Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Saber explicar el funcionament de l'economia tant a nivell macroeconòmic com microeconòmic. |
| A7 |
Pensar amb una visió global, macroeconòmica i actuar amb una visió local, microeconòmica. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B7 |
Tenir sensibilització en temes mediambientals. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Sap explicar i analitzar el mercat de competència perfecta.
Analitza els efectes de les fallades de mercat en els mercats competitius.
| | A7 |
Entén la integració dels mercats locals i nacionals dintre del mercat internacional.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Posa en pràctica de forma disciplinada els enfocaments, mètodes i experiències que proposa el professor
| | B7 |
Coneix el concepte de desenvolupament sostenible
Identifica els problemes i conseqüències derivades del desenvolupament sostenible
Aprofundeix en les habilitats i actituds necessàries per integrar el concepte de desenvolupament sostenible en la presa de decisions
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1 |
Comprèn instruccions sobre classes o tasques assignades pels professors
| | C4 |
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
CONCEPTES BÀSICS |
|
1. Introducció |
|
2. La demanda |
• Components
• Elasticitat
• Demanda de mercat
|
3. L'oferta |
• Components
• Elasticitat
• Oferta de mercat
|
4. L'equilibri de mercat |
• Equilibri i forces de mercat
• Estàtica comparativa
• Avaluació de l’equilibri: excedent dels consumidors, excedent dels productors, eficiència |
5. La intervenció de l'Estat |
• Preus màxims i mínims
• Impost i subsidis sobre la quantitat
• Incidència sobre els consumidors i els productors |
TEMES DE MICROECONOMIA |
|
6. És positiva la globalització econòmica? |
|
7. El problema de les externalitats |
|
8. El problema dels béns públics |
|
9. El problema de la informació incompleta |
|
10. Hi ha sempre competència als mercats? |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
1 |
3 |
Sessió Magistral |
|
37 |
37 |
74 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
13 |
34 |
47 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves mixtes |
|
1 |
10 |
11 |
Proves pràctiques |
|
1 |
4 |
5 |
Proves objectives de tipus test |
|
4 |
4 |
8 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l’assignatura |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura, per part de l'alumne (fora de l'aula) i del professor (a l'aula). |
Atenció personalitzada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. Al principi del curs cada professor indicarà les seves hores d'atenció. |
Descripció |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. Al principi del curs cada professor indicarà les seves hores d'atenció. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves mixtes |
|
Examen final en data oficial: Resolució de preguntes tipus tests, de preguntes curtes i/o exercicis |
50% |
Proves pràctiques |
|
Resolució de casos, experiments,... al llarg del quadrimestre |
10% |
Proves objectives de tipus test |
|
Resolució de preguntes tipus test al llarg del quadrimestre. |
40% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La segona convocatòria consisitirà en la realització d'un examen que valdrà el 100% de la nota final |
Bàsica |
|
· Bernanke, B. i Frank, R. (2007): Principios
de economía. Ed.McGrawHill,
Madrid · Krugman, P.; Wells, R. i Olney, M. L. (2009): Fundamentos de Economía. Ed. Reverté, Barcelona · Mankiw, N. G. (2012): Principios
de Economía. Ed. Paraninfo, Madrid. · Samuelson, P. i Nordhaus, W. D. (2010): Economía. Ed.McGrawHill, Madrid · Schiller, B. R. (2008): Principios
de economía. Ed.McGrawHill,
Madrid |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|