Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC1 |
Adquirir coneixements avançats en la direcció d'empreses en general i de les seves àrees funcionals. (C) |
|
AC2 |
Aplicar mètodes d'anàlisi per a la presa de decisions empresarials. (C) |
|
Professionalitzador |
|
AP1 |
Desenvolupar les habilitats necessàries per realitzar funcions directives en l'empresa. (P) |
|
AP2 |
Innovar i / o crear nous projectes empresarials que responguin a les necessitats detectades a través d'una anàlisi rigorosa. (P) |
|
Recerca |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva. |
|
BC3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
|
BC4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
|
BC6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
|
CC4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
|
CC5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
Objectius |
Competències |
Introduir als estudiants en l'exploració de les idees més actuals de la direcció estratègica, i dels problemes associats amb el procés de generació d'estratègia. |
AC1 AC2 AP1
|
BC2 BC3
|
CC3 CC5
|
Examinar i avaluar les teories de la direcció estratègica contemporània. |
AC1
|
BC3 BC6
|
CC3 CC4
|
Desenvolupar la capacitat de pensar estratègicament en un entorn competitiu global. |
AC1 AC2 AP1
|
BC2 BC3 BC4
|
CC3 CC4 CC5
|
Examinar els temes més actuals de recerca en la direcció estratègica. |
AC1 AP2
|
BC3 BC4
|
CC3 CC4
|
Tema |
Subtema |
TEMA 1. PANORAMA DE LA DIRECCIÓ ESTRATÈGICA |
1.1. Importància i pràctica de la direcció estratègica
1.2. Evolució de la direcció estratègica i escoles de pensament estratègic
1.3. Distinció entre estratègia competitiva i estratègia corporativa |
TEMA 2. ESTRATÈGIES CORPORATIVES DE CREIXEMENT I DIVERSIFICACIÓ |
2.1. Estratègies de creixement empresarial
2.2. Definició d'UEN i diversificació
2.3. Gestió d'empreses diversificades
2.4. Estratègies segons el cicle de vida de la indústria i estratègies de reestructuració |
TEMA 3. ESTRATÈGIES CORPORATIVES EN UN CONTEXT GLOBAL |
3.1. Estratègies d'internacionalització
3.2. Estratègies de cooperació
3.3. Estratègies tecnològiques i d'innovació
|
TEMA 4. TEMES ACTUALS DE DIRECCIÓ ESTRATÈGICA |
4.1. Competitivitat empresarial i desenvolupament regional: els clústers industrials
4.2. Gestió del coneixement i aprenentatge organitzatiu
4.3. Estratègia i models de negoci
4.4. Empreses amb estratègies emprenedores: Strategic Entrepreneurship
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
|
Sessió Magistral |
|
30 |
30 |
60 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
15 |
22.5 |
37.5 |
Presentacions / exposicions |
|
15 |
15 |
30 |
|
Atenció personalitzada |
|
10 |
0 |
10 |
|
Proves pràctiques |
|
2.75 |
2.75 |
5.5 |
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
3 |
5 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació dels continguts de l'assignatura, del professorat, del sistema d'avaluació i de la dinàmica i funcionament de les classes. |
Sessió Magistral |
Exposició per part del professorat dels continguts teòrics i pràctics de l'assignatura, però amb la participació activa dels estudiants. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat de problemes i exercicis relacionats amb la temàtica de l'assignatura. |
Presentacions / exposicions |
Exposició oral per part dels estudiants i posterior debat d'un tema concret o article relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Atenció personalitzada |
|
|
Descripció |
Temps que el professorat de l'assignatura dedica a orientar els estudiants en el seu aprenentatge i a resoldre els dubtes que els li sorgeixin. Aquesta atenció personalitzada es realitza en el despatx del professorat en l'horari establert a tal efecte. |
|
|
Descripció |
Pes |
Presentacions / exposicions |
Exposició a classe i posterior debat d'un tema concret o d'un article. |
20% |
Proves pràctiques |
Lliurament de la resolució de diversos casos pràctics, exercicis, comentaris d'articles, etc. |
30% |
Proves objectives de tipus test |
Prova integral de tots els continguts de l'assignatura tipus test |
50% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La segona convocatòria consistirà en una prova integral tipus test que suposarà el 100% de la qualificació. No obstant, per aquells estudiants que disposin en 1a convocatòria de nota de les presentacions / exposicions i de les proves pràctiques, se'ls aplicarà els mateixos percentatges que en la 1a convocatòria, sent la nota final de 2a convocatòria la que resulti ser més alta entre la nota exclusivament obtinguda en l'examen de 2a convocatòria i la que resulti de ponderar-la amb les altres parts d'avaluació de la 1a convocatòria. |
Bàsica |
|
Bibliografía básica Grant, R.M. (2004), Dirección Estratégica. Conceptos, Técnicas y
Aplicaciones, 4ª edición, Madrid: Civitas. Johnson, G., Scholes, K.,
Whittington, R. (2006), Dirección
Estratégica, 7ª edición, Madrid: Pearson-Prentice Hall Internacional. Navas López, J.E., Guerras
Martín, L.A. (2007), La Dirección
Estratégica de la Empresa: Teoría y Aplicaciones, 4ª edición, Madrid:
Thomson-Civitas. Saloner, G., Shepard, A.,
Podolny, J. (2005), Administración
Estratégica, Mexico: Limusa Wiley. Thompson, A., Strickland, A., Gamble,
J. (2007), Crafting and Executing
Strategy, 15ª edition, Madrid: McGraw-Hill. |
Complementària |
|
Bibliografia complementària García, E., López, C., Rialp,J., Valdés, A. (1998), Las Estrategias de Cooperación como Medio para la Internacionalización. Experiencias de lasEmpresas Españolas, Barcelona: Fundación Empresa y Ciencia (UAB). Hitt, M.A., Ireland, R.D.,Hoskisson, R.E. (1999), Administración Estratégica: Conceptos, Competitividad y Globalización. Mexico:Thomson. Última edició. Mintzberg, H.; Ahlstrand, B.; Lampel, J. (1999), Safari a la estrategia: Una visita guiada por la jungla del management estratégico. Buenos Aires: Granica. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|