Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A2 |
Ser capaç de cercar, analitzar i interpretar informació quantitativa i qualitativa de caràcter financero-comptable, econòmic, social i legal, rellevant per a la presa de decisions empresarials. |
| A5 |
Dirigir una empresa o una altra institució pública o privada i dirigir o gestionar en alguna de les seves àrees funcionals (recursos humans, administració i finances, comercialització i màrqueting, operacions). |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A2 |
Identifica la informació rellevant per la presa de decisions a nivell d'alta direcció
Analitza la informació econòmica i financera d'una empresa que influeix en les decisions a nivell directiu
| | A5 |
Decideix i analitza les conseqüències de les decisions de l'alta direcció
Dona resposta a la problemàtica que afronten les empreses en el desenvolupament del procés de decisió empresarial
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B2 |
Segueix un mètode lògic per identificar les causes d’ un problema i no quedar-se amb els símptomes
Presenta diferents opcions alternatives de solució davant un mateix problema i avalua els seus possibles riscos i avantatges
Troba la solució adequada
Dirigeix el procés sistemàtic de treball per a la presa de decisions en grup
| | B5 |
Col·labora en la definició, organització i distribució de les tasques del grup
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
Accepta i compleix les normes del grup
Facilita la gestió positiva de les diferències, desacords i conflictes que es produeixen a l’ equip
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
|
Tema |
Subtema |
1. Eines de simulació: Jocs d'Empresa |
1.1. Bases de l'aprenentatge experiencial
1.2. Simulació empresarial
1.3. Els jocs de negoci |
2. SimFirm |
2.1. Producció
2.2. Màrqueting
2.3. Logística i finances
2.4. Anàlisi de resultats |
3. Rondes de pràctica |
3.1. Ronda de pràctica 1
3.2. Ronda de pràctica 2 |
4. Rondes competitives |
4.1. Rondes competitives
4.2. Anàlisi de resultats per ronda |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
15 |
30 |
45 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
35 |
39 |
74 |
Atenció personalitzada |
|
0 |
25 |
25 |
|
Proves pràctiques |
|
0 |
2 |
2 |
Proves orals |
|
0 |
2 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura, dinàmiques de treball i avaluació |
Sessió Magistral |
Explicació de la plataforma SimFirm i anàlisi dels resultats de cada ronda |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Desenvolupament per part dels estudiants de les rondes de pràctica i competitives |
Atenció personalitzada |
Es dedicaran 6 hores setmanals a l'atenció personalitzada dels estudiants, a determinar pel professorat |
Descripció |
Es dedicaran 6 hores setmanals a l'atenció personalitzada dels estudiants, a determinar pel professorat |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves pràctiques |
|
Informe inicial d'objectius (20%)
Informe final de rendició de comptes (30%)
Resultats economico-financers del simulador (30%) |
80% |
Proves orals |
|
Exposició oral en grup sobre el desenvolupament del simulador (20%) |
20% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
En primera convocatòria l'avaluació de l'assignatura estarà composta per les proves d'avaluació contínua descrites a dalt.
Els estudiants que no superin la primera convocatòria podran presentar-se a la segona convocatòria on l'avaluació es realitzarà a través d'un examen de desenvolupament sobre els continguts del simulador de negocis. Aquesta prova equivaldrà al 100% de la qualificació |
Bàsica |
|
Leon, O.G. (1994). Análisis de Decisiones, McGraw-Hill.
Díez de Castro, J., Redondo López, C. (1996). Administración de Empresas, Pirámide.
Córdoba Bueno, M. (2004). Metodología
para la Toma de Decisiones, Delta. Hammond, J.S., Keeney, R.L.,
Rafia, H. (2000). Decisiones Inteligentes, Gestión 2000. Consulta de trabajos publicados en la
revista internacional Simulation & Gaming. |
Complementària |
|
Consulta de trabajos publicados en la
revista internacional Simulation & Gaming. |
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
DIRECCIÓ ESTRATÈGICA/16214110 | TÈCNIQUES DE DECISIÓ EMPRESARIAL/16214112 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|