Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A6 |
Redactar projectes de gestió global o d'àrees funcionals de l'empresa que reflecteixin la capacitat per identificar i desenvolupar iniciatives empresarials. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A6 |
Coneix la funció estratègica del màrqueting.
Identifica les implicacions d'un pla d'acció de màrqueting per als diferents departaments de l'empresa.
Pot sistematitzar la informació per a desenvolupar estratègies de màrqueting.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B3 |
Analitza una situació donada i identifica aspectes que cal millorar
Proposa noves idees, oportunitats o solucions a problemes i/o processos coneguts
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
Utilitza la informació comprenent les implicacions econòmiques, legals, socials i ètiques de l’ accés a la informació i el seu ús
| | C4 |
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
|
Tema |
Subtema |
1. Conceptes de màrqueting |
a. Concepte de màrqueting
b. Àmbits d’actuació del màrqueting
c. Orientacions i aproximacions al mercat
d. Evolució dels paradigmes de màrqueting
e. Ètica i màrqueting |
2. La planificació estratègica de màrqueting |
a. El procés de generació de valor
b. La Cadena de Valor
c. Competències Essencials
d. Necessitat de planificar en màrqueting
c. Conceptes de planificació de màrqueting
d. Introducció al pla de màrqueting
|
3. Els condicionants de l’entorn del màrqueting |
a. Concepte d’entorn
b. Factors del macroentorn
c. Factors del microentorn
|
4. La implantació d’estratègies de màrqueting
|
a. Introducció
b. Estratègies competitives per a líders de mercat
c. Expansió de la demanda total del mercat
d. Defensa de la quota de mercat
e. Expansió de la quota de mercat
f. Estratègies de les empreses retadores
g. Estratègies per empreses seguidores
h. Estratègies per especialistes en nínxols
|
5. El comportament del consumidor |
a. Què és el Comportament del Consumidor?
b. La modelització del Comportament del Consumidor
c. Factors Culturals
d. Factors Socials
e. Factors Personals
f. Factors Psicològics
|
6. El màrqueting business to business (B2B)
|
a. Què és la compra corporativa?
b. Mercat empresarial vs Mercat de consum
c. Situacions de compra
d. Compra i venda de sistemes
e. Els protagonistes del procés de compra empresarial. El centre de compra
f. El procés de compres i adquisicions en les empreses
g. Fases del procés de compra
h. Gestió de les relacions B2B
i. Mercats institucionals i governamentals
|
7. La segmentació dels mercats |
a. Conceptes i utilitats de la segmentació
b. Justificació de la segmentació dels mercats
c. Procés per a segmentar els mercats
d. Models de segmentació de mercats
e. Criteris de segmentació de mercats de consum
f. Criteris de segmentació de mercats industrials
g. Criteris de segmentació de mercats de serveis
h. Estratègies de segmentació i definició del públic objectiu
|
8. El posicionament dels productes i les marques |
a. Concepte de imatge, identitat i posicionament
b. Procés per a determinar el posicionament dels productes i les marques
c. Interpretació dels posicionaments
d. Estratègies de posicionament
e. El reposicionament
|
9. Temes actuals de màrqueting |
Aquest últim tema canvia segons els temes de més actualitat de màrqueting de cada curs.
El Consumidor Ètic
Consumer Tribes
The Craft Consumer
Neuromarketing
Postmodern marketing
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
1 |
3 |
Sessió Magistral |
|
45.5 |
45.5 |
91 |
Atenció personalitzada |
|
10 |
10 |
20 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
11 |
12 |
Proves de desenvolupament |
|
1.5 |
22.5 |
24 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Es farà la presentació de l'assignatura |
Sessió Magistral |
Exposició dels conceptes teòrics del màrqueting i es donaran pautes per a la realització del treball de desenvolupament.
|
Atenció personalitzada |
|
Descripció |
Preparació i discusió dels treballs de desenvolupament en grup, a realitzar al llarg del curs, en contacte amb el professor
|
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves objectives de tipus test |
|
L'examen final de l'assignatura constarà d'un test sobre continguts teorico-practiques, amb quatre respostes alternatives. Les respostes incorrectes restaran una tercera part del valor de la resposta correcta i les preguntes no contestades no sumaran ni restaran. |
50% |
Proves de desenvolupament |
|
Treball sobre casos reals de màrqueting que els alumnes desenvoluparan en grup i defensaran publicament a l'aula. |
50% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'avaluació consistirà en uns treballs (en grup i/o individuals) (50%) i un examen final tipus test (50%). També es te en compte la participació i comportament de l'estudiant a classe al llarg del quadrimestre en el càlcul de la nota final de l'assignatura. Notes Importants! 1 - Per tal de tenir en compte la nota d'avaluació continuada, cal treure un mínim de 4 sobre 10 en l'examen tipus test. 2 - En segona convocatòria el 100% de la nota és l'examen final. No hi ha avaluació continuada. 3 - No es guarden les notes d'avaluació continuada d'un curs a l'altre, o de convocatòria a convocatòria. |
Bàsica |
Kotler, P , irección de Marketing. Edición del Milenio , 10ª Edición, Madrid, Prentice-Hall, Altres
|
Philip Kotler. Dirección de Marketing. Prentice Hall (última
edició) |
Complementària |
|
- Santesmases, M. Marketing.
Conceptos y estrategias. Madrid, Pirámide, 1999.
- Martin Armario, E. Marketing.
Ariel, Barcelona, 1998.
- Lambin, J.J. Marketing
estratégico, Madrid. McGraw Hill, 1995.
- Rodríguez Ardura, I. El
Marketing y el éxito en la empresa (2ª ed.). Madrid: Pirámide, 1998.
- Kotler, P.; Armstrong, G.;
Saunders, J.; Wong, V. Principles of marketing. The European Edition.
Hertfordshire: Prentice Hall, 1999.
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|