Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A5 |
Aportar racionalitat a l'anàlisi de les institucions econòmiques: empreses; organitzacions públiques; mercats industrials, financers i d'altres serveis. |
| A8 |
Elaborar informes d'assessorament sobre situacions concretes de l'economia (internacional, nacional, regional o local) o de sectors de la mateixa. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A5 |
Aplica la perspectiva de gènere a l’anàlisi d’institucions econòmíques, en particular empreses i organitzacions públiques.
Identifica (mitjançant dades/indicadors econòmics), entén i explica les causes de les desigualtats de gènere en els àmbits econòmics, la-borals i educatius.
Explora el paper de la dona a l'economia, especialment analitzant el treball de les dones (pagat i no pagat) a l'economia globalitzada.
| | A8 |
Demostra una comprensió general dels debats sobre la construcció del gènere i les relacions de gènere a la disciplina econòmica.
Aplica instruments i conceptes econòmics que permetin elaborar i fonamentar anàlisis sobre les desigualtats de gènere.
Identifica, analitza i avalua l'impacte de les polítiques econòmiques sobre la desigualtat/igualtat de gènere.
Sap explicar els determinants de la desigualtat de gènere als països d'ingrés baix i mitjà
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Tema 1. Introducció a la teoria del desenvolupament |
|
Tema 2. Introducció a l'economia de gènere i a l'economia feminista |
|
Tema 3. Què diuen les dades? |
|
Tema 4. El mercat laboral |
|
Tema 5. Empoderament en el mon privat i public |
|
Tema 6. El mercat financer |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
7 |
14 |
21 |
Debats |
|
6 |
12 |
18 |
Sessió Magistral |
|
26 |
45 |
71 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
8 |
16 |
24 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
3 |
5 |
|
Proves orals |
|
2 |
8 |
10 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i presentar els continguts de l’assignatura, la bibliografia i els mètodes d'avaluació. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Debats |
Tractament en grup d'una temàtica acordada previament. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura i plantejament de qüestions i situacions a tractar. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
Treball indic¡vidual de l'alumne amb el seguiment del professor d'una temàtica concreta. |
Atenció personalitzada |
Resolució de dubtes que tingui l'alumne. |
Descripció |
L'horari d'atenció es comunicarà el primer dia de classe. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Es treballarà la resolució de problemes a l'aula i l'anàlisi de casos concrets. |
25% |
Debats |
|
Es plantejaran debats i discussions a classe. |
25% |
Proves orals |
|
Presentació d'un treball per part de l'alumne. |
50% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La segona convocatòria consistirà en una prova que donarà el 100% de la nota. |
Bàsica |
Mukesh Ewaran, Why gender matters in eEconomics, Princeton University Press, 2014
L. Beneria et al., GENDER, DEVELOPMENT AND GLOBALIZATION: ECONOMICS AS IF ALL PEOPLE MATTERED, 2nd,
G. Berik, E. Kongar, THE ROUTLEDGE HANDBOOK OF FEMINIST ECONOMICS, , 2021
E. Ng et al., HANDBOOK ON DIVERSITY AND INCLUSION INDICES: A RESEARCH COMPENDIUM, , 2021
Joyce P. Jacobsen, Advanced Introduction to Feminist Economics, , 2020
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|