Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A4 |
Conèixer la naturalesa i el funcionament d'una empresa o una altra institució pública o privada i de les seves àrees funcionals, entenent la seva ubicació competitiva i institucional i la seva dimensió estratègica. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B7 |
Tenir sensibilització en temes mediambientals. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A4 |
Comprèn el marc conceptual de la Responsabilitat Social Corporativa, els seus fonaments, així com les principals polítiques i estratègies que les empreses tenen a la seva disposició per incorporar la RSC a la seva gestió.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B7 |
Coneix el concepte de desenvolupament sostenible
Coneix les diferents aproximacions al desenvolupament sostenible i entendre les seves implicacions socials, econòmiques i ambientals, tenint en compte els posicionaments polítics i ideològics
Identifica els problemes i conseqüències derivades del desenvolupament sostenible
Coneix les eines i processos per aplicar criteris de sostenibilitat en el disseny i l'avaluació de solucions
Aprofundeix en les habilitats i actituds necessàries per integrar el concepte de desenvolupament sostenible en la presa de decisions
Soluciona els problemes considerant els elements del desenvolupament sostenible i les seves implicacions
Integra les dimensions social, econòmica i ambiental en els treballs i projectes realitzats
En la presa de decisions, té una consciència clara de la responsabilitat social i ambiental de la pròpia professió
Comprèn la sostenibilitat des d'una perspectiva interdisciplinar, considerant la situació global i els reptes que planteja
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
| | C3 |
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
| | C5 |
Mostra respecte pels drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones
Actua des del respecte i promoció dels drets humans i els principis d'accessibilitat universal, d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les
persones amb discapacitat
Mostra respecte vers els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics
|
Tema |
Subtema |
TEMA 1:EMPRESA I RESPONSABILITAT SOCIAL |
1.1. Les empreses i el seu impacte social
1.2. Conceptualització de RSE
1.3. RSE, Sostenibilitat i ètica empresarial
1.4. Factors que impulsen la RSE
1.5. Nivells de RSE
1.6. Els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS)
|
TEMA 2: LA RSE I ELS GRUPS D'INTERÈS |
2.1. La RSE com a model de gestió
2.2. Anàlisis i gestió dels stakeholders o grups d’interès
2.3. Activitats específiques de RSE respecte als stakeholders o grups d’interès |
TEMA 3: INSTRUMENTS DE GESTIÓ DE LA RSE |
3.1. Instruments de gestió: quins i per què?
3.2. Informes de sostenibilitat: GRI
3.3. Codis de conducta
3.4. Comunicació de la RSE
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
32 |
59 |
91 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
15 |
36 |
51 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
1 |
2 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
2 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura. El primer dia de classe, el professor donarà informació sobre el desenvolupament de l'assignatura: objectius, programa, competències de la titulació que es treballen, metodologia docent, bibliografia recomenada i sistema d'avaluació |
Sessió Magistral |
ls continguts de l'assigmatura s'exposaran mitjançant classes iparticipatives |
Resolució de problemes, exercicis |
|
Atenció personalitzada |
Atenció personalitzada en les hore de tutoria |
Descripció |
Durant les hores de consulta el professor atendrà i resoldra els dubtes de l'alumne tant pel que fa a les classes teòriques com a les classes pràctiques. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis |
|
Realització de diferents activitats pràctiques que es realitzaran al llarg del curs |
50% |
Proves objectives de tipus test |
|
Es realitzarà una prova final tipus test sobre els continguts de l'assignatura |
50% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La segona convocatòria consistirà en un examen sobre els continguts teòrics i pràctics de l'assignatura, que representarà un pes del 100% |
Bàsica |
Carroll, A.B. y Buchholtz, A.K., Business and society: Ethics and stakeholder management, 8ª ed., outh-Western CengageLearning. Canadá.
Crane, A. y Matten, D., usiness ethics: Managing Corporate Citizenship and Sustainability in the Age of gobalization, 3ª, Oxford University Press. Oxford.
Fernández Gago, R. (2005), Administración de la Responsabilidad Social Corporativa, , Thomson, España.
Olcese, A. Rodríguez, M.A. yAlfaro, J., Manual de la Empresa Responsable y Sostenible,, , McGrawHill,Madrid.
|
Carroll, A.B. y Buchholtz, A.K. Business and society: Ethics and stakeholder management, 8ª ed. Edición internacional, South-Western CengageLearning. Canadá. 2012 Crane, A. y Matten, D. (2010), Business ethics: Managing Corporate Citizenship and Sustainability in the Ageof Globalization, 3ª ed., Oxford University Press. Oxford. 2010 Fernández Gago, R. (2005),Administración de la Responsabilidad Social Corporativa, , Thomson, España. Olcese, A. Rodríguez, M.A. yAlfaro, J. (2008), Manual de la Empresa Responsable y Sostenible, , McGrawHill,Madrid. Setó Pamies, D. (2022), Responsabiltat Social de l'Empresa. Material editable.URV |
Complementària |
Camacho, I., Fernández, JL i Miralles, j., Ética de la empresa., , Desclée. Bilbao
Polman, Paul; Winston, Andrew, NET POSITIVE: IMPACTO NETO POSITIVO: COMO LAS EMPRESAS VALIENTES PROSPERAN DANDO MAS DE LO QUE RECIBEN, , Editorial: Editorial Profit
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|