de servicios, ESIC, 2018
|
En el transcurs de l'assignatura es poden facilitar mes fonts d'informació, com articles científics els quals es treballaran a classe o a través d'una activitat. |
Complementària |
|
En el transcurs de l'assignatura es poden facilitar mes fonts
d'informació, com articles científics els quals es treballaran a classe o
a través d'una activitat. |
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
DIRECCIÓ ESTRATÈGICA DE MÀRQUETING/16214115 | FONAMENTS DE MÀRQUETING/16214114 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|