Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A4 |
Conèixer la naturalesa i el funcionament d'una empresa o una altra institució pública o privada i de les seves àrees funcionals, entenent la seva ubicació competitiva i institucional i la seva dimensió estratègica. |
| A6 |
Redactar projectes de gestió global o d'àrees funcionals de l'empresa que reflecteixin la capacitat per identificar i desenvolupar iniciatives empresarials. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A4 |
Pren decisions coherents i correctes amb la informació proporcionada sobre la empresa i la competència.
Sap analitzar els efectes de les diferents decisions.
| | A6 |
Justifica les tècniques de decisió més adequades a cada tipus de problema en cada àrea funcional, o en el conjunt de l'empresa.
Gestiona adequadament la presa de decisions en equip.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Posa en pràctica de forma disciplinada els enfocaments, mètodes i experiències que proposa el professor
Adapta els objectius d’aprenentatge proposats pel professor/a
Té una visió de conjunt de les diferents teories o metodologies d’una assignatura
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
|
Tema |
Subtema |
Part I: FONAMENTS BÀSICS DE LA PRESA DE DECISIONS |
|
Tema 1. Anàlisi conceptual |
1.1. Concepte i definició de decisió
1.2. Tipus de decisions
1.3. El procés d'adopció de decisions
1.4. El sistema d'informació en l'empresa
1.5. Decisions de grup i col•lectives
|
Tema 2. Models d'adopció de decisions |
2.1. Model racional, de satisfacció, de selecció, polític, de la paperera
2.2. Racionalitat limitada i asimetries d'informació
2.3. La matriu de decisió: decisions en condicions de certesa, risc i incertesa
2.4. Incorporació d'informació en el sistema de decisió
2.5. Decisions seqüencials i multicriteri
|
Part II: TÈCNIQUES DE DECISIÓ EMPRESARIAL |
|
Tema 3. Els decisions empresarials |
3.1. Electra I
3.2. Electra II
3.3. Multicriteri basades en grafs de suport: Pattern
3.4. Multicriteri basades en grafs de suport: CPE
3.5. PERT/ROY en condicions d'incertesa
3.6. Teoria de cues
3.7. Control d'inventaris
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
2 |
4 |
Sessió Magistral |
|
30 |
30 |
60 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
30 |
30 |
60 |
Atenció personalitzada |
|
4 |
4 |
8 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
4 |
6 |
Proves de desenvolupament |
|
6 |
6 |
12 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura, avaluació, resultats d'aprenentatge, continguts, metodologies i planificació |
Sessió Magistral |
Explicació teòrica per part del professor de les principals tècniques de decisió empresarial que forma part del programa de l'assignatura |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Realització a l'aula de pràctiques i exercicis que descriguin situacions que afronten les empreses quant a l'adopció de decisions |
Atenció personalitzada |
Resolució de dubtes i problemes relacionats amb l'assignatura de forma personalizatzada |
Descripció |
Cada setmana el professorat dedicarà 6 hores a l'atenció personalitzada per atendre i resoldre dubtes als estudiants en relació a l'assignatura |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves de desenvolupament |
|
Com a part de l'avaluació contínua es realitzaran dos exercicis pràctics per avaluar els continguts pràctics de l'assignatura
L'avaluació es completarà amb una prova de desenvolupament final(examen) que avaluarà coneixements teòrics i pràctics |
20%
70% |
Proves objectives de tipus test |
|
Com a part de l'avaluació contínua es realitzarà un tipus test de 20 preguntes (respostes errònies -0,33) per avaluar els continguts teòrics de l'assignatura |
10% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
