Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A4 |
Conèixer el funcionament del Sector Públic i ser capaç de gestionar eficientment les seves institucions. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A4 |
Comprèn els mecanismes corresponents de la presa de les decisions en l’àmbit públic.
Sap descriure la composició del sector públic i entén els determinants de l’evolució i la composició dels ingressos i la despesa pública.
Coneix els diferents mètodes de gestió aplicats al sector públic, així com els diferents instruments de control d’aquesta gestió.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B2 |
Analitza els problemes i les seves causes des d’ un enfocament global i de mitjà i llarg termini
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C3 |
Utilitza la informació comprenent les implicacions econòmiques, legals, socials i ètiques de l’ accés a la informació i el seu ús
| | C4 |
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
TEMA 1. Economia i sector públic: introducció |
1. Què és l’economia pública?
2. Què o qui és l’Estat?
3. Activitat econòmica de l’Estat |
TEMA 2. Model de referència: Economia del Benestar |
1. Economia de mercat
2. Concepte d’eficiència de Pareto
3. Teoremes fonamentals de l’Economia del Benestar |
TEMA 3. Fallades de mercat |
1. Béns públics; Provisió òptima, provisió privada, provisió pública
2. Externalitats; Concepte d'externalitat, internalització de les externalitats
3. Informació asimètrica; Selecció adversa, risc moral
4. Monopoli natural; Ineficiència del monopoli i regulació |
TEMA 4. Eficiència i equitat |
1. Funcions de benestar social
2. Justícia distributiva
3. Conflicte entre eficiència i equitat |
TEMA 5. Elecció col·lectiva |
1. Regles de decisió col·lectiva
2. Demodràcia directa
3. Democràcia representativa
|
Tema 6. Fallades de l'Estat |
1. Problemes d'agència
2. Burocràcia
3. Grups d'interès |
TEMA 7. Ingressos Públics |
1. Costos de la imposició
2. Estructura del sistema impositiu
3. Deute públic |
TEMA 8. Estat del Benestar |
1. Lluita contra la pobresa
2. Sanitat
3. Sistema de pensions
4. Atur
5. Educació |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0.5 |
1 |
1.5 |
Sessió Magistral |
|
28 |
45 |
73 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
28 |
44 |
72 |
Atenció personalitzada |
|
1.5 |
0 |
1.5 |
|
Proves mixtes |
|
1 |
0 |
1 |
Proves mixtes |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació del contingut de l'assignatura, metodologies docents i avaluació. |
Sessió Magistral |
Exposició sintètica dels continguts de cadascun dels temes en que es divideix l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Anàlisi d'un problema relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Atenció personalitzada |
Utilització de les hores d'atenció a l'estudiant per resoldre qüestions i dubtes concrets |
Descripció |
L'atenció personalitzada es planteja a partir de les consultes dels alumnes a les hores de tutories, l'assessorament i la tutorització en la resolució dels exercicis plantejats. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Realització d'una o dues pràctiques o treballs relacionats amb els continguts de l'assignatura. Els continguts, metodologia i terminis son indicats pel professor |
15% |
Proves mixtes |
|
Examen parcial que es realitza el mes de novembre.
Inclourà preguntes de desenvolupament, preguntes objectives de preguntes curtes i/o proves objectives tipus test així com resolució de problemes |
20% |
Proves mixtes |
|
Examen final que es realitza en la data oficial de 1a convocatòria.
Inclourà preguntes de desenvolupament, preguntes objectives de preguntes curtes i/o proves objectives tipus test així com resolució de problemes |
60% |
Altres |
|
Assistència a un acte acadèmic o conferència i realització d'una prova objectiva |
5% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
En 2a convocatòria l'examen (teòric i pràctic) que avalúa el 100% de la nota |
Bàsica |
Albi, E. et al., Economía Pública, I y II, 2000, Barcelona
Rosen, H., Manual de Hacienda Pública, 3ª (2001), Madrid
Stiglitz, J. , Economía del Sector Público, 2ª (1995) , Barcelona
Durán, C, Apuntes de economía pública, ,
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|