Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Saber explicar el funcionament de l'economia tant a nivell macroeconòmic com microeconòmic. |
| A6 |
Analitzar els diversos contexts professionals en els que treballa un economista: la cojuntura econòmica, el sector, el mercat, l'empresa i el departament en qüestió. |
| A9 |
Redactar projectes de gestió econòmica a nivell internacional, nacional, regional, local o de l'empresa. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Sap analitzar el curt termini: sap explicar (i) els efectes de polítiques monetàries i fiscals en una economia tancada i en una economia oberta i (ii) l’ajust d’una economia amb un desequilibri extern.
Sap analitzar el curt i mitjà termini: sap explicar els efectes de polítiques monetàries, fiscals i d’oferta en una economia oberta, així com els ajustos de l’economia davant desequilibris.
Sap analitzar el paper de les expectatives en l’anàlisi macroeconòmica.
| | A6 |
Sap analitzar la conjuntura econòmica i preveure'n les implicacions macroeconòmiques.
| | A9 |
Sap analitzar la informació de caràcter econòmic i preveure'n les implicacions macroeconòmiques.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B4 |
Fa el treball previst d’acord amb els criteris de qualitat donats
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps
Decideix com ha de fer el treball previst perquè tingui la màxima qualitat possible.
Decideix que és allò que caldria que mostrés en relació al treball/projecte realitzat i ho aconsegueix d’ acord amb la seva planificació, en el termini previst
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1 |
Comprèn informació i articles de caràcter rutinari
Recull en apunts part de la informació que s'imparteix en una classe
| | C4 |
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
1. L'economia a curt termini |
-El mercat de béns i la corba IS
-El mercat de diner i la corba LM
-L’equilibri
-La política fiscal
-La política monetària
|
2. Economia oberta. Polítiques de demanda i tipus de canvi |
-Els intercanvis internacionals i el mercat de divises
-Equilibri en una economia oberta
-Ajustament de la balança de pagaments
-Política monetària, fiscal i canviària en una economia oberta
|
3. L’economia a mig termini: el model OA-DA |
-Les expectatives
-La demanda agregada
-El mercat de treball i l’oferta agregada
-Equilibri
-Polítiques de demanda i d’oferta
|
4. L'economia a llarg termini. El creixement econòmic |
-Els fets del creixement
-Model neoclàssic del creixement
-L’estalvi
-El progrés tecnològic
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
33 |
47 |
80 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
10 |
10 |
20 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
9 |
27 |
36 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves de desenvolupament |
|
6 |
6 |
12 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura i plantejament de qüestions i situacions a tractar amb l'anàlisi exposat. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
Plantejament d’una situació (real o simulada) en la que ha de treballar l’estudiant per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global. |
Atenció personalitzada |
Utilització de les hores d'atenció a l'estudiant per resoldre qüestions i dubtes concrets. |
Descripció |
L'horari d'atenció es comunicarà el primer dia de classe. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves de desenvolupament |
|
Es faran dues proves parcials al llag del curs que suposaran el 40% de l'assignatura (el 20% cadascuna) i una prova final integral en la data oficial de la primera convocatòria que comptarà el 50% |
20%
20%
50% |
Altres |
|
Ejercicis pràctics i comentaris de text |
10% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Si l'alumne no segueix l'avaluació continuada, hauria de contactar al professor responsable de l'assignatura durant les primeres setmanes del curs. A la segona convocatòria es farà un examen que suposarà el 100% de la qualificació. |
Bàsica |
R. Dornbusch, S. Fischer, R. Startz, Macroeconomía, 10a, McGrawHill
O. Blanchard, Macroeconomía, 6a, Pearson Prentice Hall
Sala-i- Martin, Apuntes de crecimiento econòmico, 2ª, Antoni Bosch
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|