Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Entendre els principis bàsics de funcionament de l'economia a nivell microeconòmic i macroeconòmic per a la gestió d'empreses. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Sap avaluar la situació d'una economia, coneix el seu funcionament i els efectes de les polítiques econòmiques.
Coneix els agregats macroeconòmics i les seves implicacions per al funcionament de l'economia.
Sap explicar els efectes macroeconòmics de les polítiques fiscals i monetàries.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B4 |
Fa el treball previst d’acord amb els criteris de qualitat donats
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps
Decideix com ha de fer el treball previst perquè tingui la màxima qualitat possible.
Decideix que és allò que caldria que mostrés en relació al treball/projecte realitzat i ho aconsegueix d’ acord amb la seva planificació, en el termini previst
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
| | C4 |
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
|
Tema |
Subtema |
Tema 1. L’evidència empírica |
• Els cicles econòmics
• Creixement econòmic
• Inflació i deflació
|
Tema 2. Mesurar una economia |
• Diagrama flux circular
• PIB (real i nominal)
• Atur
• IPC
|
Tema 3. L’oferta i la demanda agregades |
• L’oferta agregada: curt i llarg termini
• La demanda agregada (DA): components i pendent
• Equilibri
|
Tema 4. El mercat de béns |
• Els components de la DA i variables explicatives
• La Política Fiscal: dèficit públic, multiplicador, efecte desplaçament
|
Tema 5. El mercat financer |
• El diner
• Mercat monetari, multiplicador monetari
• La política monetària: instruments, objectius
|
Tema 6. Economia oberta |
• Fluxos de capital i balança de pagaments
• El tipus de canvi
• La política canviària
|
Tema 7. Casos d'estudi |
• Hiperinflació i deflació
• Crisis canviàries
• La zona euro
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
35 |
35 |
70 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
10 |
20 |
30 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
10 |
20 |
30 |
Atenció personalitzada |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
Proves de desenvolupament |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura i plantejament de qüestions i situacions a tractar amb l'anàlisi exposat |
Resolució de problemes, exercicis |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
Plantejament d’una situació (real o simulada) en la que ha de treballar l’estudiant per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global. |
Descripció |
L'horari d'atenció es comunicarà el primer dia de classe |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves de desenvolupament |
|
Es faran dues proves al llarg del curs que suposaran el 50% de la nota i una altra a la data oficial de la primera convocatòria que suposarà el 50%. |
50%
50% |
Altres |
|
|
0% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
A la data oficial de la segona convocatòria es farà un examen que suposarà el 100% de la nota. |
Bàsica |
Paul Krugman and Robin Welss, Macroeconomics, Worth Publishers, 2006
Michael Parkin, Economics, Pearson, 2009
Gergory Mankiw, Principles of Economics, Thomson, 2007
Bernanke i Frank , Principios de Economía, McGrawhill , 2007
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|