IDENTIFYING DATA 2023_24
Subject (*) ECONOMICS, GENDER AND DEVELOPMENT Code 16224222
Study programme
Bachelor's Degree in Economics (2009)
Cycle 1st
Descriptors Credits Type Year Period
6 Optional Third 2Q
Language
Català
Department Economics
Coordinator
FERRÉ CARRACEDO, MONTSERRAT
CORBELLA DOMÈNECH, TERESA
SOLDEVILA LAFON, MARIA VICTÒRIA
E-mail montserrat.ferre@urv.cat
mariavictoria.soldevila@urv.cat
teresa.corbella@urv.cat
Lecturers
FERRÉ CARRACEDO, MONTSERRAT
SOLDEVILA LAFON, MARIA VICTÒRIA
CORBELLA DOMÈNECH, TERESA
Web
General description and relevant information <div><b>DESCRIPCIÓ DE L'ASSIGNATURA</b></div><div><br&gt;<p>Mostrar l'efecte del gènere sobre les desigualtats econòmiques i socials. Per això es proporciona a l'estudiant constructes teòrics i eines per analitzar la desigualtat de gènere i el seu impacte des d'un punt de vista econòmic, amb un èmfasi especial en els països d'ingrés baix i mitjà.</br&gt;

Competences
Type A Code Competences Specific
 A5 Analyze economic institutions: companies, public organizations, industrial and financial markets and other services.
 A8 Draw up consultancy reports on specific economic situations (international, national, regional or local) or specific sectors.
Type B Code Competences Transversal
Type C Code Competences Nuclear

Learning outcomes
Type A Code Learning outcomes
 A5 Aplica la perspectiva de gènere a l’anàlisi d’institucions econòmíques, en particular empreses i organitzacions públiques.
Identifica (mitjançant dades/indicadors econòmics), entén i explica les causes de les desigualtats de gènere en els àmbits econòmics, la-borals i educatius.
Explora el paper de la dona a l'economia, especialment analitzant el treball de les dones (pagat i no pagat) a l'economia globalitzada.
 A8 Demostra una comprensió general dels debats sobre la construcció del gènere i les relacions de gènere a la disciplina econòmica.
Aplica instruments i conceptes econòmics que permetin elaborar i fonamentar anàlisis sobre les desigualtats de gènere.
Identifica, analitza i avalua l'impacte de les polítiques econòmiques sobre la desigualtat/igualtat de gènere.
Sap explicar els determinants de la desigualtat de gènere als països d'ingrés baix i mitjà
Type B Code Learning outcomes
Type C Code Learning outcomes

Contents
Topic Sub-topic
Tema 1. Introducció a la teoria del desenvolupament
Tema 2. Introducció a l'economia de gènere i a l'economia feminista
Tema 3. Què diuen les dades?
Tema 4. El mercat laboral
Tema 5. Empoderament en el mon privat i public
Tema 6. El mercat financer

Planning
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Introductory activities
1 0 1
Problem solving, exercises in the classroom
A5
A8
7 14 21
Debates
A5
6 12 18
Lecture
A5
26 45 71
Practical cases/ case studies
A5
A8
8 16 24
Personal attention
2 3 5
 
Oral tests
A5
A8
2 8 10
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies
  Description
Introductory activities Activitats encaminades a prendre contacte i presentar els continguts de l’assignatura, la bibliografia i els mètodes d'avaluació.
Problem solving, exercises in the classroom Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura.
Debates Tractament en grup d'una temàtica acordada previament.
Lecture Exposició dels continguts de l'assignatura i plantejament de qüestions i situacions a tractar.
Practical cases/ case studies Treball indic¡vidual de l'alumne amb el seguiment del professor d'una temàtica concreta.
Personal attention Resolució de dubtes que tingui l'alumne.

Personalized attention
Description

L'horari d'atenció es comunicarà el primer dia de classe.


Assessment
Methodologies Competences Description Weight        
Problem solving, exercises in the classroom
A5
A8
Es treballarà la resolució de problemes a l'aula i l'anàlisi de casos concrets. 25%
Debates
A5
Es plantejaran debats i discussions a classe. 25%
Oral tests
A5
A8
Presentació d'un treball per part de l'alumne. 50%
Others  
 
Other comments and second exam session

La segona convocatòria consistirà en una prova que donarà el 100% de la nota.


Sources of information

Basic Mukesh Ewaran, Why gender matters in eEconomics, Princeton University Press, 2014
L. Beneria et al., GENDER, DEVELOPMENT AND GLOBALIZATION: ECONOMICS AS IF ALL PEOPLE MATTERED, 2nd,
G. Berik, E. Kongar, THE ROUTLEDGE HANDBOOK OF FEMINIST ECONOMICS, , 2021
E. Ng et al., HANDBOOK ON DIVERSITY AND INCLUSION INDICES: A RESEARCH COMPENDIUM, , 2021
Joyce P. Jacobsen, Advanced Introduction to Feminist Economics, , 2020

Complementary

Recommendations


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.