Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A2 |
Dominar els mètodes i instruments bàsics per a l'anàlisi de la realitat empresarial. |
| A6 |
Analitzar els diversos contexts professionals en els que treballa un economista: la cojuntura econòmica, el sector, el mercat, l'empresa i el departament en qüestió. |
| A8 |
Elaborar informes d'assessorament sobre situacions concretes de l'economia (internacional, nacional, regional o local) o de sectors de la mateixa. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A2 |
Coneix elements bàsics del model de regressió lineal múltiple.
Utilitza adequadament el software economètric i sap aplicar tècniques economètriques avançades a l'anàlisi empíric de problemes econòmics.
| | A6 |
És capaç d'entendre dades de la cojuntura econòmica tant a nivell agregat com per sectors.
És capaç de treballar amb dades empresarials per a elaborar informes sobre el funcionament de l'empresa.
| | A8 |
Interpreta econòmicament els resultats obtinguts en l’estimació i contrast d’hipòtesis de models bàsics i és capaç d'explicar-los en un informe escrit.
Identifica i reconeix les aplicacions del model a problemes microeconòmics (decisions de les empreses) i macroeconòmics (dimensió temporal de l'activitat econòmica).
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B3 |
Reflexiona sobre les noves formes de fer les coses
Identifica els resultats de la innovació
Troba nous mètodes per fer les coses
| | B5 |
Col·labora en la definició, organització i distribució de les tasques del grup
Té en compte els punts de vista dels demés i retroalimenta de forma constructiva
Accepta i compleix les normes del grup
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Coneix el maquinari bàsic dels ordinadors
Coneix el sistema operatiu com a gestor del maquinari i el programari com eina de treball
| | C4 |
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
|
Tema |
Subtema |
Tema 1. Introducció |
1.1. Introducció
1.2. Model de regressió lineal simple |
Tema 2. Model de regressió lineal multiple. |
2.1. Esperança condicional i model de regressió lineal.
2.2. Estimació per Mínims Quadrats Ordinaris.
2.3. Propietats de l‘estimador MQO.
2.4. Inferència en el Model de Regressió Lineal Estàndard.
2.5. Avaluació del model: bondat de l'ajust, significació conjunta i predicció.
|
Tema 3. Restriccions lineals, forma funcional i variables fictícies. |
3.1. Restriccions lineals.
3.1.1 Contrastos de canvi estructural i estabilitat en el model.
3.2. Formes funcionals alternatives.
3.2.1 Models intrínsecament lineals.
3.2.2 Funcions no lineals de les variables explicatives: transformacions polinòmiques i logarítmiques.
3.2.3 Contrastos sobre la forma funcional.
3.3. Models amb variables explicatives "fictícies".
3.3.1 Interpretació dels coeficients.
3.3.2 Interaccions entre variables discretes i / o contínues.
3.3.3 Regressió per trams. |
Tema 4. Problemes amb les dades i errors d'especificació. Perturbacions no esfèriques |
4.1. Observacions influents i Normalitat.
4.2. Multicolinealitat.
4.3. Omissió (Inclusió) de regressors (ir) rellevants.
4.4. Endogeneïtat.
4.5 Perturbacions no esfèriques: Heterocedasticitat i autocorrelació |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
10 |
20 |
30 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
16 |
25 |
41 |
Laboratoris virtuals |
|
25 |
45 |
70 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
3 |
0 |
3 |
Proves pràctiques |
|
2 |
0 |
2 |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Entendre els objectius que es persegueixen, els continguts que es treballaran i la metodologia que s'utilitzarà a l'assignatura. També s'ha d'entendre clarament quins són els criteris d'avaluació que s'utilitzarà a l'assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura.
Continguts que s'hauran de completar amb les lectures recomenades pel professor/a |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
L'alumne haurà de resoldre pràtiques similars a l'examen de manera guiada a l'aula d'informàtica. |
Laboratoris virtuals |
|
Atenció personalitzada |
Temps per resoldre dubtes als estudiants. |
Descripció |
És recomanable que l'alumne aprofiti l'atenció personalitzada per tal de resoldre els dubtes relacionats amb els conceptes teòrics i la resolució de les pràctiques (software, interpretació de resultats numèrics, etc.). |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves pràctiques |
|
Aquesta prova te caràcter obligatori i es durà a terme durant el periode d'examens, un cop acabada la docència de l'assignatura. La prova consistirà de preguntes conceptuals i exercicis similars als de les pràctiques realitzades durant el curs acadèmic. Els exercicis constaran de varies preguntes en les que l'alumne haura de demostrar la seva capacitat per aplicar els conceptes teòrics de la regressió lineal a problemes econòmics concrets. També haurà de demostrar la seva capacitat per interpretar els resultats numèrics obtesos, tant en termes estadístics com econòmics. |
50% |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Aquestes proves formen part de l'avaluació continuada i es duran a terme dues com a minim.Les proves faran referència als aspectes metodològics, tant teòrics com pràctics, necessaris per a la resolució dels problemes analitzats. |
30% |
Altres |
|
Cada setmana es fará una prova molt curta d'una duració d'uns 5-10 minuts |
20% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Segona convocatoria: Prova amb un pes del 100%. |
Bàsica |
|
Kennedy, P. (1998): A Guide to Econometrics, Blackwell. Novales, A. (1997): Estadística y Econometría, McGraw-Hill. Stock, J. and Watson, M. (2002): Introduction to Econometrics, Pearson Addison Wesley. |
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
ESTADÍSTICA I/16224007 | MATEMÀTIQUES I/16224008 | MATEMÀTIQUES II/16224009 | ESTADÍSTICA II/16224104 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|