Type A
|
Code |
Competences Specific | | A5 |
Analyze economic institutions: companies, public organizations, industrial and financial markets and other services.
|
| A6 |
Analyze the various contexts in which professional economists work: the economic environment, industry, the market, business and individual departments
|
| A7 |
Students can think globally and macroeconomically, and act locally and microeconomically.
|
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | B2 |
Effective solutions to complex problems |
| B6 |
Clear and effective communication of information, ideas, problems and solutions in public or a specific technical field |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear | | C4 |
Be able to express themselves correctly both orally and in writing in one of the two official languages of the URV |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A5 |
Understand the criteria of welfare.
Understand short-and long-term business issues.
| | A6 |
Identify the key variables in making business decisions.
| | A7 |
Understand the structure of economic models.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| B2 |
Find appropriate solutions.
| | B6 |
Intervene effectively and convey relevant information.
Structure their presentations and comply with any requirements should there be any.
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
| C4 |
Produce grammatically correct oral texts.
Produce grammatically correct written texts
|
Topic |
Sub-topic |
TEMA 1. INTRODUCCIÓ |
1.1. Assignació de recursos
1.2. Models. Economia positiva i economia normativa
1.3. Agents. Racionalitat i equilibri
1.4. Benestar. Criteri de Pareto. Millores paretianes. Criteri de compensació
1.4. Institucions. Jocs d'estratègia. Jocs repetits. Estratègies mixtes. Drets de Propietat. Estat. |
TEMA 2. CONSUMIDORS I DEMANDA |
2.1. Preferències. El conjunt pressupostari.Funcions d'utilitat: Cobb-Douglas i Quasi-lineals.
2.2. Funcions de demanda ordinàries. Funció d’utilitat indirecta. Propietats. Elasticitats de la demanda. Classificacions dels béns
2.3. Problema dual. Demandes compensades. Funció de despesa. Propietats
2.4. Equació de Slutsky
|
TEMA 3. BENESTAR DEL CONSUMIDOR |
3.1. Benestar del consumidor. Excedent. Variació compensatòria
3.2. Índexs de preus i benestar. Índexs del cost de la vida
3.3. Índexs de preus i preferència revelada |
TEMA 4. EQUILIBRI GENERAL |
4.1. El consumidor propietari de recursos. Dotacions. Equacio de Slutsky ampliada.
4.2. Oferta de treball. Decisions intertemporals. Incertesa i consum contingent.
4.3. L’economia competitiva. Preus relatius i bé numerari. Intercanvi. Funcions de demanda i d’excés de demanda. Propietats.
4.4. Equilibri general competitiu en una economia d'intercanvi. Equilibri general en una economia amb producció. L’economia de Robinson Crusoe |
TEMA 5. EFICIENCIA |
5.1. Eficiència en economies d’intercanvi. Caixa d’Edgeworth
5.2. Els teoremes fonamentals de l’economia del benestar
5.3. Risc, eficiència i equilibri general. Consums contingents. Assignació eficient del risc
5.4. El cor (nucli) d’una economia d’intercanvi. Equilibri competitiu i el cor. Repliques i contracció del cor
5.5. Eficiència, equilibri walrasià i preferències quasilineals |
TEMA 6. BENESTAR |
6.1. Funcions de benestar social. Funcions de benestar social i eficiència
6.2. Eficiència i producció. L’eficiència del mercat competitiu. L’eficiència de l’economia de Robinson Crusoe
6.3. Anàlisi competitiu d’equilibri parcial. Benestar i equilibri parcial. Benestar, excedent i beneficis empresarials |
TEMA 7. EXTERNALITATS |
7.1. Externalitats. L’eficiència econòmica en presència d’externalitats.
7.2. Normes. Taxes pigouvianes. Drets de propietat, permisos i creació de mercats. Internalització.
7.3. El teorema de Coase.
7.4. Externalitats mútues.
7.5. La tragèdia dels béns comunals. Externalitas de Congestió. |
TEMA 8. BÉNS PÚBLICS I DECISIONS COL·LECTIVES |
8.1. Béns públics i absència de rivalitat.
8.2. Béns públics divisibles i indivisbles.
8.3. Eficiència en l'assignació de béns públics.
8.4. Provisió privada. Contribucions voluntàries i el passatger de franc.
8.5. Provisió pública: la solució de Lindahl.
8.6. Mecanismes de revelació de preferències: Vicrey-Groves-Clarke i pivotal. |
TEMA 9. SUBHASTES I DISSENY DE MECANISMES |
9.1. Les quatre subhastes bàsiques.
9.2. Valor comú i valor privat.
9.3. Informació incomplerta. Equilibri de Bayes-Nash.
9.4. Eficiència assignativa.
9.5. Equivalència dels ingressos esperats del venedor. Disseny de mecanismes. |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
3 |
0 |
3 |
Problem solving, exercises |
|
16 |
12 |
28 |
Lecture |
|
36 |
75 |
111 |
Personal attention |
|
1 |
0 |
1 |
|
Practical tests |
|
4 |
3 |
7 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Presentació de l'assignatura a l'alumne amb la finalitat d'explicar els objectius, continguts, metodologia i criteris d'avaluació del curs. |
Problem solving, exercises |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Lecture |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Personal attention |
Utilització de les hores d'atenció a l'estudiant per resoldre qüestions i dubtes concrets |
Description |
Temps per resoldre dubtes als estudiants. L'atenció serà principalment personalitzada i es durà a terme en el despatx del professor. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Problem solving, exercises |
|
Exercicis breus de tipus numèric o justificatius de determinades proposicions efectuades pel professor a l'aula. Seran 4 exercicis repartits al llarg del curs. Cadascun té un pes del 5% de la qualificació final de la primera convocatòria. |
20% |
Practical tests |
|
2 Proves integrals que incorporen exercicis numèrics, de desenvolupament, o justificacions de determinades proposicions teòriques. Cadascuna té un pes del 40% de la qualificació final de la primera convocatòria. La segona prova s’haurà de desenvolupar en el dia i hora fixat al calendari oficial d’exàmens aprovat per la Junta de Facultat. |
80% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
La segona convocatòria consta només d'un examen que val el 100% de la nota. Aquesta prova és un conjunt d'exercicis numèrics, de desenvolupament o justificacions de determinades proposicions teòriques. |
Basic |
, , ,
|
BIBLIOGRAFIA BÀSICA Gravelle, H. I R. Rees, Microeconomia, 3ª edició, Prentice Hall. 2006. Oliva, M. Equilibri General i Benestar, PID_00162078, en Cortadas, P., Oliva, M. i d'altres, Microeconomia, FUOC, B-19.864-2011. Oliva, M. Béns Públics i Externalitats, PID_00162079, en Cortadas, P., Oliva, M. i d'altres, Microeconomia, FUOC, B-19.864-2011. Schotter, A., Microeconomics , 3ª edició, Harper Collins. 2009. |
Complementary |
, , ,
|
BIBLIOGRAFIA COMPLEMENTÀRIA: Nicholson, W., Teoría Microeconòmica, 6ª edició, Thomson. 2004. Pindyck, R. i D. Rubinfeld, Microeconomia, 5ª edició,
Prentice Hall |
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|