Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
Professionalitzador |
|
Recerca |
|
AR1 |
Identificar les fonts d'informació econòmica i empresarial rellevant per a la recerca. |
|
AR2 |
Interpretar i analitzar les dades i derivant-ne conclusions científiques. |
|
AR3 |
Conèixer, analitzar i sistematitzar la bibliografia de recerca i els resultats d’investigació. |
|
AR4 |
Dominar els fonaments metodològics, científics i instrumentals d'investigació. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC2 |
Treballar autònomament amb iniciativa. |
|
BC4 |
Resoldre problemes de manera efectiva. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC2 |
Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau. |
|
CC4 |
Desenvolupament d’habilitats informacionals. |
Objectius |
Competències |
Aconseguir un nivell de competència raonable en la utilització del llenguatge de programació R |
AR4
|
BC2
|
CC2 CC4
|
Aprendre a llegir en R datasets de diferents procedències |
AR1 AR4
|
BC2 BC4
|
CC4
|
Aprendre a utilitzar R en un anàlisi estadístic per a les diferents tipologies de variables |
AR2
|
BC2
|
CC2 CC4
|
Dominar les tècniques fonamentals d'estadística bi-variant: mesures d'associació i anàlisi de regresió (lineal i no lineal). |
AR4
|
BC2
|
CC2 CC4
|
Aprendre a construir intervals de confiança (Estadística Inferencial) |
AR3
|
BC2
|
CC4
|
Tema |
Subtema |
Tema 1. El llenguatge R |
|
Tema 2. Estadística Univariant amb R |
|
Tema 3. Distribucions de probabilitat univariants |
|
Tema 4. Estadística bi-variant: el problema de la correlació |
|
Tema 5. El problema de la predicció: models de regresió |
|
Tema 6. Estadística inferencial |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
5 |
0 |
5 |
|
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
15 |
15 |
30 |
Treballs |
|
0 |
17 |
17 |
Sessió Magistral |
|
10 |
0 |
10 |
|
Atenció personalitzada |
|
10 |
0 |
10 |
|
Proves pràctiques |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Sessió d’introducció a l’assignatura on s’explica la metodologia, objectius, continguts i avaluació. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Realització de sessions teòriques i pràctiques amb R |
Treballs |
Lliurament del treballs pràctic de l'avaluació continuada. |
Sessió Magistral |
Explicació de continguts bàsics utilitzant R |
Atenció personalitzada |
|
|
Descripció |
Tutoria individualitzada:
Tutorització de la marxa del curs, de l’assimilació de continguts, treballs individuals i resolució de problemes i casos pràctics.
|
|
|
Descripció |
Pes |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Participació en clase |
20% |
Treballs |
Realització d'un treball d'investigació personal o, com a màxim, en grup de dues persones |
40% |
Proves pràctiques |
Realització eficient de treballs que en una sessió es sol·liciten per a la següent |
40% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Albert, J; Rizzo, M;, R by Example, 2012, Springer
Aitkin, M; Francis, B; HInde, J; Darnell, R. , Statistical Modeling in R, 2009 , Oxford University Press
Horton, N.J; Kleinman, K., Using R for Data Management, Statistical Analysis and Graphics, 2011, Chapman And Hall/ CRC
Everitt, B.S.; Hothorn, T., An Introduction to Applied Multivariate Analysis with R, 2011, Springer
Kabacoff, R. L., R in Action, 2011, Manning
Kleiber, C.; Zeileis, A.;, Applied Econometrics with R, 2008, Springer
Everitt, B.S.; Hothorn, T., A Handboo, of Statistical Analysis using R, 2010, Chapman And Hall/ CRC
Dalgaard, P., Introductory Statistics with R, 2008, Springer
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|