Type A
|
Code |
Competences Specific | | A6 |
Analyze the various contexts in which professional economists work: the economic environment, industry, the market, business and individual departments
|
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | B2 |
Effective solutions to complex problems |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear | | C3 |
Be able to manage information and knowledge |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A6 |
Understand the most important concepts and macroeconomic magnitudes in the economic analysis of the transport economy.
Understand the most important concepts and macroeconomic magnitudes in the economic analysis of the transport economy.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| B2 |
Collect the information they need so that they can solve problems using data and not subjective opinion, and subjecting the information at their disposal to logical analysis.
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
| C3 |
Critically evaluate information and its sources, and add it to their own knowledge base and system of values.
|
Topic |
Sub-topic |
1. El sector del transport
2. La política del transport
3. Transport i finançament
4. Avaluació econòmica de les inversions en infraestructures de transport
5. La regulació en el transport
6. La innovació en el sector del transport |
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
2 |
0 |
2 |
Lecture |
|
14 |
42 |
56 |
Problem solving, exercises |
|
14 |
12 |
26 |
IT-based practicals in computer rooms |
|
10 |
20 |
30 |
Assignments |
|
8 |
24 |
32 |
Personal attention |
|
2 |
0 |
2 |
|
Extended-answer tests |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Atenció individual de l’alumne per resoldre dubtes en relació als continguts i als treballs que s’han de realitzar en equip. |
Lecture |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Problem solving, exercises |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura, per part de l'alumne. |
IT-based practicals in computer rooms |
Aplicar, a nivell pràctic, la teoria i aplicacions sobre economia del transport en un context determinat. Exercicis pràctics a través de les TIC. |
Assignments |
Treball que realitza l'alumne. |
Personal attention |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. |
Description |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Assignments |
|
Treballs i pràctiques que realitza l'alumne. |
60% |
Extended-answer tests |
|
Prova intregal |
40% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
Avaluació continuada: l'alumne realitzarà durant el curs les proves i pràctiques que s'aniran proposant, en conjunt totes elles suposaran el 100% de la qualificació i es farà mitjana per obtenir la nota final. L'alumne que no opti per a l'avaluació continuada només podrà realitzar un examen final el dia de la 2a convocatòria sobre tot el temari i suposarà el 100% de la qualificació. |
Basic |
|
Aena: www.aena.es Instituto nacional de estadística: www.ine.es Ministerio de Fomento: www.mfom.es Puertos del Estado: www.puertos.es Rus, G. de et al., Economía del transporte , Ed.Antoni Bosch, Barcelona, 2003 Rus, G. de et al., Análisis coste-beneficio ,Ed. Ariel, Barcelona, 2004 |
Complementary |
|
Boyer, K.D., Principles of transportation economics,
Addision-Wesley, 1998 Bradshaw, B. i Lawton-Smith, H. (eds), Privatization and
deregulation of transport, Macmillan Press, 2000 Button, K.J., Transport economics, Edwar Elgar, 1993 Rus, G. i Nash, C.(coords), Desarrollos recientes en
economía del transporte, Civitas, 1998 Rus, G. (dir.), Economía y política del transporte:
España y Europa, Civitas, 1992 |
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|