Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
Professionalitzador |
|
Recerca |
|
AR3 |
Conèixer, analitzar i sistematitzar la bibliografia de recerca i els resultats d’investigació. |
|
AR4 |
Dominar els fonaments metodològics, científics i instrumentals d'investigació. |
|
AR5 |
Conèixer i saber utilitzar les tècniques quantitatives i qualitatives de recerca científica, tot iniciant-se en la realització de projectes de recerca. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
Objectius |
Competències |
Entendre la investigació científica com un procés. |
AR4
|
|
|
Identificar i entendre les fases en el procés, saber les decisions i accions relacionades amb cada fase. |
AR3
|
|
|
Saber l'estructura i contingut d'una tesi doctoral. |
AR5
|
|
|
Tema |
Subtema |
Introducció i Presentació de l'assignatura. |
Presentació programa assignatura.
Resum global dels continguts a estudiar.
Explicació del sistema d'avaluació. |
Estructura i Continguts de la Tesi Doctoral. |
Estructura.
Continguts. |
Identificació del Tema de Recerca. |
Com identificar el tema de recerca. |
La Revisió de la Literatura. |
Identificació de les àrees de coneixement relacionats amb el tema de recerca.
Aspectes pràctis: bases de dades d'articles i software de gestió de referències.
'Mapping' el tema. |
La Pregunta de Recerca. |
Com arribar a formular la preguntar de recerca. |
Espistemologia, Metodologia i Tècniques de Recerca. |
Mètodes qualitatius.
Mètodes quantitatius. |
El Treball de Camp. |
Identificar el context.
Com accedir al camp de recerca (individus i organitzacions).
|
L'Anàlisi de les Dades. |
Tècniques d'anàlisi. |
Els Resultats, Implicacions i Conclusions. |
La presentació dels resultats.
Treure conclusions i identificar futures línies de recerca.
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1.5 |
2.5 |
|
Sessió Magistral |
|
8 |
12 |
20 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
14 |
21 |
35 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
1.5 |
2.5 |
|
Proves de desenvolupament |
|
2 |
3 |
5 |
Proves pràctiques |
|
4 |
6 |
10 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introducció i presentació de l'assignatura, el sistema l'avaluació, els continguts, etc. |
Sessió Magistral |
Presentació i discussió dels concepts de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Treballs pràctiques, presentacions, etc. |
|
Descripció |
Tutoria sobre la situació i progrés dels estudiants a l'assignatura. En hores de consulta o per email a: mireia.valverde@urv.cat |
|
|
Descripció |
Pes |
Proves de desenvolupament |
Examen Final |
30% |
Proves pràctiques |
Projecte assignat als estudiants a desenvolupar al llarg de l'assignatura (amb punts de presentació de treball en progrés) i a presentar a la seva finalització. |
60% |
Altres |
Participació activa al llarg de l'assignatura |
10% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per a la segona convocatòria, els elements d'avaluació de l'assignatura són: - Projectes de l'assignatura: 50% - Examen final: 50% |
Bàsica |
Alan Berkeley Thomas, Research Concepts for Management Studies, , Routledge, Oxon, 2006
John W. Creswell, Research design. Qualitative, quantitative and mixed method approaches, , Sage, Thousand Oaks, California, 2009
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
FONAMENTS DE TÈCNIQUES QUALITATIVES DE RECERCA/16615106 | VALORACIÓ DE LA PRODUCCIÓ CIENTÍFICA/16615214 | FONAMENTS DE TÈCNIQUES QUANTITATIVES DE RECERCA/16615107 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|