DADES IDENTIFICATIVES 2023_24
Assignatura (*) FONAMENTS DE MÀRQUETING Codi 16234114
Ensenyament
Grau en Administració i Direcció d'Empreses (CTE) (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Obligatòria Segon 1Q
Llengua d'impartició
Català
Departament Gestió d'Empreses
Coordinador/a
RYAN , GERARD ANTHONY
MOLINA PEREA, FRANCESC XAVIER
Adreça electrònica xavier.molina@urv.cat
Professors/es
MOLINA PEREA, FRANCESC XAVIER
Web
Descripció general i informació rellevant <div><b>DESCRIPCIÓ GENERAL DE L'ASSIGNATURA&nbsp;</b></div><div>Assignatura que aborda els conceptes fonamentals de màrqueting. </div>

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A6 Redactar projectes de gestió global o d'àrees funcionals de l'empresa que reflecteixin la capacitat per identificar i desenvolupar iniciatives empresarials.
Tipus B Codi Competències Transversals
 B3 Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació.
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C3 Gestionar la informació i el coneixement.
 C4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A6 Coneix la funció estratègica del màrqueting.
Identifica les implicacions d'un pla d'acció de màrqueting per als diferents departaments de l'empresa.
Pot sistematitzar la informació per a desenvolupar estratègies de màrqueting.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B3 Analitza una situació donada i identifica aspectes que cal millorar
Proposa noves idees, oportunitats o solucions a problemes i/o processos coneguts
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C3 Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
Utilitza la informació comprenent les implicacions econòmiques, legals, socials i ètiques de l’ accés a la informació i el seu ús
 C4 Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç

Continguts
Tema Subtema
1. Una Vida de Marketing: una exploració de l'omnipresència del màrqueting a la vida contemporània Ubiqüitat del màrqueting
La colonització de tot
Democràcia, capitalisme i màrqueting
2. Història i evolució del màrqueting Història del màrqueting a través de 'The Century of the Self' (persuasió massiva i enginyeria del consentiment).
3. Gestió de màrqueting: La disciplina Una disciplina de gestió
Una disciplina acadèmica
El màrqueting com a professió
El màrqueting com a procés de negoci
4. Màrqueting estratègic Les eines i tècniques de màrqueting estratègic i planificació estratègica, tal com es pensen a les escoles de negocis d'arreu del món
5. Màrqueting creatiu Explorant el vincle entre la creativitat i l'èxit en el màrqueting
6. L'entorn de màrqueting El model d'entorn de màrqueting
Problemes actuals i tendències en el macroentorn.
7. Investigació de màrqueting i privadesa Una introducció a la investigació de màrqueting
Tècniques d'investigació de màrqueting quantitatives i qualitatives
Investigació de màrqueting i privacitat
8. El consumidor Comportament del consumidor
Teoria de la cultura de consum
9. Fabriació de la demanda: Segmentació Una introducció a l'elecció del consumidor i a les tècniques de segmentació del mercat
10. 'Sigues diferent'. Posicionament Introducció al posicionament en el mercat i la USP - proposta de venda única
11. Màrqueting en xarxes socials i digitals La història, evolució i tendències actuals en màrqueting en línia, digital i xarxes socials
12. Màrqueting internacional Una introducció al màrqueting en diferents contextos culturals.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 0 2
Sessió Magistral
B3
31 47 78
Presentacions / exposicions
A6
C4
12 10 22
Supervisió
B3
C4
6 9 15
Seminaris
B3
C4
6 9 15
Atenció personalitzada
1 0 1
 
Proves objectives de tipus test
A6
C3
2 15 17
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Introducció i presentació de l'assignatura
Sessió Magistral Exposició dels conceptes teòrics del màrqueting i es donaran pautes per a la realització dels treballs d’avaluació continuada.
Presentacions / exposicions Els estudiants faran les presentacions en grup dels seus treballs.
Supervisió Es faran sessions de tutoria per a cadascun dels treballs d’avaluació continuada on els estudiants desenvoluparan el treball en grup amb la supervisió, ajuda i tutoria del professor a classe.
Seminaris Es realitzaran 3 seminaris, cadascun dedicat a contemplar un cas pràctic diferent.
Atenció personalitzada Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. Segons les necessitats dels estudiants. Com sempre, el professor esta disponible a quedar amb els estudiants, individualment o en grup per resoldre qualsevol tipus de dubte que tingueu relacionat amb l'assignatura.

Atenció personalitzada
Descripció

Utilització de les hores d'atenció a l'estudiant per resoldre qüestions i dubtes concrets.


Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Presentacions / exposicions
A6
C4
Consisteix en la preparació i presentació de 3 treballs en grup al llarg del quadrimestre. 50%
Proves objectives de tipus test
A6
C3
L'examen final de l'assignatura constarà d'un test sobre continguts teòrico-practics.


50%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

L'avaluació consistirà en uns treballs (en grup i/o individuals) (50%) i un examen final tipus test (50%).

També es te en compte la participació i comportament de l'estudiant a classe al llarg del quadrimestre en el càlcul de la nota final de l'assignatura.

Notes Importants!

1 - Per tal de tenir en compte la nota d'avaluació continuada, cal treure un mínim de 4 sobre 10 en l'examen tipus test.

Pels estudiants que no treuen un mínim de 4/10 en l'examen tipus test, no es farà la mitja amb la nota dels treballs, i per tant la nota final de l'assignatura serà la mateixa nota del l'examen final.

2 - En segona convocatòria el 100% de la nota és l'examen final. No hi ha avaluació continuada.

3 - No es guarden les notes d'avaluació continuada d'un curs a l'altre, o de convocatòria a convocatòria.


Fonts d'informació

Bàsica

Hi ha una àmplia i variada gamma de materials d'aprenentatge i suport disponibles per a aquesta assignatura. Sempre que sigui possible, es pot accedir a aquests recursos a (o mitjançant enllaços a través de) l'aula Moodle. Aquests recursos inclouen;

1. apunts de classe

2. resums de classe

3. llistes de lectura

4. llistes de visualització (vídeos)

5. Recursos electrònics i en línia.

Complementària Philip Kotler et al., Marketing Management, 4th European Edition, Pearson Education, 2019
Philip Cateora et al., International Marketing, 18th, McGraww Hill, 2021
Eric Arnould & Craig J. Thompson, Consumer Culture Theory, 1, Sage, 2018
Roger A. Kerin, Steven W. Hartley, Marketing: The Core, 8th edition, McGraw Hill, 2019

Recomanacions

Assignatures que en continuen el temari
DIRECCIÓ ESTRATÈGICA DE MÀRQUETING/16214115


 
Altres comentaris
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent