Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC1 |
Analitzar i avaluar informació econòmica i jurídica relativa al Sector Públic. |
|
AC2 |
Assessorar en la pressa de decisions en l’àmbit de la direcció d’entitats relacionades amb el Sector Públic. |
|
Professionalitzador |
|
AP4 |
Diagnosticar problemes econòmiques, jurídics i de gestió i desenvolupar solucions adients. |
|
AP5 |
Aplicar els coneixements teòriques que es proporcionen a l'àmbit professional. |
|
Recerca |
|
AR2 |
Dur a terme informes i estudis tècnics. |
|
AR5 |
Desenvolupar un treball d'investigació científica. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC1 |
Desenvolupar idees i projectes originals |
|
BC2 |
Treballar autònomament amb iniciativa |
|
BC3 |
Resoldre problemes de manera efectiva aplicant coneixements i habilitats multidisciplinars en entorns institucionals nous i canviants. |
|
BC4 |
Comunicar de manera clara i sense ambigüitats tant a audiències expertes com no expertes |
|
BC7 |
Promoure una actitud orientada a la motivació per la qualitat |
|
BC8 |
Comprendre el valor del propi coneixement i del seu impacte a la societat/comunitat |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC1 |
Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau |
|
CC3 |
Desenvolupament d’habilitats informacionals |
|
CC4 |
Gestió del temps per al desenvolupament acadèmic i professional |
|
CC6 |
Comprometre's amb l'ètica i la responsabilitat social com ciutadà/na i com professional (Ciutadania) |
Objectius |
Competències |
Conèixer i aplicar els instruments bàsics d'anàlisi de la presa col·lectiva i estratègica de decisions |
AC2 AP4
|
BC3
|
|
Estudiar i analitzar críticament la investigació en l'àmbit de la presa col·lectiva i estratègica de decisions |
AP4 AR2
|
BC1 BC2 BC3
|
CC1 CC3 CC4
|
Inici a la recerca en l'àmbit de la presa col·lectiva i estratègica de decisions |
AC1 AC2 AP4 AP5 AR2 AR5
|
BC1 BC2 BC3 BC7
|
CC1 CC6
|
Resoldre problemes de forma autònoma |
AC1 AP4
|
BC2 BC3
|
CC3
|
Presentar en públic la pròpia feina |
AR2 AR5
|
BC1 BC2 BC4 BC7 BC8
|
CC1 CC3 CC4
|
Tema |
Subtema |
1. Jocs simultanis amb informació completa |
1.1. Estratègies dominants i dominades
1.2. Equilibri de Nash i refinaments
1.3. Equilibri correlacionat
1.4. Aplicacions |
2. Jocs seqüencials amb informació completa |
2.1. Seqüencialitat racional
2.2. Equilibri seqüencial
2.3. Aplicacions |
3. Jocs amb informació incompleta |
3.1. Equilibri baiesià
3.2. Aplicacions |
4. Agregació de preferències |
6.1. Les funcions de benestar social
6.2. El teorema de May
6.3. El teorema de Black
6.4. El teorema d'Arrow
6.5. El teorema de Sen |
5. Decisions col·lectives |
7.1. Les funcions d'elecció social
7.2. El teorema de Gibbard-Satterthwaite
7.3. Fonaments de la teoria de la implementació
|
6. Assignació de béns indivisibles |
9.1. Economies amb béns indivisibles i l'algorisme dels cicles de comerç
9.2. Teoremes de jerarquia en l'assignació de béns indivisibles
9.3. Emparellament i l'algorisme d'acceptació diferida |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
|
Sessió Magistral |
|
40 |
40 |
80 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
10 |
30 |
40 |
Presentacions / exposicions |
|
12 |
12 |
24 |
|
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves pràctiques |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Explicar el programa de l'assignatura, els criteris d'avaluació, etc. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució d'exercicis orientats a aplicar els conceptes bàsics de la assignatura i a aprofundir els conceptes bàsics |
Presentacions / exposicions |
Preparació de una exposició oral d'un treball existent o d'un treball de recerca fet per l'estudiant. |
|
Sessió Magistral |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Presentacions / exposicions |
|
Descripció |
Atenció individual a l'alumne per a resoldre dubtes en relació amb els continguts de l'assignatura, les presentacions i els exercicis. |
|
|
Descripció |
Pes |
Presentacions / exposicions |
Preparació individual d'un article o d'un treball de recerca propi i presentació oral a classe. |
30% |
Proves pràctiques |
Una prova escrita relativa als temes 1, 2 i 3 (35%) i una altra prova escrita relativa als temes 4, 5, i 6. Ambdues consisteixen en el devenvolupament de qüestions teòriques i en la resolució numèrica de problemes. |
70% |
Altres |
Es valora la participació a classe. |
10% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La prova d'avaluació de la 2ª convocatòria consistirá en un examen final pel 100% de la nota, en la data oficial del calendari acadèmic del Màster. |
Bàsica |
Robert Gibbons, Un primer curso de teoría de juegos, Antoni Bosch (Barcelona), 1992
Donald G. Saari, Decisions and elections: Explaining the unexpected, Cambridge University Press, 2001
Alan Feldman i Roberto Serrano, Welfare economics and social choice theory, 2a edició, Springer Verlag, 2005
Joaquín Pérez, José Luis Jimeno i Emilio Cerdá, Teoría de juegos, Pearson, 2004
|
Material docent de l'assignatura: http://gandalf.fcee.urv.es/professors/AntonioQuesada/docencia.html |
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
ECONOMIA FINANCERA I MONETÀRIA/165091146 | DISSENY I IMPLEMENTACIÓ DE POLÍTIQUES PÚBLIQUES/165091227 | TEORIA DE JOCS PER A LA DECISIÓ PÚBLICA/165091228 | ANÀLISI DELS PROCESSOS POLÍTICS/165091229 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|