Type A
|
Code |
Competences Specific | | A7 |
Students can think globally and macroeconomically, and act locally and microeconomically.
|
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | B7 |
Sensitivity to environmental issues |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear | | C3 |
Be able to manage information and knowledge |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A7 |
Use digital and printed documentary sources to analyze the economic situation.
Analyze and interpret economic data
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| B7 |
Identify the problems and consequences of sustainable development.
Ensure that their studies and projects have social, economic and environmental dimensions.
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
| C3 |
Locate and access information effectively and efficiently.
Critically evaluate information and its sources, and add it to their own knowledge base and system of values.
|
Topic |
Sub-topic |
TEMA 1: Introducció: la dimensió espacial de l'activitat econòmica |
1.1. Introducció
1.2. Aglomeració de persones i empreses
1.3. Economies externes
1.4. Urbanització i creixement econòmic
|
TEMA 2: Anàlisi de la localització de l’activitat econòmica |
2.1. Introducció
2.2. Enfocament estàtic: costos de transport i àrees de mercat
2.3. Enfocament dinàmic: la localització de noves empreses
|
TEMA 3: Economia del sòl |
3.1. Introducció
3.2. Els models monocèntrics
3.3. Els usos del sòl i la mobilitat
3.4. Recull de casos en matèria d’usos del sòl
|
TEMA 4: Economies d’aglomeració: indústria i ciutats |
4.1. Introducció
4.2. Processos d’urbanització i suburbanització
4.3. Globalització de l’activitat productiva
4.4. Tendències de recentralització
|
TEMA 5: Desequilibris regionals i política regional |
5.1. Introducció
5.2. Desequilibris regionals
5.3. Política regional
|
TEMA 6: Introducció als Sistemes d’Informació Geogràfica (SIG) |
6.1. Introducció
6.2. Revisió del software en matèria de SIG
6.3. Anàlisi de les aplicacions amb GeoDa
6.4. Estudi de casos pràctics
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
2 |
0 |
2 |
Lecture |
|
38 |
62 |
100 |
IT-based practicals in computer rooms |
|
2 |
3 |
5 |
Problem solving, exercises in the classroom |
|
2 |
4 |
6 |
Personal attention |
|
6 |
6 |
12 |
|
Practical tests |
|
4 |
7 |
11 |
Oral tests |
|
4 |
6 |
10 |
Extended-answer tests |
|
2 |
2 |
4 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Presentació de l’assignatura |
Lecture |
Exposició teòrica dels blocs temàtics a l’aula |
IT-based practicals in computer rooms |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Problem solving, exercises in the classroom |
Treball en grup |
Personal attention |
Atenció personalitzada (resolució de dubtes i orientació dels treballs) |
Description |
Per atendre i resoldre dubtes als estudiants en relació a aquesta assignatura cal adreçar-se al despatx del professor als dies i hores convingudes o contactar per e-mail amb josepmaria.arauzo@urv.cat per demanar hora. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Practical tests |
|
Pràctiques TIC
Resolució de problemes / exercicis |
10%
15% |
Oral tests |
|
Presentacions dels treballs individuals |
20% |
Extended-answer tests |
|
Examen Parcial
Examen Final |
20%
35% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
La 2a convocatòria consistirà en un examen sobre el 90% de la nota de l'assignatura i el 10% restant correspondrà al pes del treball (en cas de no haver realitzat el treball durant el curs acadèmic es pot lliurar al moment de l'examen de la 2a convocatòria). |
Basic |
Capello, R. , Regional Economics, Routledge, New York
O'Sullivan, A. , Urban economics, McGraw-Hill, Chicago
Polèse, M. i Shearmur, R. , Économie Urbaine et Régionale, Economica, París
McCann, P. , Urban and Regional Economics, Oxford University Press, Oxford
Josep Maria Arauzo Carod, Lectures i transparències ERU, ,
Steven Brakman,Harry Garretsen, Charles van Marrewijk,, An Introduction to Geographical and Urban Economics, Cambridge University Press, 2019
|
|
Complementary |
Camagni, R. , Economía ubana, Antoni Bosch, Barcelona
Krugman, P. , Geografía y comercio, Antoni Bosch , Barcelona
Krugman, P., Desarrollo, geografía y teoría económica, Antoni Bosch, Barcelona
|
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|