DADES IDENTIFICATIVES 2014_15
Assignatura (*) DINÀMICA MACROECONÒMICA Codi 16224110
Ensenyament
Grau d'Economia (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Obligatòria Quart 1Q
Llengua d'impartició
Català
Departament Economia
Coordinador/a
QUESADA ARANA, ANTONIO
Adreça electrònica antonio.quesada@urv.cat
Professors/es
QUESADA ARANA, ANTONIO
Web http://http://gandalf.fcee.urv.es/professors/AntonioQuesada/docencia.html
Descripció general i informació rellevant L'assignatura desenvolupa els principals models per a estudiar l'evolució de les economies en el temps. Les principals temàtiques analitzades són el creixement econòmic i tant la capacitat com les dificultats de la política econòmica (fiscal i monetària) per a estabilitzar l'economia.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A1 Saber explicar el funcionament de l'economia tant a nivell macroeconòmic com microeconòmic.
Tipus B Codi Competències Transversals
 B2 Resoldre problemes complexos de forma efectiva.
 B4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa.
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A1 Analitza la dinàmica d’una economia tancada i d’una economia oberta: sap explicar (i) els efectes de polítiques de demanda, i (ii) l’ajust de l’economia cap a l’equilibri.
Estudia les implicacions de les expectatives racionals en la política monetària.
Analitza les restriccions intertemporals dels consumidors i del govern, així com la dinàmica de l’endeutament del sector públic.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B2 Troba la solució adequada
Transfereix l’ aprenentatge de casos i exercicis de l’ aula a situacions reals d’ altres àmbits
 B4 Fa el treball previst d’acord amb els criteris de qualitat donats
Presenta resultats d’allò que s’ espera en la manera adequada d’ acord amb la bibliografia donada i en el temps previst
Decideix com ha de fer el treball previst perquè tingui la màxima qualitat possible.
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C4 Produeix un text escrit gramaticalment correcte

Continguts
Tema Subtema
1. La cerca de fets estilitzats de la dinàmica macroeconòmica en el molt llarg termini Es proposen un seguit de fets estilitzats suggerits per la evidència empírica històrica relatius al canvi estructural de les economies, des de les basades en la caça i la recol·lecció fins a les modernes.
2. La modelització de la dinàmica macroeconòmica en el llarg termini Es presenten models d'equilibri general dinàmic per a analitzar problemàtiques econòmiques que es manifesten en el llarg termini. El principal d'ells és el model de generacions encavalcades. Un dels principals fenòmens analitzats és el creixement econòmic. En l'anàlisi d'aquest fenomen el model de generacions encavalcades es complementa amb models de creixement exogen i endogen.
3. La modelització de la dinàmica macroeconòmica en el curt termini Es presenten models sense microfonaments (models macroeconòmics tradicionals) per a analitzar problemàtiques econòmiques característiques del curt termini, centrades en el disseny i efectivitat de les polítiques econòmiques.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
Sessió Magistral
A1
B4
36 54 90
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A1
B2
B4
18 24 42
Atenció personalitzada
1 0 1
 
Proves de desenvolupament
A1
B2
B4
C4
8 8 16
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i presentar els continguts de l'assignatura, la bibliografia i els mètodes d'avaluació.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura i plantejament de qüestions i situacions a tractar amb l'anàlisi exposada.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura.
Atenció personalitzada Resolució de dubtes que tingui l'alumne.

Atenció personalitzada
Descripció
L'horari d'atenció es comunicarà el primer dia de classe.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Proves de desenvolupament
A1
B2
B4
C4
PRIMERA CONVOCATÒRIA

Es faran dos exàmens parcials durant el període lectiu. El primer relatiu als dos primers temes del curs. El segon relatiu als tres restants. Cada prova representa el 25% de la nota final. L'examen final, a fer durant el període oficial d'exàmens, representa el 50%. Aprovar l'examen final és condició necessària per a aprovar l'assignatura.
25%

25%

50%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

A la segona convocatòria es farà un examen que suposarà el 100% de la qualificació.


Fonts d'informació

Bàsica J. García de Paso, Macroeconomía Superior, Ediciones Pirámide, 1999
David Romer, Macroeconomía Avanzada, McGraw Hill, 2006
A. Novales, C. Sebastián, Análisis Macroeconómico I, Marcial Pons, 2001
Patrick Minford, David Peel, Advanced Macroeconomics: A Primer, Edward Elgar Publishing, 2002

Plana web de l'assignatura: http://gandalf.fcee.urv.es/professors/AntonioQuesada/docencia.html.

Complementària

Recomanacions


Assignatures que es recomana haver cursat prèviament
INTRODUCCIÓ A LA MACROECONOMIA/16224005
MACROECONOMIA/16224107
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent