Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A4 |
Conèixer el funcionament del Sector Públic i ser capaç de gestionar eficientment les seves institucions. |
| A5 |
Aportar racionalitat a l'anàlisi de les institucions econòmiques: empreses; organitzacions públiques; mercats industrials, financers i d'altres serveis. |
| A9 |
Redactar projectes de gestió econòmica a nivell internacional, nacional, regional, local o de l'empresa. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A4 |
Sap explicar els avantatges i inconvenients dels mecanismes de decisió col·lectius.
Analitza els efectes de les diferents formes d’imposició.
| | A5 |
Explica les avantatges i inconvenients de les diferents formes d’organització pública i privada.
| | A9 |
Coneix les fonts d’informació relevants per a la redacció de projectes econòmics.
Sap presentar i comunicar la informació de forma clara i entendible per a el públic objectiu del projecte.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Fa preguntes intel·ligents que qüestionen el que ha après i mostra iniciativa en la cerca d’ informació
Té una visió de conjunt de les diferents teories o metodologies d’una assignatura
Fa aportacions significatives o certes innovacions
| | B6 |
Les presentacions estan estructurades, complint amb els requisits exigits, si n’hi hagués
En les seves presentacions utilitza medis de suport
Sap respondre a les preguntes que se li formulen
Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació,...
Fa presentacions interessants i convincents
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
PART I TEORIA DEL BENESTAR |
|
TEMA 1. L'economia del ''laissez faire'' |
1.1. Introducció
1.2. Els consumidors
1.3. Els productors
1.4. L'eficiència econòmica
1.5. Els teoremes fonamentals de l'economia del benestar
1.6. La intervenció pública
|
TEMA 2. L’agregació de les preferències individuals |
2.1. Introducció
2.2. El teorema d'impossibilitat d'Arrow
2.3. Teoremes de possibilitat
2.4. La impossibilitat d'un liberal Paretià
|
TEMA 3. El mesurament del benestar |
3.1. Cardinalitat i comparabilitat interpersonal
3.2. La redistribució de la renda: Formes funcionals de la FBS de Bergson-Samuelson
3.3. La redistribució de la renda: Limitacions
3.4. El mesurament del benestar
3.5. L'anàlisi cost-benefici
|
PART II TEORIA DE LA IMPOSICIÓ |
|
TEMA 4. Els ingressos públics i l’impost |
4.1. Classificació dels Ingressos públics
4.2. Tarifes impositius
4.3. Mesures de progressivitat
4.4. Principis impositius
4.5. Conclusions
|
TEMA 5. La incidència impositiva |
5.1. Introducció
5.2. Incidència impositiva en equilibri parcial: competència perfecta
5.3. Incidència impositiva en equilibri parcial: monopoli
5.4. Incidència impositiva en equilibri general: model unisectorial
5.5. Incidència impositiva en equilibri general: model bisectorial
5.6. Conclusions
|
TEMA 6. Efectes microeconòmics de la imposició |
6.1. Efectes generals
6.2. Imposicions i perduda de benestar
6.3. Imposicions i treball
6.4. Imposicions i estalvi
6.5. Imposicions, elusió i evasió d'impostos
6.6. Conclusions
|
TEMA 7. Imposició òptima |
7.1. Imposició òptima directe
7.2. Imposició òptima indirecte
7.3. Imposició òptima amb renda bàsica
7.4. Altres aspectes d'optimitat
7.5. Conclusions
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
38 |
38 |
76 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
16 |
32 |
48 |
Presentacions / exposicions |
|
2 |
10 |
12 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
2 |
4 |
|
Proves de desenvolupament |
|
4 |
4 |
8 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introducció en la assignatura i el sistema d'avaluació. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de la assignatura per part del professor. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Exposició de part del temari i resolució de preguntes teòriques i pràctiques a l'aula. |
Presentacions / exposicions |
Presentació d'un treball per part dels estudiants. |
Atenció personalitzada |
Consulta dels estudiants sobre les problemes, el treball y altres continguts de la assignatura. |
Descripció |
En el horari de consulta els estudiants poden fer preguntes respecte als continguts de la assignatura. Les consultes es farán al despatx del professor en el horari establert o concertant hora prèviament. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Exposició de part del temari i resolució de preguntes teòriques i pràctiques a l'aula. |
25% |
Presentacions / exposicions |
|
S'ha de entregar i exposar un treball a l'aula. |
25% |
Proves de desenvolupament |
|
Proves objectives (escritas i orales). |
50% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
En segona convocatòria, si no ja s'ha aprovat durant el curs, s'ha de presentar el treball (25%) i es fa una prova escrita (75%). Per a aprovar la assignatura la nota de la prova final i del treball ha de ser com a mínim un 4. |
Bàsica |
Albi, E. et al., Economia Pública, Vol 1 i 2, , 2000
Rosen, H.S. , Hacienda Pública, 7ª, 2005
Theilen, B., Manual Teoría del Sector Público, , 2013
|
|
Complementària |
Stiglitz, J.E., Lecciones sobre Economía Pública, , 1988
Jha, R., Modern Public Economics, , 1998
Auerbach, A. i Feldstein, M. (eds.), Handbook of Public Economics, , 1985
Laffont, J.-J., Fundamentals of Public Economics, , 1996
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
ECONOMIA PÚBLICA/16224111 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
INTRODUCCIÓ A LA MICROECONOMIA/16224004 | MICROECONOMIA/16224103 | TEORIA ECONÒMICA DEL BENESTAR/16224108 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|