Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A3 |
Ser capaç de cercar, analitzar i interpretar informació quantitativa i qualitativa de caràcter financer, econòmic, social i legal, rellevant per a la presa de decisions empresarials i econòmiques. |
| A5 |
Aportar racionalitat a l'anàlisi de les institucions econòmiques: empreses; organitzacions públiques; mercats industrials, financers i d'altres serveis. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A3 |
Relaciona i analitza magnituds econòmiques mitjançant funcions.
Utilitza les equacions diferencials per a l’anàlisi de models econòmics.
Utilitza alguns aspectes i eines de treball per analitzar problemes de presa de decisions socials i col·lectives.
| | A5 |
Relaciona i analitza magnituds econòmiques mitjançant funcions i equacions (implícites, diferencials, etc.) i diferents models explicatius.
Formula problemes de decisions socials i valora les seves solucions.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B2 |
Presenta diferents opcions alternatives de solució davant un mateix problema i avalua els seus possibles riscos i avantatges
Troba la solució adequada
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C4 |
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
Tema 1. Funció composta. Funció implícita. Funció homogènia
|
1.1 Derivació de la funció composta
1.2 Derivació de funcions implícites
1.3 Funcions homogènies i propietats |
Tema 2. Equacions diferencials
|
2.1 Concepte d’equació diferencial
2.2 Existència de solució
2.3 Resolució d’equacions diferencials
2.4 Aplicacions a l’economia |
Tema 3. Mètodes matemàtics per a la presa de decisions socials |
3.1 Problemes de decisió col•lectiva
3.2 Aplicacions econòmiques
3.3 Problemes de fallida i regles de repartiment |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
24 |
24 |
48 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
25 |
25 |
50 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
0 |
35 |
35 |
Atenció personalitzada |
|
4 |
0 |
4 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
4 |
4 |
8 |
Proves pràctiques |
|
2 |
2 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació del curs |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura, per part de l'alumne. |
Descripció |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
4 proves curtes sobre exercicis de l'aula. Es valoren les 3 millors proves, cadascuna amb un pes del 10%. |
30% |
Proves pràctiques |
|
Examen final sobre el total del contingut de l'assignatura. |
70% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
El 100% de la segona convocatòria és un examen final sobre el total del contingut de l'assignatura. No es tindran en compte els resultats obtinguts en les proves d'avaluació continuada realitzades al llarg del curs. |
Bàsica |
Sydsaeter, K., Hammond, P.J., Matemáticas para el análisis económico, Prentice Hall, 1998, Espanya
Villar, A., Decisiones sociales, McGraw-Hill, 2006, Madrid
Rafels, C. et al, Jocs cooperatius i aplicacions econòmiques, Edicions Universitat de Barcelona 1999, Barcelona
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
MATEMÀTIQUES II/16204009 | MATEMÀTIQUES I/16204008 | INTRODUCCIÓ A LA MICROECONOMIA/16204004 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|