Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC1 |
Analitzar i avaluar informació econòmica i jurídica relativa al Sector Públic. |
|
AC2 |
Assessorar en la pressa de decisions en l’àmbit de la direcció d’entitats relacionades amb el Sector Públic. |
|
Professionalitzador |
|
AP5 |
Aplicar els coneixements teòriques que es proporcionen a l'àmbit professional. |
|
Recerca |
|
AR1 |
Dominar tècniques avançades d’anàlisi estadístic i computacional. |
|
AR2 |
Dur a terme informes i estudis tècnics. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC1 |
Desenvolupar idees i projectes originals |
|
BC2 |
Treballar autònomament amb iniciativa |
|
BC3 |
Resoldre problemes de manera efectiva aplicant coneixements i habilitats multidisciplinars en entorns institucionals nous i canviants. |
|
BC4 |
Comunicar de manera clara i sense ambigüitats tant a audiències expertes com no expertes |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC1 |
Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau |
|
CC2 |
Desenvolupament d’una perspectiva global del món en l’àrea específica on s’ubica el postgrau |
Objectius |
Competències |
Entendre i conèixer les principals característiques de la societat internacional contemporània i les tensions que es manifesten en el Dret internacional públic |
AC1 AC2
|
BC3
|
|
Redactar i explicar oralment la realitat de la societat internacional, el paper dels subjectes i actors de la mateixa i el funcionament dels procediments per a l'aplicació de les normes internacionals |
AP5 AR1 AR2
|
BC2 BC4
|
|
Cercar documentació de les institucions internacional relativa al contingut de les normes internacionals i a la seva aplicació |
AR2
|
BC2
|
|
Analitzar, interpretar i aplicar normes internacionals i d'obtenir, seleccionar i tractar críticament la informació relacionada amb els continguts conceptuals del Dret internacional públic fent us dels manuals indicats en el programa, així com d'altres fonts documentals facilitades pel docent i obtingudes directament pels propis alumnes, en particular, per mitjà d'internet. |
AR2
|
BC1 BC2 BC3
|
CC1 CC2
|
Tema |
Subtema |
Tema 1 |
1.1.- Les regulacions de mercat: sobirania econòmica els Estats vs liberalització dels mercats internacionals |
Tema 2 |
2.1.- La regulació del comerç internacional de mercaderies de l'OMC
2.2.- Els acords internacionals relatius a les restriccions al comerç internacional de mercaderies: els acords internacionals sobre els obstacles tècnics al comerç i les mesures sanitàries i fitosanitàries |
Tema 3 |
3.1.- La Unió Europea: el procés d'integració europea i la creació del mercat comú
3.2.- Les institucions de les comunitats europees
3.3.- L'ordenament jurídic comunitari
3.4.- Les llibertats de circulació: mercaderies i serveis
3.5.- El mercat interior
3.6.- Les polítiques comunes de la Unió Europea |
Tema 4 |
4.1.- Els principis que regeixen l'aplicació del dret internacional i comunitari en l'ordenament jurídic espanyol
4.2.- L'execució del dret comunitari en l'ordenament jurídic espanyol: les responsabilitats normatives de les comunitats autònomes
4.3.- L'impacte de la integració europea sobre les regulacions del mercat nacional |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
3 |
0 |
3 |
|
Sessió Magistral |
|
15 |
30 |
45 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
10 |
10 |
20 |
Pràctiques a través de TIC |
|
3 |
0 |
3 |
|
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves pràctiques |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
En la introducció de cada tema es dedicarà un temps a presentar els elements bàsics que es desenvoluparan en les direrents sessions. |
Sessió Magistral |
Exposició per part del professor dels continguts de l'assignatura. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
Plantejament d’una situació (real o simulada) en la que ha de treballar l’estudiant per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global. |
Pràctiques a través de TIC |
Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través de les TIC. |
|
Descripció |
Els dubtes que no siguin capaços de resoldre els estudiants a partir de la bibliografia i els materials complentaris es podran resoldre en l'horari d'atenció als alumnes que determinarà el professor. |
|
|
Descripció |
Pes |
Proves pràctiques |
Al final de cada tema el professor plantejarà una pràctica a desenvolupar per als estudiants i que haurà de ser entregada al professor per la seva avaluació. Per tant, hi haurà quatre pràctiques al llarg del curs i cadascuna representarà el 25% de la nota final. |
100 % |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
En el cas que l'alumne no hagués superat el sistema d'avaluació continuada, haurà de realitzar una prova en 2ª convocatòria en la qual s'avaluarà conjuntament els continguts no superats. |
Bàsica |
Abellan Honrubia, V. (Dir.), Prácticas de Derecho Internacional Público, 2005, J.M. Bosch
Diez de Velasco, M. (ed.), Instituciones de Derecho Internacional Púlblico, 2009, Tecnos
Diez de Velasco, M. (ed), Las organizaciones internacionales, 2010, Tecnos
MANGAS MARTÍN, Araceli i LIÑÁN NOGUERAS, Diego J., Instituciones y derecho de la Unión Europea, 2010, Tecnos
Sánchez, V.M. (dir.), Derecho de la Unión Europea , 2010, Huygens
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|