DADES IDENTIFICATIVES 2011_12
Assignatura (*) ORGANITZACIÓ INDUSTRIAL I REGULACIÓ Codi 16605101
Ensenyament
Organització Industrial (2010)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Obligatòria Primer Únic anual
Llengua d'impartició
Castellà
Departament Economia
Coordinador/a
IRANZO SANCHO, SUSANA
Adreça electrònica susana.iranzo@urv.cat
Professors/es
IRANZO SANCHO, SUSANA
Web
Descripció general i informació rellevant En esta asignatura se analizan una serie de aspectos de ciertos mercados e industrias que requieren la intervención del Estado a través de la regulación.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  AC1 Analitzar i avaluar informació econòmica i jurídica relativa al Sector Públic.
  Professionalitzador
  AP4 Diagnosticar problemes econòmiques, jurídics i de gestió i desenvolupar solucions adients.
  Recerca
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC2 Treballar autònomament amb iniciativa
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Analizar los mercados e industrias que requieren la regulación del Estado. AC1
AP4
BC2
Estudiar las economías de red y como el Estado puede incrementar la eficiencia en los mercados. AC1
BC2
Analizar las actuaciones del Estado destinadas a garantizar la competencia en los mercados. AC1
AP4

Continguts
Tema Subtema
Tema 1 Introducción: ¿por qué regulación?
Tema 2 Fundamentos de Organización Industrial.
- Monopolio y competencia perfecta.
- Bienestar social.
Tema 3 Teoría de juegos.
Tema 4 Aplicaciones de la teoría de juegos al análisis del oligopolio.
Tema 5 Regulación en las industrias de red.
- El problema del monopolio natural.
- Otras características de las industrias de red.
- Regulación de precios.
Tema 6 Casos prácticos de la regulación: el caso de las telecomunicaciones.
Tema 7 Política de defensa de la competencia.
- Concentración y poder de mercado.
- Prácticas anti-competitivas y actuaciones públicas.
- Fusiones.
Tema 8 Casos Prácticos de la PDC.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
3 3 6
 
Sessió Magistral
28 28 56
 
Atenció personalitzada
11 0 11
 
Proves de desenvolupament
2 0 2
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentación de la asignatura y de los conceptos básicos necesarios para su seguimiento.
Sessió Magistral Exposición por parte del profesor de los contenidos de la asignatura y participación de expertos en las clases de casos prácticos.

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Descripció
En el horario de atención a los alumnos se podrán resolver de manera personalizada las dudas sobre los contenidos de la assignatura que vayan surgiendo a lo largo del curso.

Avaluació
  Descripció Pes
Proves de desenvolupament Los estudiantes tendrán que realizar un examen sobre los contenidos desarrollados a lo largo de la asignatura.

Además deberán realizar un trabajo sobre un caso práctico.
65%




35%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

La prueba de evaluación de la 2ª convocatoria cosistirá en un examen final por el 100% de la nota, durante el periodo de 2ª convocatoria.


Fonts d'informació

Bàsica Callejón, M. et al., Economía Industrial, Editorial Civitas, 2001
Church, J. y Ware, R., Industrial Organization. a Strategic Approach, McGraw-Hill, 2000

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent