Type A
|
Code |
Competences Specific | | A5 |
Analyze economic institutions: companies, public organizations, industrial and financial markets and other services.
|
| A8 |
Draw up consultancy reports on specific economic situations (international, national, regional or local) or specific sectors.
|
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A5 |
Aplica la perspectiva de gènere a l’anàlisi d’institucions econòmíques, en particular empreses i organitzacions públiques.
Identifica (mitjançant dades/indicadors econòmics), entén i explica les causes de les desigualtats de gènere en els àmbits econòmics, la-borals i educatius.
Explora el paper de la dona a l'economia, especialment analitzant el treball de les dones (pagat i no pagat) a l'economia globalitzada.
| | A8 |
Demostra una comprensió general dels debats sobre la construcció del gènere i les relacions de gènere a la disciplina econòmica.
Aplica instruments i conceptes econòmics que permetin elaborar i fonamentar anàlisis sobre les desigualtats de gènere.
Identifica, analitza i avalua l'impacte de les polítiques econòmiques sobre la desigualtat/igualtat de gènere.
Sap explicar els determinants de la desigualtat de gènere als països d'ingrés baix i mitjà
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
Tema 1. Introducció a la teoria del desenvolupament |
|
Tema 2. Introducció a l'economia de gènere i a l'economia feminista |
|
Tema 3. Què diuen les dades? |
|
Tema 4. El mercat laboral |
|
Tema 5. Empoderament en el mon privat i public |
|
Tema 6. El mercat financer |
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
1 |
0 |
1 |
Problem solving, exercises in the classroom |
|
7 |
14 |
21 |
Debates |
|
6 |
12 |
18 |
Lecture |
|
26 |
45 |
71 |
Practical cases/ case studies |
|
8 |
16 |
24 |
Personal attention |
|
2 |
3 |
5 |
|
Oral tests |
|
2 |
8 |
10 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Activitats encaminades a prendre contacte i presentar els continguts de l’assignatura, la bibliografia i els mètodes d'avaluació. |
Problem solving, exercises in the classroom |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Debates |
Tractament en grup d'una temàtica acordada previament. |
Lecture |
Exposició dels continguts de l'assignatura i plantejament de qüestions i situacions a tractar. |
Practical cases/ case studies |
Treball indic¡vidual de l'alumne amb el seguiment del professor d'una temàtica concreta. |
Personal attention |
Resolució de dubtes que tingui l'alumne. |
Description |
L'horari d'atenció es comunicarà el primer dia de classe. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Problem solving, exercises in the classroom |
|
Es treballarà la resolució de problemes a l'aula i l'anàlisi de casos concrets. |
25% |
Debates |
|
Es plantejaran debats i discussions a classe. |
25% |
Oral tests |
|
Presentació d'un treball per part de l'alumne. |
50% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
La segona convocatòria consistirà en una prova que donarà el 100% de la nota. |
Basic |
Mukesh Ewaran, Why gender matters in eEconomics, Princeton University Press, 2014
L. Beneria et al., GENDER, DEVELOPMENT AND GLOBALIZATION: ECONOMICS AS IF ALL PEOPLE MATTERED, 2nd,
G. Berik, E. Kongar, THE ROUTLEDGE HANDBOOK OF FEMINIST ECONOMICS, , 2021
E. Ng et al., HANDBOOK ON DIVERSITY AND INCLUSION INDICES: A RESEARCH COMPENDIUM, , 2021
Joyce P. Jacobsen, Advanced Introduction to Feminist Economics, , 2020
|
|
Complementary |
|
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|