En primera convocatòria, la qualificació de l'estudiant s'obtindrà a partir de: - La resolució d'una prova integral (examen) compost per continguts teòrics i pràctics sobre tècniques de decisió empresarial. 70% de la nota. - La realització de dues proves pràctiques durant el curs, cadascuna de les quals equivaldrà al 10% de la nota, 20% en total. - La realització d'un tipus test de 20 preguntes (errònies resten -0,33) per avaluar els continguts teòrics de l'assignatura, que equivaldrà a un 10% de la nota. En segona convocatòria, els estudiants s'avaluaran a través de les mateixes proves, que respectaran els mateixos percentatges de qualificació. Si l'estudiant no ha realitzat el tipus test o les proves pràctiques, en segona convocatòria només serà avaluat amb l'examen, en aquest cas aquest valdrà el 100% de la nota. |
Bàsica |
Díez de Castro, J., Redondo López, C., Administración de Empresas, Pirámide, 1996
Chase, R.B., Jacobs, R., Aquilano, N.J., Administración de la Producción y Operaciones para una ventaja competitiva, McGraw-Hill, 2005
Leal Millán, A., Sánchez Apellániz, M., Roldán Salgueiro, J.L., Vázquez Sánchez, A.E., Decisiones Empresariales con Criterios Múltiples, Pirámide, 1995
Córdoba Bueno, M., Metodología para la Toma de Decisiones, Delta, 2004
Miranda, F.J., Rubio, S., Chamorro, A. BAñegil, T.M., Manual de Dirección de Operaciones, Thomson, 2005
Leon, O.G., Análisis de Decisiones, McGraw-Hill, 1994
|
Bibliografia bàsica - Córdoba Bueno, M. (2004), Metodología para la Toma de Decisiones, Madrid: Delta. - Díez de Castro, J., Redondo López, C. (1996), Administración de Empresas, Madrid: Pirámide. - Leal Millán, A., Sánchez Apellániz, M., Roldán Salgueiro, J.L., Vázquez Sánchez, A.E. (1995), Decisiones Empresariales con Criterios Múltiples, Madrid: Pirámide. - Leon, O.G. (1994), Análisis de Decisiones. Madrid: McGraw-Hill. - Miranda, F.J., Rubio, S., Chamorro, A. BAñegil, T.M. (2005), Manual de Dirección de Operaciones. Madrid: Thomson. - Chase, R.B., Jacobs, R., Aquilano, N.J. (2005), Administración de la Producción y Operaciones para una ventaja competitiva. Madrid: Mc Graw and Hill.
|
Complementària |
Hammond, J.S., Keeney, R.L., Rafia, H., Decisiones Inteligentes, Gestión 2000, 2000
León, O.G., omar Decisiones Difíciles, McGraw-Hill, 2007
Rajagolapan, N., Rasheed, A.M.A., Datta, D., Strategic decision processes: Critical review and future directions, Journal of Management, 1993
Schwenk, Strategic decision making, Journal of Management, 1995
Weill, P., Aral, S., Cómo mejorar el rendimiento de las inversiones en TI, Harvard Deusto Business Review, 2007
Ballou, R.H., Logística. Administración de la cadena de suministro, Prentice Hall - Pearson, 2004
Krajewski, L.,Ritzman, L., Malhotra, M., Administración de operaciones. Procesos y cadenas de valor, Prentice Hall - Pearson, 2008
|
Bibliografia complementaria - Hammond, J.S., Keeney, R.L., Rafia, H. (2000), Decisiones Inteligentes, Barcelona: Gestión 2000. - León, O.G. (2007), Tomar Decisiones Difíciles, Madrid: McGraw-Hill. - Rajagolapan, N., Rasheed, A.M.A., Datta, D. (1993), “Strategic decision processes: Critical review and future directions”, Journal of Management, Vol. 19: 349-384. - Schwenk, C. (1995), “Strategic decision making”, Journal of Management, Vol. 21: 471-493. - Weill, P., Aral, S. (2007), “Cómo mejorar el rendimiento de las inversiones en TI”, Harvard Deusto Business Review, Vol. 154: 14-28. - Ballou, R.H. (2004), Logística. Administración de la cadena de suministro. Ed. Prentice Hall - Pearson. - Krajewski, L.,Ritzman, L., Malhotra, M. (2008), Administración
de operaciones. Procesos y cadenas de valor. Ed. Prentice Hall - Pearson. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|