Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC1 |
Dominar els fonaments teòrics de la gestió d’empreses i de les seves àrees funcionals. |
|
AC2 |
Definir i analitzar els problemes empresarials complexos. |
|
AC3 |
Aplicar mètodes d’anàlisi i de presa de decisions empresarials. |
|
AC4 |
Aplicar els conceptes, tècniques i mètodes als problemes estratègics de les empreses reals. |
|
Professionalitzador |
|
AP1 |
Conèixer els conceptes i les tècniques d’aplicació de l’establiment d’objectius, d’anàlisi, formulació i implantació de l’estratègia en empreses i organitzacions. |
|
AP2 |
Identificar i anticipar problemes empresarials rellevants, i proposar solucions. |
|
AP4 |
Dissenyar l’estructura de l’organització i liderar les tasques dels col•laboradors. 9.Redactar informes estratègics i empresarials, i presentar-los i defensar-los en públic. |
|
Recerca |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC7 |
Considerar l’ètica i la integritat intel•lectual com a valors essencials a la pràctica professional. |
|
BC9 |
Disponibilitat a la participació compromesa en la vida social. |
|
BC11 |
Treballar en equip i gestionar equips. |
|
BC15 |
Promoure una actitud orientada a la motivació per la qualitat. |
|
BC16 |
Sensibilitat pel medi ambient. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
Objectius |
Competències |
Compendre el marc conceptual de la Responsabilitat Social Corporativa |
AC1 AP1
|
BC7
|
|
Adquirir els fonamnets de la RSE així com les últimes tendències en aquest àmbit |
AC1 AP1
|
BC7
|
|
Conèixer les principals polítiques i estratègies que les empreses tenen a la seva disposició per incorporar la RSC a la seva gestió. |
AC1 AC4 AP1 AP2
|
BC7
|
|
Aplicar els conceptes de RSC en la resolució de casos |
AC1 AC2 AC3 AC4 AP4
|
BC7 BC11
|
|
Prendre consciència de la importancia de la ética i la RSC |
|
BC7 BC9 BC15 BC16
|
|
Tema |
Subtema |
TEMA 1:EMPRESA I RESPONSABILITAT SOCIAL |
1.1. La funció social de l’empresa
1.2. Conceptualització de RSE
1.3. Responsabilitat social i ètica empresarial
1.4. Factors que impulsen la RSE
1.5. Nivells de RSE
1.6. La RSE com a model de gestió |
TEMA 2: LA RSE I ELS GRUPS D'INTERÈS |
2.1. La teoria dels stakeholders: introducció
2.2. Anàlisis i gestió dels stakeholders o grups d’inetrès
2.3. Activitats especifiques de RSE respecte als stakeholders grups d’inetrès
|
TEMA 3: INSTRUMENTS DE GESTIÓ DE LA RSE |
3.1. Instruments de gestió: quins i per què?
3.2. Informes de sostenibilitat: GRI
3.3. Codis de conducta
3.4. Normalització i certificació
|
TEMA 4:APLICACIONS DE LA RSC |
4.1. RSE i tipus d’empresa
4.2. La RSE a les pimes
4.3. Comunicació de la RSE |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
9 |
18 |
27 |
Debats |
|
10 |
10 |
20 |
Presentacions / exposicions |
|
2 |
19 |
21 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
4 |
0 |
4 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura: continguts, objectius, competències que es treballen, avaluació, bibliografia, etc. |
Sessió Magistral |
Classe magistral participativa, on el professor exposa els continguts dels diferents temes del programa, demanant la la participació per part de l'alumne |
Debats |
Debat i discusió sobre qüestions relacionades amb el temari de l'assignatura. |
Presentacions / exposicions |
Exposició i defensa per part dels alumnes dels treballs realitzats. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi i resolució de casos relacionats amb la temàtica de l'assignatura. |
|
Descripció |
El professor atendra personalments als alumnes per resoldre els dubtes referents a les classes magistrals, a les pràctqiues així com en la realització dels treballs o activitats |
|
|
Descripció |
Pes |
Presentacions / exposicions |
Al llarg del curs es presentaran i defensaran públicamnet diverses activitats proposades pel professor |
70% |
Proves objectives de tipus test |
Realització per part de l'alumne d'una prova objectiva tipo test (o alternativament prova de preguntes curtes) |
30% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
A l'nici del curs i mitjançant el Moodle el professor donarà les indicacions corresponents en relació a les activitats proposades. |
Bàsica |
|
Gonzalo Sichar (Coord.) (2003), La empresa socialmente responasble. Ética y Empresa. CIDEAL, Fundación CIDEAL, Madrid. Camacho, I.; Fernández, José L. i Miralles, J. (2002), Ética de la empresa. Desclée. Bilbao. Francés, P. (2004), Ética de los negocios. Innovación y responsabilidad. Desclée.Colección ética aplicada.Bilbao Morrós, J i Vidal, I. (2005), Responsabilidad Social Corporativa. FC Editorial, Madrid. |
Complementària |
|
Crane, A.; Matten, D. i Spence L. (edit.) (2007): Corporate Social Responsability. Routledge. UK. Jones, C.; Parker, M. i Bos, R. (2005): For Business Ethics. Routledge. UK. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|