Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Saber explicar el funcionament de l'economia tant a nivell macroeconòmic com microeconòmic. |
| A7 |
Pensar amb una visió global, macroeconòmica i actuar amb una visió local, microeconòmica. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B7 |
Tenir sensibilització en temes mediambientals. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Sap explicar i analitzar el mercat de competència perfecta.
Analitza els efectes de les fallades de mercat en els mercats competitius.
| | A7 |
Entén la integració dels mercats locals i nacionals dintre del mercat internacional.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Posa en pràctica de forma disciplinada els enfocaments, mètodes i experiències que proposa el professor
| | B7 |
Coneix el concepte de desenvolupament sostenible
Identifica els problemes i conseqüències derivades del desenvolupament sostenible
Aprofundeix en les habilitats i actituds necessàries per integrar el concepte de desenvolupament sostenible en la presa de decisions
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1 |
Comprèn instruccions sobre classes o tasques assignades pels professors
| | C4 |
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
PART 1. CONCEPTES BÀSICS |
|
1. Introducció |
Definició d'economia
Economia de mercat
Elaboració de models
El model de Competència Perfecta
|
PART 2. DEMANDA I OFERTA |
|
2. Fonaments de la demanda |
Restricció pressupostària
Preferències dels consumidors
Elecció del consumidor
Funció de demanda |
3. La demanda |
Desplaçaments de la demanda
Demanda de mercat
Elasticitat de demanda |
4. Fonaments de l'oferta en un entorn competitiu |
Maximització de beneficis: ingressos i costos
Funció d'oferta
|
5. L'oferta |
Desplaçaments de l'oferta
Oferta de mercat
Elasticitat d'oferta
|
PART 3. ANÀLISI DEL MERCAT COMPETITIU |
|
6. L'equilibri de mercat |
Equilibri i forces de mercat
Estàtica comparativa
|
7. L'eficiència del mercat competitiu |
Excedent del consumidor i del productor
Mesura de l'eficiència dels mercats
Eficiència i comerç internacional
|
8. Desigualtat econòmica |
Causes de la desigualtat econòmica
Mesura de la desigualtat econòmica
Redistribució de la renda |
9. Intervenció de l'Estat |
Preus màxims i mínims
Impostos i subsidis sobre la quantitat |
PART 4. LES ERRADES DE MERCAT I EL PAPER DE L'ESTAT |
|
10. Les errades de mercat i el paper de l'Estat |
Errades de mercat: Externalitats, Béns públics, Problemes d'informació
Intervenció de l'Estat: Impostos de Pigou, Creació de mercats de drets d'emissió, Provisió de béns públics
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
25 |
45 |
70 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
25 |
45 |
70 |
Atenció personalitzada |
|
3 |
0 |
3 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
0 |
2 |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l’assignatura |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura, per part de l'alumne (fora de l'aula) i del professor (a l'aula). |
Atenció personalitzada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. Al principi del curs cada professor indicarà les seves hores d'atenció. |
Descripció |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. Al principi del curs cada professor indicarà les seves hores d'atenció. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
2 Controls parcials de l'assignatura
|
40% |
Proves mixtes |
|
Examen de tots els continguts de l'assignatura. Consistirà en la resolució de preguntes tipus tests, de preguntes curtes i exercicis. |
60% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
1a. convocatòria (avaluació continuada) A cadascuna de les parts del programa es porten a terme una activitat d'auto seguiment. A més, durant el curs, hi. haurà dues proves objectives. Amb independència de quina sigui la qualificació obtinguda en aquestes proves d'avaluació continuada, aprovar l'examen final és una condició necessària per poder superar l'assignatura. Si no s'aprova aquest examen, la nota final de la primera convocatòria serà la d'aquest examen final. 2a. convocatòria Consistirà en la realització d'un examen, que valdrà el 100% de la nota final. Aquest examen es basarà en la resolució de preguntes tipus test, de preguntes curtes i exercicis. |
Bàsica |
|
·· Bernanke, B. i Frank, R. (2007): Principios de economía. 3a. edició. Ed. McGrawHill, Madrid . Krugman, P.; Wells, R. i Graddy, K. (2014): Fundamentos de Economía. 3a. edició. Ed. Reverté, Barcelona · Mankiw, NG i Taylor MP (2017): Economía. Ed. Paraninfo, Madrid. · Samuelson, P. i Nordhaus, W. D. (2006): Economía. 18a. edició. Ed. McGrawHill, Madrid |
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|