Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC2 |
Definir i analitzar els problemes empresarials complexos. |
|
AC3 |
Aplicar mètodes d’anàlisi i de presa de decisions empresarials. |
|
Professionalitzador |
|
AP1 |
Conèixer els conceptes i les tècniques d’aplicació de l’establiment d’objectius, d’anàlisi, formulació i implantació de l’estratègia en empreses i organitzacions. |
|
AP2 |
Identificar i anticipar problemes empresarials rellevants, i proposar solucions. |
|
AP3 |
Aportar racionalitat en la presa de decisions estratègiques. |
|
AP5 |
Iniciar-se en la realització de projectes de consultoria i en la pràctica professional. |
|
Recerca |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC1 |
Creativitat: desenvolupar idees i projectes originals. |
|
BC2 |
Treballar autònomament amb iniciativa. |
|
BC3 |
Flexibilitat: disponibilitat per a l’adaptació en ambients canviants. |
|
BC4 |
Resoldre problemes de manera efectiva. |
|
BC6 |
Actuar amb un esperit crític i responsable. |
|
BC10 |
Lideratge. |
|
BC11 |
Treballar en equip i gestionar equips. |
|
BC13 |
Aprendre a aprendre. |
|
BC14 |
Planificació i organització. |
|
BC15 |
Promoure una actitud orientada a la motivació per la qualitat. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC4 |
Desenvolupament d’habilitats informacionals. |
|
CC5 |
Gestió del temps per al desenvolupament acadèmic i professional. |
Objectius |
Competències |
Mostrar com les organitzacions elaboren un sistema de informació per a prendre decisions |
AC2
|
BC4 BC6
|
|
Conèixer la problemàtica de les decisions |
AC3 AP3
|
BC1 BC4
|
CC4
|
Treballar mitjançant casos i lectures els principals continguts de la matèria |
AP1 AP2
|
BC2 BC3 BC4 BC10 BC11 BC14
|
CC4 CC5
|
Presentar un projecte sobre un cas empresarial respecte al temari de l'assignatura |
AC3
|
BC2 BC3 BC4 BC11
|
CC4 CC5
|
Realitzar pràctiques de simulació del procés de decisió |
AP5
|
BC13 BC15
|
CC4 CC5
|
Tema |
Subtema |
TEMA 1. INTRODUCCIÓN Y CONCEPTOS BÁSICOS |
1.1. El estudio de la toma de decisiones
1.2. La toma de decisiones y la administración de empresas |
TEMA 2. MODELOS Y TÉCNICAS DE DECISIÓN |
2.1. Modelos de toma de decisiones
2.2. Técnicas de decisión empresarial |
TEMA 3. SIMULACIÓN DEL PROCESO DE DECISIÓN EMPRESARIAL |
3.1. Los juegos de negocio
3.3. Prácticas con juegos de negocios |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
|
Sessió Magistral |
|
15 |
22.5 |
37.5 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
0 |
10 |
10 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
5 |
5 |
10 |
|
Atenció personalitzada |
|
5 |
0 |
5 |
|
Proves de desenvolupament |
|
2 |
2 |
4 |
Proves pràctiques |
|
3 |
3 |
6 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Sessió d'introducció i presentació de la assignatura |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura |
Resolució de problemes, exercicis |
Formulació, anàlisi, resolució i debat de problemes o exercicis relacionats amb la temàtica de l'assignatura |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Aplicar a nivell pràctic la teoria analitzada en l'assignatura, i posar en pràctica el procés de presa de decisions utilitzant un joc de negocis |
|
Descripció |
Tutoria personalitzada per a analitzar l'evolució dels estudiants. Per a això es disposaran de tres hores setmanals. |
|
|
Descripció |
Pes |
Proves pràctiques |
Desempeño en el juego de negocios |
30% |
Proves de desenvolupament |
Prueba integral (examen de contenidos prácticos)
Trabajo grupal con las principales conclusiones sobre el desarrollo del juego de negocios |
50%
20% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
En primera convocatoria, la calificación del estudiante se obtendrá a partir de dos tipos de pruebas. 1º La prueba de desarrollo consistirá en dos tipos de ejercicios: - La resolución de una prueba integral (examen) compuesto por uno o varios ejercicios relacionados con alguna técnica de decisión empresarial. Cuenta el 50% de la nota. - La realización de un trabajo en grupo donde justifiquen las distintas decisiones adoptadas en el juego de negocios. Equivale al 20% de la nota 2º La prueba práctica consistirá en el desempeño del estudiante en el juego de negocios, como se han desenvuelto en la toma de decisiones y el resultado finalmente conseguido. Esta parte equivaldrá al 30% de la calificación final. En segunda convocatoria, los estudiantes se evaluarán a través de las mismas pruebas. 1º Realizarán una prueba integral (examen) de contenido práctico, que contará el 50% de la nota. Y se considerará la nota que hayan obtenido en el trabajo en grupo donde expliquen las decisiones adoptadas en el juego. Dicho trabajo contará un 20% de la nota. 2º También se considerará el desempeño obtenido en el juego de negocios, lo que equivaldrá a un 30% de la nota. Si el estudiante no ha participado en el juego de negocios y no ha entregado el trabajo grupal, en segunda convocatoria sólo será evaluado con el examen práctico, en cuyo caso éste valdrá el 100% de la nota. |
Bàsica |
|
Bibliografía básica - Córdoba Bueno, M. (2004), Metodología para la Toma de Decisiones,
Madrid: Delta. - Díez de Castro, J., Redondo
López, C. (1996), Administración de
Empresas, Madrid: Pirámide. - Leal Millán, A., Sánchez
Apellániz, M., Roldán Salgueiro, J.L., Vázquez Sánchez, A.E. (1995), Decisiones Empresariales con Criterios
Múltiples, Madrid: Pirámide. - Leon, O.G. (1994), Análisis de Decisiones. Madrid:
McGraw-Hill. |
Complementària |
|
Bibliografía complementaria -
Hammond, J.S., Keeney, R.L., Rafia, H. (2000), Decisiones Inteligentes, Barcelona:
Gestión 2000. -
León, O.G. (2007), Tomar
Decisiones Difíciles, Madrid: McGraw-Hill. -
Rajagolapan, N., Rasheed, A.M.A.,
Datta, D. (1993), “Strategic decision processes: Critical review and future
directions”, Journal of Management,
Vol. 19: 349-384. -
Schwenk, C. (1995), “Strategic
decision making”, Journal of Management,
Vol. 21: 471-493. -
Weill, P., Aral, S. (2007), “Cómo mejorar el rendimiento de
las inversiones en TI”, Harvard Deusto
Business Review, Vol. 154: 14-28. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|